Millä pyörä irti???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Ana67, 13.7.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko muuten kokeiltu kovaa kumivasaraa ja ankarampaa lyöjää?

    Opelissa oli kovaa kiinni vanteet ruostunut, ja lähti yllättävän helposti kovalla kumivasaralla luulin, et vartin pitää piestä mutten lyönyt kuin ehkä 5 kertaa

    Niin ja se lyönti pitää sit olla niin, et sihdataan sisäpuolelta siihen vanteen ylkoreunaan eli lyönti viedään kohteen läpi, eikä höllätä just ennen
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No nyt selkis miksi olen vanhana potkunyrkkeilijänä saanut kaikki vanteet irti monottamalla; tämä lävitse-asti periaate on potkunyrkkeilyssä keskeinen, sekä potkuissa että lyönneissä.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kevväämmällä, kevväämmällä... ;-)
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jotenkin en usko tätä hommaa..
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei kevväällää ole enää kunnon pakkasia sit kun on se 30 pakkasta niin silloin sillä kumilekalla lätkimään sitä kumia, niin voip luiskahtaa irti
     
  6. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Tämä on kuulennon tapainen suuri ihmiskunnan huijaus.
     
  7. kjj646

    kjj646 1st gear

    Juu -ei, alkaa elää juttu omaa elämäänsä ja muuttuu pian urbaanilegendaksi peräänantamattomasta suomalaisesta SISU:sta.
    Tuosta ei nyt oikein puutu enää muuta kuin sauna ja vihdat niin kansalliseepos Kalevala saa yhden luvun lisää ja Loiri tekaisee vielä laulun aiheesta, miksei elokuvankin joka perustuu mukaillen tositarinaan.
     
  8. TheVille

    TheVille 1st gear

    Lainaan tätä ketjua:

    Kaliforniassa 25 vuotta takapihalla minua odottaneen Chevy pickuppini (1955) vanteista kaksi eivät lähde irti, syystä että pyörän navasta on irronnut yksi pulteista. Siinä kun on vanteen mutteri kiinni tukevasti niin koko pakettihan pyörii vain komeasti tyhjää kun siitä hylsyllä kiinni ottaa. On tullut koitettua kaikenlaista kiilaamista ja ankkurointia, mutta vannetta vahingoittamatta ei tunnu mikään auttavan.

    Millä lähtisitte noita vanteita irroittamaan? Joku pienenpieni Dremel laikkoineen ja mutteri/pultti pikkuhiljaa nysväämällä pala kerrallaan kappaleiksi? Ovat vain vanteessa sen verran syvällä ettei sinne kovin isolla työkalulla mahdu puuhaamaan.
     
  9. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    vieläkö työ nussitte tän kanssa!!?? viimesyksynä huomasin tän aiheen ja edelleenkin ette saa peltivannnetta irti navasta, VITTU TEIJÄ KANSSA!!!!
    tää on joku trolli iha varmasti!!!!!
     
  10. TheVille

    TheVille 1st gear

    Nyt ei enää viitsisi rahdata rapakon yli kun tuo majailee nykyään jo Pirkanmaalla. Ja M-ajuri voisi vissiin opetella lukemaan.
     
  11. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Poralla mutteri halki tai plasmaleikkurilla suhautella
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mutteria halki vaan. Toi pora olis varmaan hyvä jos ei jälkiä tahdo. Tai jos jaksaa niin lyö sen taltalla halki, ei siinäkään loppujen lopuks kauan mene.
     
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Etuvanne? Jos mahollista ni napa irti ni sit pääsee pitää takaa kiinni, tai heppaa sen pultin napaan kii. Edit.. Oli näköjää kuva tuolla autostas, jos vanteen keskikuppii ei saa irti eikä haluu rikkoo sitä ja reikä muutenki liian pieni ni ei sit onnistu näinkä...
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Siis ketjun jatkajalla on mutteri kiinni ja studi pyörii läpi? siihen auttaa tuhottavaksi kelpaava hylsy siitä poraa tai leikkaa sen neliön pois ja varren asentaa ympärille

    Sit siitä hylsyn reiästä joko poraa pultin pois tai jos se on löysännyt jo niin poralla reikä keskelle ja torx vasaralla sopivaan reikään jumiin sit kiertää studin mutterista irti
    7mm torxia ei kannata kokeilla 7mm reikään lyödä mittaa sen torx;in hampaan syvänkohdan ja sen mukaan valitsee poranterän


    Jossei halua hylsyä tuhota niin pitkällä hylsyllä voi kokeilla ensin vaikka pihdeillä/tongeilla pitää kiinni ja porata reikä siihen studiin(navassa oleva pultti)
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    ite tutkisin ihan ekana saako pletukasta vetarin/navan veke fillareineen.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Saa, tosin siinä tulee rumpu mukana.
     
  17. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    :rotfl: :rotfl:
     
  19. 2dht

    2dht 3rd gear

    Lähtee se näköjään vaikka kui olis jumissa kun löytyy oikeat välineet... :D
     
  20. TheVille

    TheVille 1st gear

    Hyvä homma, kiitoksia vinkeistä. Kun pakkanen hieman hellittää niin raaskin taas tuonne kylmään talliin kömpiä kokeilemaan näitä konsteja :)

    Ja molemmat takapyörät ovat siis tässä ne jotka eivät suostu irtoamaan nätisti.
     

Kerro tästä muillekin!