kausi 2010 5 kisaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 4.11.2009.

  1. homer

    homer Double Gearhead

    Taisi siellä olla ens vuoden täydellinen kilpailukalenteri ralleineen, jokkiksineen , kiihdytyksineen jne. jossakin.
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

  3. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Kuusi niitä tuossa kalenterissa on. :eek:
    Ja Defa finals kakspäiväisenä :( Perjantai ja Lauantai :eek: :rotfl:
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis 6 skapaa. Alueilla K, 1 ja 7. Missä on alue K :oops: .
    Toi pudasjärvi taitaa jäädä väliin.
     
  5. homer

    homer Double Gearhead

    Tuo kalenteri saattaa olla alustava mutta kai aakookoossa tietävät paremmin jos sieltä kysyy?
     
  6. Chevy ll -65

    Chevy ll -65 1st gear

    Lupaa kivaa toi pe-la FINAALI :lol:
     
  7. kapav

    kapav 3rd gear

    Joo kyllä TD:ssa on rundirahat. Täll hetkellä on vaan sellanen tilanne et, katsomoissa ei oo muita kuin pudonneita kilpailijoita ja niiden kaverita. Tää TD olis sellanen luokka mikä vois tuoda muutakin yleisöö ja sitä kauta näkyvyyttä ja kiinostusta lajiin. Se hyödyttäis muitakin luokkia jos laji sais ennemmän näkyvyyttä. Eihän TD oo mikään ihmeitä tekevä asia, mutta näyttävä lisä.
     
  8. W201

    W201 3rd gear

    :lol: Ai lauantai iltaan vai? :lol:
    PS ei oo sit sunnuntai aamuna ehkä enää niin kivaa :oops:
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  10. KB

    KB Gearhead

    Gallupeilla voidaan toki saada musta näyttämään valkoiselta, mutta silti mielenkiintoinen kysely.

    Ryhmien elinvoimaisuus tulee kilpailuun osallistuvien tiimien määrästä - toisaalta kilpailutoiminta saadaan pidettyä elinvoimaisena, kun radalla on yleisöä kiinnostavia ryhmiä, jotka tuo katsomoon maksavia katselijoita.

    Nämä asiat kun saa yhdistettyä, niin Drag Racing'in tulevaisuus on taattu.

    Mukava nähdä tämän gallupin lopputulos 8)
     
  11. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Ihan sama montako suomessa ajetaan.
    Me ajetaan tod.näk. 3 kisaa ruotsissa ja 2 suomessa
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Voisin jopa itekin uskoa tuohon, mutta siihen en usko että kenelläkään riittää munaa satsata niin paljoa rahaa tuohon, että radat saataisiin TD -kuntoiseksi. Valitettavasti, vaikkakin yleisöä varmasti moinen touhu houkuttelisi paikalle rajusti enempi...
     
  13. kapav

    kapav 3rd gear


    Ei se rata tarvii sen kummosempi olla kuin tänä vuonna oli kesäkussa (kitti 6,16s ja 374km/h ) tai finaaleissa (lukuisia ennätyksiä esim. Vipottajan 7). Mä näkisin asian niin että, kilpailujen markkinointi kustannukset on krittinen juttu. Mut markkinoiti satsaus tois katselioita. Lisääntyneet katseliat auttavat kaikkia kilpailioita, kun kutsutte sponsorinne paikalle nämä näkevät että, saavat näkyvyyttä lisäksi mediakin saattaisi olla runsaslukuisempana paikalla. Jos ajatellaan vielä että, kisa on SM-osakilpailu Ja verrataan sitä EM-kilpailuissa sportman sekä katu ryhmien saamaan huomioon. TD:llä on käsittääkseni ryhmä sponseja ja se olis tässä kisassa ainoa rundirahaa saava ryhmä en näkisi järjestäjällekkän aiheutuvan kohtuutonta kustannuspainetta. EM-kisaa ajatellen rata sais kumia koko matkalle mikä olis kustannus säästö radan tekoon ja helpottaisi sitä.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Meinaaks että vippi olis vetänyt seiskan esim. pudasjärvellä? Siihen toinen mokoma lisää kaakkeja ja sitten ihmetellään, että mikäs nyt mättää kun sutii... Finaaleissa pito oli pirun hyvä! Siihen ei kahta sanaa, mutta en tiedä mitä tekivät erilailla, kuin aiemmissa....
     
