maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    On joo melkoinen ero. Isäukon viimonen auto oli just tuollainen ysäri Grand Cherokee kasikoneella ja kaikilla asiaankuuluvilla tilpehööreillä.
    En oikein olisi sitä autoa nähnyt tuollaisessa raksakäytössä. Varmaan hinnassakin ollut melkoinen heitto.

    Muutaman kerran sillä Grandilla kurvailin ja siitä voi kyllä sanoa että olisi kyllä mukava peli vieläkin. Vaivatonta kyytiä.
     
  2. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Vielä sellanen piti kysyä jos xjtä suositellaan ja grandi on ikäänku luxuksempi ni onko siinä muuta eroo kun paremmat varusteet ja ehkä se kasin kone ja pulleempi komppa, meinaan jos joku hyvä grandi tulee vastaa ni meneekö se yhtä hyvin maastos vai onko tota xjtä ennemmin katteltava, jossei etenemiskyvyn ni luotettavuuden tai helpompien huoltojen yms yms vuaksi?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos et offaile ja tosiaan tien näkösillä paikoilla ajelet niin ei varmaan kaadu kumpaankaan.

    Grandiin löytyi muistaakseni helpommin neliveto tasauspyörästöllä eli voi ajaa kesälläkin sen kanssa. Tätä saa myös xj tottakai, mutta myynnissä olevissa on ollut harvemmassa kuin grandissa.


    Ja pojjaat sano, että kutonen helpompi huoltaa kuin kasi tossa grandin kopassa.



    Jos tuolla 2-4k luokassa noita kattelet niin pitäisin molempien kohdalla silmät auki ja etsisin hyvän yksilön. Vähintään 4.0 koneella ei diesel tai 2.5
     
  4. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kutoskoneisessa XJ:ssä Selec Trac (NP 242), nelosissa tönkkö. Saattaa esiintyä säännön vahvistavia poikkeuksia.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos ei ole tarkotus rakennella kovasti, niin Grandi tarjoaa paremman kyydin "nykyaikaisemmalla" sisustalla. Varsinkin -96 eteenpäin mallit.
    XJ tuli -84 ja Grandi -92/3, jonkun verran on kehitys kehittynyt, mutta XJ:stäkin tuli faceliftiä.
    alle -91 malleissa XJ:ssä vanhalla Renixin-moottorinohjauksella oleva kone. Ja se on sitten vuosimalli, ei käyttöönottovuosi..

    Grandissa lähes yksinomaan viskolukolla oleva nelikko. Tuo visko on sitten hajoava kohde.. asentoina jatkuva nopea nelikko ja hidas
    XJ:ssä jakiksena käytetty pääasiassa NP242, jossa takaveto, jatkuva nelikko, nopea lukkonelikko+hidas.
    Ei noissa isoa eroa ole, ahdas on konehuone kummallakin koneella.:mad: Koneen etupäässä tilaa on kasilla jopa paremmin, mutta kasin jakajan kanssa onkin sitten ihan kiitettävän hauska puuhailla..:confused:
    Kutosessa tyyppivikana mm. pakosarjan mureneminen(peltisarja), jonka korjaaminen ei onnistu kestävästi. ->Uusi.

    Nimenomaan! Tärkeintä on ettiä hyvä yksilö.. Ihan sama kumpi kori ja kutonen tai kasi. Dieseliä ei kummastakaan, jos ei tykkää mustista sormista ja tyhjästä rahapussista..:D
    Takapyörän laakerit kannattaa kuulostella tarkkaan. Jos laakeri on paskana, niin pääsee vaihtamaan vetarinkin.:(
     
