Loota leipoi lukkoon vauhdissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anssi, 2.8.2003.

  1. Anssi

    Anssi Gearhead

    Kävi sitten eilen hieman huonompi tsägä..

    Lähdin risteyksestä kiihdyttämään melko rivakasti ja juuri kun loota oli vaihtanut kolmosen sisään se teki temput ja löi takarenkaat lukkoon! Ei muuten todellakaan ollut hauska kokemus, kun vauhtiakin oli ehtinyt kertyä siihen yleisnopeusrajoituksen tienoille.. Siinä oli ohjaamo käsiä täynnä, että sai laitteen pysymään tiellä. Huh.

    Hetken hengähdystauon jälkeen uskalsin pistää koneen käyntiin ja kokeilin pykälien toimintaa. Onneksi pakki ja ykkönen vielä toimivat. Siis pakkoykkönen sisään ja nilkuttamaan takaisin tallille.

    Kokeilin paluumatkalla varovasti kakkosen toimintaa. Heti kun kakkonen menee sisään, loota alkaa jarruttamaan erittäin voimakkaasti melkoisen jurinan saattelemana. Se ei siis ainakaan hiljaisessa vauhdissa lukitse ihan totaalisesti. Ilmiötä voisi verrata siihen, että laittaisi pakin päälle eteenpäin mentäessä..

    Nyt kysymys kuuluukin, että onkohan mahdollista saada tuota lootaa vielä pelastettua? Se tietysti selviää paremmin vasta kun sen avaa, mutta kysellään nyt kuitenkin, jos jollakulla olisi samankaltaisia kokemuksia. Loota on TH200C (valitettavasti). Se on melko suuri osa kanta-autoprosentteja kärryssä, joten en haluaisi ihan hevillä lähteä sitä vaihtamaankaan.

    Ja sitten jatkokyssäri. Onko ko lootaa yleensäkään mahdollista saada kestämään? Korostetaan vielä, että kyseessä siis ei ole 4R -versio, vaan se kolmepykäläinen. Jos, niin miten/kuka/missä/paljonko :smile: Loota on kiinni Chevyn melkein vakion 305:n perässä erittäin kevyessä autossa. Ei näyttäisi vakiona edes sitä kestävän.

    Murphyn laki tuli tässäkin todistettua. Loota on toiminut täydellisesti koko kesän. Sitten, kun lähdetään eka kertaa cruisingiin, niin eikös se hajoa menomatkalla...


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Anssi 2003-08-02 13:43 ]</font>
     
  2. fisu

    fisu Gearhead

    vaihdat TH350:n sinne, mistä pirusta ne leimalla tunnistaa sen että kumpi siellä on alun alkaen ollut.
     
  3. Anssi

    Anssi Gearhead

    Se loota on yksilöity kanta-autotarkastuksessa. Kyllä ton vaihdonkin voisi varmaan vielä tehdä juuri ja juuri prosenttirajojen sisällä. Enemmin kuitenkin korjaisin sen pikkulootan vahvemmaksi, jos se on ylipäänsä tehtävissä.
     
  4. fisu

    fisu Gearhead

    kysy nyt kuitenkin sitä vaihtoa, sanot että tuo 200nen räjähti niin että kuoretkin halkes joten sitä ei kykene korjaamaan, kyllähän lohkonkin saa vaihtaa jos entisessä on ikkuna kyljessä :wink:
     

Kerro tästä muillekin!