MB SEC 383 cid Vortech

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Autojh, 28.11.2012.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Re: MB SEC 383 cid

    Asiallinen päivitys yhteen kauneimmista mersun malleista!
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Komea Mersu! vanteet on vaan koomisen suuret. Eikö tota olis saanut mesen omalle lootalle, oisko moinen edes kestänyt ?
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Komeeta. Sanoisin että kyseinen herra kyllä tietää mitä tekee.
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Tosi hieno kokonaisuus!
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Asiallinen projekti

    Tuossa toinen GM V8 (TwinTbo) Secci suomesta jos kiinnostaa, vähän erilaista tekemistä tosin tuossa. http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=7279.0

    Kardaanin ei ainakaan mun ymmärtääkseni kuulunut olla nollakulmassa, olikohan se joku 1.5 asteen pintaan "optimi" ristikoiden keston kannalta?

    Eikä se pinioni ja kampura kaikissa autoissa tehtaalta ole samassa linjassa, joidenkin perät epäkeskeisiä.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Juu,eivät pinioni ja kampura tarvitse ollakkaan samassa linjassa,silti niiden kulma voi olla se nolla,1.5 tai mitä hyvänsä.
     
  7. TexFinn

    TexFinn 1st gear

    Re: MB SEC 383 cid

    Hieno laitos!!!
     
  8. Autojh

    Autojh 1st gear

    Re: MB SEC 383 cid

    Olen serannut tuota drifteri SECiä ja on aiva käsittämättömän hienosti rakennettu. Iso hatun nosto rakentajille!!! :D
     
  9. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Re: MB SEC 383 cid

    Juurikin vaihteiston ulostuloakselin ja pinionin linjat pitää olla sama, kardaani näiden välillä voi olla kulmassa noihin nähden. Tässä on aika hyvä artikkeli aiheesta:

    http://www.hotrodhotline.com/md/html/dr ... monics.php
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Hotrodhotline juttu on hyvä,tuota juuri alunperin ajoin takaa,mutta muistelisin kyllä lukeneeni juttua myöskin tuosta 1.5 asteen "tiltistä" mistä MikkoV myös mainitsi.

    Olisko ollut kiihdytys käytössä hyvä tämä 1.5 aste pinionia alaspäin?Joku varmaan tietää asiasta enemmän ja voi valaista asiaa.
     
  11. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Re: MB SEC 383 cid

    Luulen että tuon takana on ajatus siitä että vedätettäessä pinion haluaa kääntyä ylöspäin, ja se käännetään tarkoituksella vähän alas jotta vedon aikana kulmat on kohillaan. Kiihdytysautoilla kun vähemmän ajetaan tasakaasulla maantiellä. :)
     
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Pinionin kulmalla oli joku syvempi merkitys kiihdytyshommissa. Muuten kardaanin nivelillä pitä muistaakseni olla pikkasen kulmaa värinöiden estämiseksi, ja toki siksi että nollakulmassa ristinivel kuluu nopsaan kun ei ns. toimi oikein.
     
  13. street and race

    street and race Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    Joo ei saa olla tosiaankaan nollassa, eikä se nyt muutenkaan niin tarkkaa ole siitä kulmasta. Miettikääpä jäykkä-akselinen auto niin siinähän kulmat muuttuu periaatteessa senki mukaan paljonko laitatte peräkonttiin tavaraa :D
     
  14. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    ja tuommosessa mersussa ei paljon pinjoni liiku eikä yleensäkään erillis ripustetussa perässä.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    No kyllähän tämä enemmän kiinnostaa kuin se vaihtoehto että sinne olisi kammettu mersun 200 d tai cedrikin maamoottori.
     
  16. street and race

    street and race Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid


    Kyllä tuo nyt tiedossa oli, tarkoitin vain ettei siihen kulmaan nyt ihan mitään veteen piirrettyä viivaa ole
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    sen vert kulmaa, ja mutkaa kannake laakeriin kohdalet nivelet"tekee" töitä ni kestävät paremmi...eteen ny mersus alunperi ei kauheest saakka ku o rättinivel...ja oisko nuin isos koris takanaki? keskel sentäs o nivel ja liukukin o lukittu/lukittava...
     
  18. onre

    onre 3rd gear

    Re: MB SEC 383 cid

    On niissä kaikissa rättinivel molemmissa päissä.
     
  19. Autojh

    Autojh 1st gear

    Re: MB SEC 383 cid

    Minulla on th700 loota, Vanin kardaanista muokattu suora torvi Bemarin murrokseen. Bemarin iso lukko siis murikkana. Kulmat on sellaiset mitkä rakenteet antoi mahdolliseksi tehdä. :D Välitykset ja turbiini on laskettu moottorin parhaan väännön ja isojen pyörien kanssa sattuvaksi... Loota on saanut sisäänsä vahvimmat automaattikamat ja on käytetty vaan hyväkuntoista käytettyä orkkista tai uutta orkkista, pirun kallis mutta toivottavasti on luja ja toimii hyvin... :D :D
     
  20. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Re: MB SEC 383 cid

    On muutes asialliset soundit tollei viteonkii välityksellä. Sopii meseen ku tontulle pipo!
     

Kerro tästä muillekin!