Kiinnostuksen kohteena B-Bodyt!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja Qtti, 3.1.2016.

  1. Qtti

    Qtti 2nd gear

    Tätä b-body palstaa seuranneena huomannu että enemmän on kyse osto/myynti-ilmoituksista..

    JOTEN, kerättäiskö tän keskustelun alle kaikkea muuta?? Eli projekteja, suunnitelmia, yleistä jorinaa.. Kuvia ja mielenkiintoisia nettilöytöjä jne!

    Aihe vapaa kunhan liittyy b-bodyihin, saa aloittaa (itte postaan kuvia kunhan saan projektin työn alle) :rotfl:
     
  2. tyly

    tyly Gearhead

    Pisti silmään sun nimimerkkis, oletko laittamassa tai laittanu jo uuden Hemmon Chargeriin, hieno yhdistelmä. Mulla oli E-bodyssa ensiks 5.7 ja nyt 6.4 Hemi, hieno moottori.

    Tuolta löytyy kuvia mun B-kuoriaisista ja tosta Hemiswapista.
    http://tyly.kuvat.fi/kuvat/

    Charger on työn alla, ja tuntuu olevan ikuisuusprojekti, nyt kun yrittämisen jälkeen olis aikaa, niin ei ookka rahaa tehdä muuta kuin pikkuhiljaa osa kerralla eteenpäin, no,on se seissy jo Losissa yli 25 vuotta,niin seisköön rauhassa täälläkin.

    Eiku kuvia ja juttua esiin B-bodyista vaan
     
  3. rötkö

    rötkö Gearhead

    Täähän on ihan hyvä juttu niin ei tarvitse aina englanniksi jorista kun ollut niin vähän keskustelua täällä.

    Eli moni varmaan huomaskin että koitin kysellä vinkkejä jarru hommiin omaan 70rt chargeriin. Hyviä vinkkejä sainkin tuolla toisessa ketjussa.

    Eli huonosta alipaineesta johtuen käänsin pussihousut nurinpäin ja aloin laittamaan hydroboosteria.

    Ja kun ei perse kestänyt ostaa bolt on sarjaa niin tilasin ramin boosterin ja siihen jonkun 1 1/8" alumiinisen pääsylkyn. Nyt niihin olen adapterit askarrellut ja pitäisi alkaa asentamaan paikoilleen kun vaan saisi maalia osiin.

    Sitten jotta ei ihan liian helpolla pääsisi niin charger pullautti sisäkennon rikki. Saanpahan siinä hyvän syyn irroittaa koko häkkyrän jalkotilasta. Saapahan kunnon äänieristyksen sinnekkin. Mikähän olisi paras eriste sinne?

    T:Toni
     
  4. ss-65 2d coube

    ss-65 2d coube 1st gear

    Mulla kans on/ollut useampi B-koppanen (-68 ja -70 charger + muutama muu..) ja nyt tulos -65 satellite 383/A833/8 3/4 ja vieläpä aito sellainen Peteltä. Löysin itse graiglistiltä ja Pete lähettää sen tänne alkuvuodesta. Joo, on projekti! Jotain pikkunippeliä saa tarjota kyseiseen autoon, jos jollain olis?
     
  5. exchevelle

    exchevelle Gearhead

  6. Qtti

    Qtti 2nd gear

    Tyly, ostin tuon jo swapattuna alkusyksystä.. 2006 Hemi ja 545RFE

    Hienoja kuvia!
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    pohjanmaalle tuli tämmöstä viime keväänä.Tämän pellin alle tulee stroukattua isolohkoa ja jäykähköä automaattia :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tarkotus ois saaha kori vartaaseen talven aikana ja rueta siirteleen lehtipakkoja ja isontaan pyöräkoteloita.Muuten koria ei tarvikkaan juuri hitsailla. Full resto silti.
     
  8. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Älä ihmeessä tee tolle ulkoasulle mitään!Jotkut oldschool nascar-tyylin teippaukset vois sopia tyyliin!?Täh,ois vähän "erilainen" :wink:

    Jotku isot pojat kerto että toi tunnelrami on maailman käyttöystävällisin imusatsi :poff: Oisko pareen vähä matalampi imari ja sixpak tyyppinen konemuovi päälle?
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    en tiiä usonko sua nyt missään ehdotuksessa mutta katsotaan :rotfl: Miten sun oma kärry? siis tämä uusin tulokas? vieläkö sitä joutuu koivupölkyn päältä ajamaan?
     