    Muokattu: 15.5.2019
    isalmela tykkää tästä.
  6. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    grandissa on kieruvieterit joka nurkassa, xjssä vain edessä. takana lehtijouset
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikö saa korjauslaakeria eli siirtää vetarin kuluneelta osalta pois vai onko vaan gm herkkua?
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Saa siihen mutta ainakaan mulla olleissa ei olis auttanu yhtään.
    Se siirto on vaan puolen rullan verran ja vikaa vetarilla koko vietintäradalla..
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mun mielestä kaverin jeepissä se kyllä korjas koko pinnalta o_O
    Saatan toki muistaa väärinkin kun rempasta jo yli 3v aikaa :oops:
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sille offset-laakerille ei ole hirveästi tilaa, kun stefakin pitäisi saada samaan upotukseen.
    Minun entisessä jeepissä joku oli ratkaissut asian laittamalla ensin stefan sinne perälle ja sitten laakerin ulommaksi... laakerihan kyllä asettuu akselin ehjälle osalle, hetkeksi.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Patrolli, isommalla 4.2 litran kutos tönäridieselillä olis hieeeno.

    Nettiautossa ei ollut kun paskaa, mutta noitahan on maailma täys.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kait v8 lantikka ajais saman asian? Näin jos suomen ym tarjontaa miettii
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Varmaan.
    Huomasin harmikseni että patrolliakaan ei enää tehdä dieselkutosella vaan niissä on nisun 5.6 v8. I6 loppui noin 2015.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    löytyy gc 1998 ltd 5,2 eukolta joutaisi pois.ruosteeton ja hyvä,alle 200 ajettu.vaihto chevy hhr,jenkki,volvo s80 tai tms normiauto bensalla.ei saksan seisojia ota yv yhteys jos kiinnostaa.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Olisipa ollut 5.9L niin..... :cool:
     
  16. dean66

    dean66 Gearhead

    Ai mitä sitte? Minulla ois semmone :D 145t ajettu suomiauto. ostin tyypiltä, joka oli ostanu sen vuonna-99 melkein siis uutena. oon laittanu molemmat uudet renkaat ja yllätys yllätys syylärin. samalla vaihoin varuilta vesipumpun, vaikka entinen ei vielä vuotanu. otatko?
     
  17. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Kiitos neuvoista. Heitin verkkoja vesille ja olis tiedossa todella edullinen blazeri, villikorttina niin ikään edullinen 3.0l bensa 4runneei , jeeppejä on tyrkyllä mutta ei heti yhtäkkiä sitä kuuluisaa hyvää ja halpaa ollut. Voi valinnan vaikeus. Onko blazerin ja jeepin varaosapualella jotain eroja, saatavuudes tai hinnas. Jeeppejä näyttäs oleva paljo myynnis osina ja kokonaisina että siihe taitaa saada helpommi purkaamo tuotteita, blazeriin taitaa joutua enemmän tilaamaan?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uutta osaa saa molempiin ja gm yleinen mutta tosiaan jeepinkin osia saa hyvin. Ongelmia ei tässä suhteessa ole, toki jotain pelti ym purkuosaa voi tosiaan löytyä jeeppiin paremmin Suomesta.


    4runner ainakin kestää vaikka 3.0 aika juopon maineessa, eikä nyt mikään raketti. Ruoste lie ainot toyotan isompi ongelma. Näistä mun valinta ois toyota kun hermo usalaisiin mennyt, mutta varusteet ja suorituskyky tulee amerikkalaisten myötä.
     
  19. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Mihinkä jenkeissä sulla on hermot palanu?
    Varustetaso on aika toissijasta mun käyttötarkotukses, automaattilaatikko olis kiva ni ei tarttis kokoajan kepittää ko pikkuteillä siirtymisiä tekee, ja voimanpaskaa oli kiva olla. Luotettavuus ja yksinkertane rempattavana oleva auto plussaa. Jenkkihenkisyys toki miälyttää mutta ei nyt puhtaasti sen perusteella tee ostopäätöstä
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siihen, että laatu ja kestävyys jo uutena eri tasoa vs japsit + nykynen uustuontantovaraosien laatu kuraa.


    Joskus minäkin naureskelin hilux ja lantikkamiehille, en enää.


    Automaatti toki rajaa japseja tehokkaasti pois pienen budjetin kulkineista.
     

Kerro tästä muillekin!