Motopark 12-13.8 D-luokka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja mjaa, 7.7.2006.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei mitään kummosia näkyviä vaurioita ite autoon, toinen etufillari pääs kulumaan kulmikkaaks ja varmaan muutkin renkaat kantsii ainakin tarkistaa. Pölly oli melkonen, onneks laite pysy pyörillään tilanne näytti aika pahalta ja onneks oli tyhjää turva-aluetta. Kuski otti tilanteen rauhallisesti, siinä vaiheessa kun ite pääsin paikalle kommentti oli "ei tunnu missään".

    Yks asia mitä ei kukaan ilmeisesti oo uskaltanut ottaa puheeks, on noi line-uppi puhallutukset. Niissä tuli taas käryjä, eikä nuo olleet ensimmäisiä. Promillerajahan on 0.0 ja niin mosta nollaa perään kun riittää. Tää ei oo mitään jeesustelua tai jälkiviisastelua, mä oon aika huono siinä, mutta ei vissiin olis liikaa vaadittu, että kaikki kuljettajat jotka on edellisenä iltana alkomahoolijuomia ottanut kävis ennen ekalle rundille lähtöä ihan varmuuden vuoks puhaltamassa mittariin ja jos se jotain näyttää, jättää sitten auton varikolle. Mittareita on monilla kilpailijoilla, ja jos ei muualla löydy niin kuuluttajatornissa saa ilman autoa käydä tarkistuttamassa kuntonsa ilman mitään sanktioita. Noita arviointivirheitä ei tarvis tulla enää yhtään lisää, ne olis aika pienellä vaivalla vältettävissä.
     
  2. Henski

    Henski 1st gear

    Kommentti koski ainoastaan omaa kroppaa, se ei saanut fyysisiä iskuja. Eikä muuten menny kalsaritkaan vaihtoon kun vasta illalla normaaliin tapaan himassa :) .
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Henskistä tuli sitte rallikuski, onneks pysy kuitenki pyörillään.
    Ja onnittelut hyvistä ajoista!
     
  4. pinser

    pinser Gearhead

    toi puhalluksissa kärynneiden määrä yllätti mut :eek:. promillekäryäminen ei anna hyvää mainosta kilpaa ajosta tulevalle kiihdytyssukupolvelle, saati jos media innostuu hehkuttamaan.

    olen vipottajan nollalinjoilla.
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

  6. Henski

    Henski 1st gear

    Kyllä mä rehellisesti sanottuna olin ihan matkustaja sen jälkeen kun se sinne turva-alueelle meni. Pomppiminen, meteli ja pöly vielä "hieman" hankaloitti löytää päävirtakatkasijaa. Vieraalla tahi uudella vehkeellä ajettaessa noi rutiinit tosiaan kantsii käydä läpi moneen kertaan, et ne tulee sit tositilanteessa selkäytimestä.

    Ois kiva kuulla Jenkkijuusolta pystykö jäljistä päättelee millaset kuviot se teki siellä välimaastossa. Aika tuntu nimittäin pidemmältä mitä toi tilanne oikeesti kesti :-?
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    (quote)
    Yks asia mitä ei kukaan ilmeisesti oo uskaltanut ottaa puheeks, on noi line-uppi puhallutukset. Niissä tuli taas käryjä, eikä nuo olleet ensimmäisiä. Promillerajahan on 0.0 ja niin mosta nollaa perään kun riittää. Tää ei oo mitään jeesustelua tai jälkiviisastelua, mä oon aika huono siinä, mutta ei vissiin olis liikaa vaadittu, että kaikki kuljettajat jotka on edellisenä iltana alkomahoolijuomia ottanut kävis ennen ekalle rundille lähtöä ihan varmuuden vuoks puhaltamassa mittariin ja jos se jotain näyttää, jättää sitten auton varikolle. Mittareita on monilla kilpailijoilla, ja jos ei muualla löydy niin kuuluttajatornissa saa ilman autoa käydä tarkistuttamassa kuntonsa ilman mitään sanktioita. Noita arviointivirheitä ei tarvis tulla enää yhtään lisää, ne olis aika pienellä vaivalla vältettävissä (quote)

    vai onko nämäkin niitä asioita joista saa vaan puhua jos on ollut ajamassa??? :rotfl:
    ei vaites,piruilut sikseen,käryäminen on aina paha asia,varsinkin line-upissa.
    ei paranna lajin näkymää myöskään siltä osalta että kuskeja jää pois moisen takia...taitaa vuoden tauko tulla ko.kuskeille.
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ja onnittelut vip-porukalle.kulku on näköjään ollut melkoista kuin myös työnne jälki.asiallista touhua.
    ja onneksi ei käynyt henskille pahemmin,ainekset siihen oli mutta sait vältettyä.
    ja luigille:mahtaisko se kamaaro kulkia paremmin jos sen varjon aukaisee vasta määlin jälkeen :rotfl: ?