  10. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Tutkippa vanhoja kuvia netistä niin saatat innostua!Ohan se halvempi vaihtoehto myös,sinäki rahaton duunari :odroll:

    Äläpäs,Plymari on ns. hytästä käyntiin ja kaikki neljä pykälää vaihtuu sujuvasti NIIN ja sohvaki on paikallaan..pirun rumahan se on mutta periaatteessa vois viedä konttorille ihmeteltäväksi parin reiän paikkaamisen jälkeen,ajokelit vaan loppu kesken..tai kyllähän kovalla pakkasella ois suht hyvä pito 8)

    Ps:Kuis tänne laitetaan kuvia,ei taida lumialla ainaskaan onnistua!?
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Mää varmaan vaan nyt vihoviimein haluan sen täys prokkiksen alulle. Sais nyt vaan tuon aspeni swapin valmiiksi ja pääsis suunnitteleen miten kopan rilliin ripustan. Kyllä mää tuon patina luukin pitämisen ymmärrän mutta katotaan nyt. Rungot ainaki yhistän/pakat siirrän/rengaskotelot levennän. Pohja samalla puhtaaksi ja kunnolliset epoksit pintaan. Nuissahan hommissa ei vielä ulkokuorelle tapahu mitään ;)

    Onko sulla kuvat josaki "tallesa"? Niitä ei voi suoraan omalta koneelta siirtää. Pitää ekaks tallettaa johonki google+ ym palveluun.
     
  12. Yltti

    Yltti 1st gear

    Tämmönen satellite löytyy täältä. Monia tätä lukevalle varmasti tuttu auto koska alkup. Suomi auto ja(ollut pitkään tampereen alueella) Historiaa ja tarinoita tästä autosta voi kertoa jos tietää.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    [​IMG]
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    peukkumerkkejä!! Jysähtääkö tulille? täälä -28 :cry
     
  15. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Samat on ollu asteet täälläki,saattas parhaiten lämmittämättä noista kolmesta lähteä :) Trp piti aamulla kaapeleilla startata ku ensin webastolla tyhjensin akun..onnex on irtopatteri aina tallin lämmössä hätiin.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    omaa b kuoriaista aina välillä vilkuillu tuon f kopan ohella,niin aattelin toteuttaa yhen vuosien takasen suunnitelman konehuoneen parissa. Nimittäin sen,että kaikki maholliset piuhat/jännitteensäätimet ym esivastukset menee tulipellin toiselle puolelle. Ideana,että konehuoneessa ei tulpanjohtojen lisäksi näkys muita piuhoja ym. Konehuoneen "töpselin poistan kans kokonaan. Etuvalojen ja tööttien johdot menee melko kivuttomasti lokasuojan sisällä keulaan saakka.
     
  17. Qtti

    Qtti 2nd gear

    Värikoodia etsiskelen, seuraavassa linkissä on hienoja Dodgeja, ylhäältä rullaten 26. kuva on "met orange" 1968 Charger, onkohan auton väri ollu uutena saatavilla? Hajuakaan color codesta kellään?

    http://www.flickriver.com/photos/rexgray/tags/dodge/
     
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

  19. Qtti

    Qtti 2nd gear

    Thanks, sama auto näyttäis olevan, alemmas skrollaten oli takaakin kuva ja kilpi näkyy myös tossa Dodge ketjussa.. On se hieno!
     
  20. rötkö

    rötkö Gearhead

    Saas nähä pieneneekö ajomelu kuinka chargerissa kun nyt puhaltimen jouduin ottamaan pois niin saa tulipellin eristettyä ja tilasin myös nokkapeltiin sellasen muotoonvaletun eristeen. Jos ei tarttis enään tenaville kuulosuojaimia :rotfl:
    Sen verran venttiiliääntä ja pellisatsien pärinää oli havaittavissa. Hiukan pienensin venttiilivälyksiäkin, luulis senkin jo vaikuttavan.
     

Kerro tästä muillekin!