  15. kapav

    kapav 3rd gear

    Puhuin ainostaan Alastaron radasta Kesäkuussa ja finaaleissa. Jos homasit en puhunut edes EM-kilpailun radasta joka, oli perjantaina ja lauantaina lähes vaarallinen. Pudasjärvelle ja Kalajoelle ei oo mitään järkee viedä TD:tä, katsoja määrän lisäys on todennäköisempää ruuhka Suomessa. Lentokenttäratojen turvallisuus on muutenkin kyseenalainen ko. laitteille, kaiteet jne. Eikö kannata hyödyntää mahdollisuus siellä missä hyöty olisi suurin. Miten olis jos yritettäis hakee hyöty näköhtia ja sitä että saatais tänne yksi isompi kisa lisää. Saattais tuoda muuten SG:henkin kilpailioita Ruotsista ja Norjasta.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Okei, en huomannut ja sorry siitä. Samaa mieltä ollaan kuitenkin radoista ja vehkeistä turvallisuuden suhteen. Ei yli tuhatheppaisia lentokentälle...

    Mutta mitä enemmän kovia laitteita radalla nähdään, niin sitä enemmän siellä on yleisöä. Sen allekirjoitan.
     
  17. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    kyllä käsittääkseni johtokmunta edelleen päättää monta kisaa ajetaan ja se on ainakin tällä hetkellä il.moittanut akk:lle samat viikonloput kuin tänä vuonna. Mistä lie kasi sit saannut muuta tietoa.....

    Sit tosta lisä ryhmien ostamisesta ja mainonnasrta. Nyt on kamasan kisaan paukutettu kaks vuotta et paikalla em kuskit testaamassa TF, PRO, NITRO HD, PM yms.....

    On paukutettu PM SM kisaa jne.... Jne...

    Eipä oo paljon houkutusta ollu, em kisamme on liian lähellä.....

    Sit niille jotka ei päässy vuosikokoukseen, niin pudiksella oli yleisöä 2 kertaa enemmän kun yllä mainutulla alastaron kisalla!!!!!!

    Talloudellesesti kisat meni ko, järjestykseen....... Em,kalajoki,pudis,savo,kamasa,finaali....... Et silleen.....
     
  18. hauta

    hauta 1st gear

    Ei ole paljon yleisöä joo.Viimeiset 5 vuotta on radat suomessa olleet ala-arvoisia vaikka herrat muuta väittää.Jos joku Nyyströmi vetää Alastaron harjoituksissa 6.16 niin se nyt sattui olemaan vain hyvää säkää että ilman ja radan lämpötila ja kosteus yms.osui kohdalleen.Hieno veto sinänsä mutta osuuhan se lottovoittokin joskus kohdalle.Enkä tässä tarkoita itse suoritusta vaan radan kuntoa.Ja yllättäen vasemmalla radalla.Kyllä teemana on ollut viimeaikoina että päin seiniä.Tuskin Ruatalaisetkaan ovat niin tyhmiä että lähtevät hyviltä radoiltaan,sis lentokentät,tänne sohlaamaan jos ei pisteiden valossa ole pakko.Itsekään en viitsinyt viimekaudella sitä ratapelleilyä lähteä katsomaan kertaakaan.Enkä ole varmasti ainoa.EM kisaan saadan katsojia tietysti myös firmojen känniörvelöporukoiden ynnämuiden lajista mitään ymmärtämättömien toimesta mutta lajifanaatikkoa tässä on kustu silmään oikein seisaaltaan jo monta vuotta.Radat kuntoon niin väki palaa radanvarteen ja jopa ajamaan kilpaa.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eiks noi Vesan luvut oo aika selvät? Ens kesänä ei kantsi järjestää kun Em,kalajoki,pudis ja savo, ei noita tappiollisia tapahtumia oo mitään mieltä pitää. Sillee ne asiat saadaan nousuun ja kuskit sekä yleisö radalle.
     
  20. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Ei kait vielä oo tietoa että onko streetti SM-ryhmä 2010? Jos olis niin eikös tonne eeämmiin pääse sitten vaikka viikolla suhaamaan... Sponsseja kiinnostais tietää.

    Juha Tavi
    DS 333
     

Kerro tästä muillekin!