    ja näytti skinnarskin saanee dusteriin puhtia aika paljon.mielenkiintoista nähdä kuinka vaasassa käy...
     
  9. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Moralisoimatta yhtään sen enempää, mutta kyllähän jokaisen kuljettajan pitäisi tietää omat rajansa, sekä sen mitä juo ja miten paljon. Tri-powerillinen keskaria illalla makkaran kanssa ei vielä aiheuta aamulla yli 0,5 proo-millin ylitystä. (Parempi tietysti laskea varmanpäälle, 0,00-raja on armoton.)

    Ei se mikään häpeä pitäis olla käydä puhaltamassa mittariin ennen ajojen alkamista, sen voi tehdä huomaamattomasti muiden henkilökohtaisten aamutoimien lomassa, sitten kun hönkäisee line-upissa ei enää eikut auta.

    Onnittelut vain jokaiselle ajosuorituksissaan onnistuneelle ja onnistumista yrittäneelle. :rotfl:
     
  10. Tea

    Tea 1st gear

    Joo siis mun mielestä toi tornissa puhaltaminen enne auton rattiin menemistä ei oo mitenkäänpäin sellanen asia, että sitä pitäs jotenkin hävetä. Itse aikanaan kävin joka kerta, kun vähänkään olin olutta maistanut. (nykyäänhän mä en enää käytä ollenkaan.. tai jotain.. :odroll: ) Enemmän pitäs hävetä sitä, että ihan lärvit notkuu jossain paarissa, ja kaikki huomauttelee että "meinaakko ajaakkin huomenna". Muutenkin toi touhu alkaa oleen aika K-18 kamaa.. Tästä voisin tehdä kokonaan uuden aiheen, koska villit lapset varikolla, mopot, känniset mopolla ajajat jne alkaa vituttaan oikeesti kohta. Mun mielestä ton puhallutushomman vois tehdä myös illalla pistokokeina varikolla noille mopolla ajaville.
     
  11. Harald

    Harald 1st gear

    Joopa joo ! Oli tosiaan punaneniä liikenteessä.Mitähän nämä kyseiset kaverit oikein ajattelevat ? Me ainakin mennään kisoihin ajamaan kilpaa,voihan ne lärvit vetästä vaikka tallihipoissa mukavassa seurassa.Tämän tyyppisiä asioita puidaan aina pitkään ja hartaasti.Olen aina miettinyt että mitä nämä kaverit sanovat sponsoreille kun käry on käynyt.Monella ajamiset loppuvat siihen.Itse toimin vesiheinän avustajana ja selvinpäin line upissa,eikä todellakaan ole vaikea homma.Kokeilkaa ihmeessä.Isot onnittelut vielä kaikille palkinnoille päässeille.Tsemppiä
     
  12. hejo

    hejo 1st gear

    :eek: Motoparkin "puhallutusmutka"on taasen todistanut tehonsa, vuosihan jo kerkesi edellisestä "tuomiopäivästä"kuluakkin ja ja tälläkin kertaa viina on ollut viisasten juoma mutta poikkeuksellisesti mennyt tyhmäänkin päähän...Tosi ikävää että ainaski muutama kuski oli puhaltanut omiin haistapaska mittareihin ja mittarin näytettyä 0 on ajellut hyvässä uskossa suoraan surman suuhun.Jatkossa varmaanki kandee ihan siellä tornissa tai ambulanssissa käydä hönkäsemässä tai juoda bissen sijasta limpparia.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Raja on muuten armoton, oikeesti ei tartte montaakaan ohrapirtelöä ehtoolla imeskellä kun aamulla mittari vielä värähtää.Tämä 0 toleranssihan ei muuten koske vain kuskia vaan ihan koko tiimiä ja kuskihan on aina vastuussa tiimistään...että silleen.Koitetaanpas ottaa näistä opiksemme ja tarjota niille varikkovieraille kaffia ja limppaa eikä aina lykätä sitä bissepulloa käteen ja kukaan ei katso kieroon mikäli on ihan ilman alkoholia....ja jos katsoo niin saattaa olla vähän väärän harrastuksen parissa.
     
