Kutistin/Venytin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BBC, 20.9.2016.

  1. BBC

    BBC Guest

    Tulossa muutama kpl myyntiin asti Pro -mallin kutistin venytin vehkeitä.

    Samaa mallia kuin esim. js-tools kaupittelee.
    Sisältää kutistin venytysleuat, lattiajalka/pedaali.
    Max työskentelysyv. 155mm.

    Hinta jää tulleineen alveineen alle 900e kpl.
    Myytäväksi asti ei ole montaa ylimäräistä, joten jos kiinnostaa niin sähköpostia osoitteeseen:

    auliz@kotinet.com

    Varaan ne siinä järjestyksessä kun tulee tilaukset.
     
  2. keepalone

    keepalone 1st gear

  3. BBC

    BBC Guest

    Alkuviikko tuli soittoa rahtifirmasta että Sorvi-jyrsin + kutistinvenyttimet on itsenäisyyspäivän aikoihin Suomessa. Tänään TNT lähetti toi commercial invoicet, Bill of Ladingit ja Certificate of Origin paperit.

    Näyttää toimivan kuin junan vessa.

    Em. Kutistin-Venytin vehkeet on myyty. Hinta tulee jäämään 700euroon per täydellinen laite.

    Olen tilaamassa lisää laitteita, pane sähköpostia jos kiinnostaa ostaa tuommoinen tai muita laitteita/koneita. Panen tietoa paluupostilla.

    auliz@kotinet.com

    T.aulis


    Niin, nämä siis tulee suoraan kiinasta.
     
    Valvojamuokkaus: 23.11.2016
  4. ventora

    ventora 2nd gear

    jos jää otan vaikka 2kpl
     
  5. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Oliskohan mahdollista saada pelkästään noita leukoja? Ja mihin hintaan?
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Ne maksaa jotain 70usd kiinassa, mutta en ole nyt tilaamassa mitään keltaisilta miehiltä.
     
  7. 1300TI

    1300TI 2nd gear

  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  9. valpas

    valpas Gearhead

    Ei Toraforssillakaan paljo kalliimmat nuo pelkät leuat ole.
    Kunhan eläkerahoja saan säästöön riittävästi, niin myyn kaksi isokitasta kutistusrunkoa leukoineen, ja jalkapolkimineen. Minun tekemisissäni on hyvä olla se, jossa molemmat leuat liikkuu. Kyllä noillakin on paljo venytelty, tai oikeestaan enempikin kutisteltu. Moni pärjää noillakin.
     
  10. 1300TI

    1300TI 2nd gear

    Tuo Rautajätti vaikuttaa asialliselta firmalta hintojensa puolesta, olen vuoden päivät lykännyt sikkikoneen hankintaa ja nyt törmäsin heidänkin tarjouksiin. Mutta on siinäkin eroa, kun sama kone suoraan HBM:ltä hollannista on vielä puolet halvempi kuin Suomessa, https://www.hbm-machines.com/produc.../hbm-rm-12-voor-en-fels-machine-met-onderstel kuitenkin samat Alvit ja rahdit sinnekin on. Olisi vaimon puolelta sukua lähellä, melkein pitäisi miettiä tuosta perusmallin sikistä jotain kimppaa vaikka jonkun kerhon nimissä, että saisi turhat lisät hinnasta Suomessa pois. Tai sitten haen vain lasten matkatavaroina kesällä pari itselleni ja kavereille. Kuitenkin niin oleellinen peltityökone joka talliin, jos vain hintaa saisi poljettua. Tarkoitus ei ole kusta BBC:n muroihin vaan mietityttää, mitä kautta noita jonkun! kannattaisi järjestää.

    Oikeastaan eniten kiinnostaisi hieman leveämpi RM-18, jota ei tunnu täällä saavan, sähkömoottoria en tarvitse onhan lapset ja jalusta syntynee vahvistamisen ohessa helposti. Pikaisesti googletin että tämä http://www.ttmc.cn/rm-18/ on vissiin valmistajan omat sivut aiheesta. Tai ainakin yksi, Kiinan mittapuussa tuhat työntekijää on nyrkkipaja. Sieltäkin periaatteessa voisi olla mahdollista saada muun kuljetuksen mukana tavaraa, toisaalta kun Rotterdamista olis vireillä saada yksi lavallinen vanhaa rautaa ostettua muutenkin, hmm... Ajaisikohan joku OD:läinen linjaa sieltä tai vaikka Utrechtista Suomeen?
     
  11. 1300TI

    1300TI 2nd gear

    Niin joo myös kattopeltien tekoon käsityökaluja, rissoja sun muita kannattaisi jonkun tuoda, tuntuu olevan ihan salatiedettä että mistä niitä amatööri voisi itselleen hankkia.

