Ihanteellinen painon jakauma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Chevy ll -65, 23.9.2006.

  1. Chevy ll -65

    Chevy ll -65 1st gear

    Vai onko sellasta, onkose 50-50 vai 45-50 tai joku muu mielipiteitä.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eiköhän tuo ole vähän käyttötarkoituksestakin kiinni. Nitropelit näyttäisivät olevan kovin takapainoisia ja kulkevat silti aika kovin. Rata- ja rallivehkeille haettaneen sitä 50/50 painotusta?
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Millähän me saatais toi 45-50, sehän olis paras kun 1700 kilosta pitäis nyt hukata sen minkä vaan kohtuutoimilla voi niin tossahan hukkuis ilmasiks 5 prosenttia eli 85 kiloa ja sehän olis kovin mukavaa painavassa autossa :rotfl:
    Mut kai toi 50-50 on näissäkin aika hyvä saavutus ja kokolailla kohdallaan jos siihen pääsee.
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mun käsittääkseni Pro Stock-autossa voi olla yli 50% painosta takana, mutta kyllä 50-50 on jo aika hyvä.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    50-50 etumoottirautossa pitäis olla ihan riittävä, akuheesti takapainoseks ei sais mennä tai tulee kuulemma outo ajettava, eli vähintään joku 45% edessä.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Helppo uskoa,kun tuommoinen 50/50 on jo pikkasen poikkeava ajaa mitä tav.henkilöauto! Parempi mutkapätkällä ainakin,mutkiin uskalta laskea kovempaa tai ainakin siltä tuntuu!
     
  7. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

    painojakauma

    Omassa laitteessa painojakauma 72% takapyörillä 28% edessä ilman kuljettajaa. Pito on melko hyvä(10.39), mutta kovissa vauhdeissa(200-220) ohajus alkaa tuntua kevyeltä... www.pjp.fi
     
  8. OL

    OL Gearhead

    joo.. 50/50 PJ toimii kyllä suoralla kun painonsiirtymä
    lähdössä muutenkin siirtää hetkellisesti taakse painoa.
    itsellä kuskinkera 49/51 ja 270 nopeudet ei kovin epävakaa .
    suorapohjaisissa saadaan maaefektiä lisäksi
    ettei lähtis leija lentoon .. jos apupyörillä estetään se :wink:
    toi 23/72 aika huikea..
     
  9. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Re: painojakauma

    Aiheeseen liittyen laitoin sinulle sähköpostia, nopea toimitus :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!