Mopar 383 ja 440 arvo.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 24.2.2017.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Suht vähän näitä myynnissä näkyy olevan niin osaisiko joku sanoa mitä tälläisestä ehjästä koneesta apulaitteineen laatikon kanssa kannattaisi maksaa jotta se olisi vielä järkevän hintainen?
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    "Järkevä hinta" on vähän sellainen absurdi käsite.
    Hinta riippuu esim onko kone miltä vuodelta, millaisia apulaitteita jne.
    Onko takoakselikone, onko magnum pakosarjat, onko kone missä ylikoossa jne
    Onko kone original vai joka kohdasta rakenneltu/paranneltu?
    Mikä laatikko? Onko automaatti vai peräti Hemin four on the floor?
    Ilman tarkempia tietoja huono sanoa mitään suuntaa antavaakaan.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Reilu kolme sataa kiloo rautaa ja vähän alumiinii, eli sellanen kolmekymppii ku maksaa ni pitäis saada omansa takasin. Markkinat määrittelee hinnan aika hyvin. Tos on yks tuunattu, reilu 500 hv 383 kaupan lootan kanssa 9500 hintaan. Se todistetusti toimii eikä samanlaista siihen rahaan edes rakenna ja aihionkin tarvis, mut ei oo viety käsistä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Orggispata varmaan 1500-2000 (hinnat alkaen) ja lootalle alk 500-1000e riippuen tikistä.

    Hinnat heitetty omasta hatusta niin että orig perustekniikka otettu autosta irti ihmeemmin remppaamatta.
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    440+727. Offenhauser imusarja ja Holley 750.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Minkä ikänen 440?
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Fasebookissa oli just tällänen:
    383 Mopar Stanu Lohko -66. + muut osat. 650€. 0405228966
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Olisko ollu -75.
    Ei ole kuitenkaan saastemalli kyseessä jos sitä meinaat?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2 alkusen hinnan laittasin jos loota tikissä.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyllä noi viimeistään -73 ja uudemmat on kaikki käytännössä saastemalleja. Kampiakselit on valua, ja männät alkaa jäämään sellasen pahimmillaan nelisen milliä dekistä. Puristukset alkaa seiskalla. Vaikka suurin ero olikin tehon ilmoitustavan muutos 70 luvun alussa, kyllä ne sisuskalutkin on muuttuneet.

    Siitä huolimatta perus ajomotiks varmasti hyvä jos vaan ehjä. Virityskäyttöönhän tuollaisesta ei tietysti sovellu mikään muu kuin lohko. Sellaisenaan tuollainen moottori esim. tuon puristussuhteen takia ei oikein reagoi muutoksiin.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Valuakselissa sinänsä mitään vikaa paitsi et puntitus ulkoinen, mut normi katuviritykset ne kestää kyllä. Vakiovieivitkin kunnon pulteilla ihan kelvolliset katukäyttöön, tosin vaikkapa uudet sorsat taitaa olla halvemmat kun pulttien vaihto ja pesien koneistus.

    Itel just työn alla tollanen budjetti 440, lähtökohtana '78 mallinen "poliisimotti". Juu, oli siin loiskelevy ja rullajakopää, j anokassakin oli jotain luokkaa .45" nostoo mut muuten peruskauraa. Ja tosiaan dekkikorkeus - 4.5 millii... Siihen tulee Sealed Powerin remppasetti jossa six pack takomännät, niillä rutun pitäis nousta järkevälle tasolle.

    Lohko varmaankin dekataan nollatasoon, nokaks tulee compin XE275HL, imusarjaks RPM ja kaasariks 3310 Holley. Kansiks jää orkkis 452:t jotka vaan läptään ja kevytportataan, eurookaan ei niiden takia tuhlata koneistamoon. Jossain vaihees voi sitte tilalle hommaa jotain mukavampaa jos tulee tarve. Samaten ehkä jää vakio hp sarjat aluks ennenku löytää '73 cahrgeriin sopivat järkevät peltisarjat.

    Mut kyllä tollakin paketilla pitäis jatkossa pallo palaa cruisingeissa.
     
    Herje tykkää tästä.
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itellä myös työnalla valuakseli "budjetti" 440. Eihän niissä mitään vikaa olekaan. Lohko STD, vakiovalumukit, ly veivit, 1,5mm lasketut 516hatut, 268 nokka, torker2 ja 3310 holikka. Pitäis tapahtuu jokseenkin erilailla kuin tommosella avaamattomalla 70lv lopun vakiokoneella. Silti kustannukset on ton kanssa pysyny aikalailla kurissa.
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu kyllä luulis lakua piirtävän ;)
    Tuossa vain oli toi 440 +727 josta pyydettiin 4000e, pariin tonniin sen olis voinut hakea.
    Mut pysytään toistaiseksi oman 383 piristys aikeissa.
     
  14. Martin460

    Martin460 Gearhead

    FB Mopar USA lehdella just pohdittiin sitä teemaa ja suunnilleen todettiin, että 1usd. per kuutiotuuma koneesta ja laatikko noin 25% koneen hinnasta. Apulaitteista ei tietoa.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Mä voisin ostaa ensi alkuun vaikka kymmenen.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Taitaa olla sellainen "mutapallo" hinta.
    Kymmenen vuotta sitten kun noita mutapalloja tuli rahdattua, niin motorhomeista niitä irtos $150-250/kpl ropellista yokeen. Kerralla ostettiin 8 kone/laatikko pakettia 400 ja 440 motteja 70-luvulta. Oli siellä 454:sia myös joukossa.
    Komeesti pyöräkone tuuppas vanerihökelin auki ja ketjut koneeseen. Tumma kaveri poltti pillillä putket, kardaanin, koneen kiinnitykset ja hop nosto.
    Floridasta ei enää oikeen löytynyt romiksilta henkilöautoista.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Ajat vanhat ei koskaan enää palaa.

    Joskus 90 luvun puolivälissä ostin 73 Yorkkerin keulalta neljäneljäkymppisen kaasareineen päivineen ja se maksoi 1500 markkaa.

    Nyt 1500 eurolla saa ehkä just sen ilman apulaitteita olevan "mutapallon" ....
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tais olla viimeviikolla kun USA:laisella facebookin myyntisivulla oli 383:a rivissä piha täynnä 300usd/kpl. Valmiiks autoista irroitettuna :odcool:

    Nelimonikympit ollu jokusen satasen kalliimpia.
     
    Muokattu: 28.2.2017
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noihin sit rahdit, tullit, alvit, välikäsien palkkiot yms, niin se onkin jo tonnin motti.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joo, eikä riitä. Mut annoin vaan esimerkin että sama meininki se on isolla kylällä vieläkin kuin Hai:n esimerkissä vuosien takaa.
     

Kerro tästä muillekin!