    Sekä Dillon/Cobra/Henrob/DHC2000-settejä, vaikka käytettynä takakontit täyteen Amerikasta ja Ausseista!!!
     
  12. 1300TI

    1300TI 2nd gear

    Saakos vielä kysyä, mitä varten pitää kummankin leuan liikkua? Tuli noi Down Underin leuat huomattua kun olen Ebayn kautta pitkään kytännyt Australiasta monenlaisia vanhojen italialaisten autojen osia, mitä Euroopasta ei meinaa löytää ja yleensä halvemmalla, sieltä tuntuu löytyvän mahtavasti vaikka 20-lukuisiin mitä vain. Välillä rahdit ovat olleet halvempia sieltä tänne kuten myös Italiasta Suomeen kuin postipaketin lähettäminen Turusta Helsinkiin, hullua...
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Se pitää sanoa, että ilman jalkapoljinta ja moottoria olevalla sikkikoneella en tekisi juuri mitään. Se on totta, että tärkeimpiä Autopeltimuokkaajan työkaluja tuo sikkikone on.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Tulee isompi rako leukojen väliin, kun peltiä väliin laittaa, ja leuat painaa pienemmälle alueelle. Eli voi tehdä kuppimaisiin kohtiin paremmin kutistuksia. Olen huomannut, että minulla on melkein kaikki pellit semmosia, joissa on paljon kuppimaisia kohtia.
    Tuo Remmivedon tekemä kuppi paljastaa asian. Voi koittaa tehdä saman näillä toisen leuan liikuttajilla. Ei onnistu niin syvä. Paljon pystyy tuolla toisen leuan liikuttajallakin tekemään. Varsinkin se kutistava malli on ollut jatkuvassa käytössä sikkikoneen, ja englanninpyörän kanssa. Nyt viimeksi laitoin kutistimessa uran molemmissa leuoisssa samalle kohdale, niin on tehokkaampi. Mulla on kumia siinä raossa, niin puree paremmin levyyn kiinni, eikä luista. Eli kutistaa kunnolla. Kutistimessa se kutistuva kohta on aika pieni. Jos pieni ryppy tulee (kumi tukee peltiä, eikä tule ryppyä helposti), niin oikenee seuraavalla polkasulla viereen. Sähkösinkittyyn peltiin leuat tarttuu hyvin, eikä ohut sinkki murru, mutta leuanjäljet jää.
     
  15. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Ollu suunnitelmissa rakentaa juuri tollanen missä molemmat leuat liikkuu, mutta tarvis ensin saada tollaset pyöreät leuat jostain sopivaan hintaan. Vois sen jälkeen ruveta suunnittelemaan runkoa niiden ympärille...
     
  16. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Olishan tietysti sekin vaihtoehto että sais jostain tollaset leuat lainaan että vois ne mallintaa ja tehdä ite. Ei tarvis ihan kaikkea miettiä itse ja tehdä kantapään kautta...
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Hyvä idea.
    Ainakin noissa nelikulmaisissa leuoissa se kiilakulma on mielestäni liian jyrkkä. Liukuu helposti pellissä, ennenkuin kutistaa. Jouduin laittamaan kumipalat leukojen väliin (sen jousen lisäksi) kompensoimaan jyrkkää kiilakulmaa. Onnistu sitten kutistaminenkin oikeesti, eikä leuat vaan hinkannu sitä pellin pintaa. Sopivalla kiilakulmalla vois sitten käyttää rasvaakin liukupinnoissa.
    Eihän ne pelkät leuatkaan kiinassa paljo maksa.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oisko arvausta paljonko kunnollisemmat leuat maksaisi?
    Siis ne teetetyt ei kiinalaiset sinneppäin olevat

    Loppu laitehhan on vaan rautaa kiinniteltynä toisiinsa, mutta leukojen valmistukseen tarttee muutakin kuin käsiporan ja rälläkän
     
  19. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Uskoisin että noita leukoja pystyis valmistaan ihan järkirahaan, kun sais homman suunniteltua kunnolla. Ei vaan oo mitään hajua esim. lämpökäsittelyn hinnoista, mutta kai sitä sais kompensoitua sillä että tekee ison läjän. Tai jos tekis vaikka hardox 500:sta niin ei tarvis karkaista, mutta se on kyllä ihan hanurista koneistaa.
     
  20. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Ei tuo hadrox 500 koneistaminen nykyään ole paljon sen kummempaa kuin tavallisen raudan koneistus.
     

Kerro tästä muillekin!