  13. bbford

    bbford Gearhead

    Montako kuskia siellä sit narahti kun asiasta näin kovasti kirjoitellaan?
     
  14. täpinä

    täpinä 1st gear

    Eihän tästä asiasta kukaan oo ennen edes maininnu, joten oli korkein aika tämäkin keskustelu avata. Kuuleman mukaan kärähtäneitä on vajaa kymmenen.
     
  15. Tea

    Tea 1st gear

    Eipäs nyt innostuta..
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo Henskin kuviot näyttivät kyllä mallikkailta, jopa Camaron peilistä katsottuna. Mähän siis ajoin Henskiä ja Stevelleä vastaan just tossa nimenomaisessa lähdössä, ja maaliin tultuani vilkaisin huvikseni sivulle aprikoiden missähän kohtaa vierelläni toi Stevelle on, ja yllätys oli suuri kun huomasin vastustajani auton olevan poikittain takanani noin 20-30 metrin päässä. Renkaat savusivat ja auto lähti nähdäkseni pyörähtämään vasemmalle tehden ilmeisesti 360 asten piruetin päätyen sitten hiekalle. Omat havaintoni perustuvat siis peilistä katsomiseen jarrutettaessa 236 kmh vauhdista, joten olettamuksia lienee paljonkin. Onneksi kuitenkin selvittiin tästäkin tilanteesta säikähdyksellä, eikä kuljettaja tahi auto vaurioituneet pahasti. Töitä on toki paljonkin tiedossa, ennenkuin Stevelle taas radalla esiintyy. Tavoite on kuitenkin se, että Finaalikisoissa nähdään, muttei piruettien merkeissä. Onneksi muuten tässä lähdössä ei ollut ns. tasaväkistä kilpa-autoa, sillä romua olisi saattanut tulla melkoisestikin, autojen tullessa yhtäaikaa maaliin.

    Kaikenkaikkiaan Henski hoiti tilanteen mallikkaasti, ja siitä kiitokset täältäpäin :rotfl:

    Omat kisat eivät oikein sujuneet suunnitelmien mukaan, sillä jotenkin tosta Camaron motista on puhti poissa,. eikä se tunnu enää räyhäävän niinkuin aikaisemmin. Parhaat ajathan olivat Motoparkissa vain 9.5 sekunnin luokkaa, eikä loppunopeudetkaan enää yltäneet lähellekään parasta. Siitä huolimatta lajittelun ykköspaikka Skinnarsin tekniikkamusheiden vuoksi, oli kyllä hyvä saavutus. Kisalähdöt menivät aluksi odotusten mukaan Ekalla rundilla soolo, Tokalla Stevelleä ja Henskiä vastaan ei yllätyksiä, mutta Tea sitten pistikin meikäläisen tosi koville. Tea otti Chevy 2:sellan nappireaktiot ja paremman 60 jalan ajan, joten siinä vaiheessa tuli kyllä oikeasti kiire. No voittomarginaalihan oli sitten tässä lähdössä 0.06 sekunnin luokkaa, joten eipä kai ollut edes hätääkään. Loistava lähtö Tealta ja Teamilta, just tämmöstä kilvanajon pitääkin olla 8) Finaalissa Mikael Skinnars näytti sitten meikäläiselle taas keran kaapin paikan hyvistä 0.53 reaktioista huolimatta, eikä Mulla tai Camarolla ollut mitään sanansijaa kuka kisan voittaa. Taas kerran onnea voittajalle.

    Nyt sitten purkamaan Camaroa bussista pois ja mittailemaan ohivuotoja yms. mahdollisten vaurioiden toteamiseksi. Toivottavasti niitä ei ilmene, jotta pääsisi sitten vielä finaaleihin yrittämään sitä kauan haviteltua kasin aikaa. Kisat jatkuvat siis vielä ,joten vielä olisi yksi mahdollisuus Skinnarsin Dusterin lyömiseen, mutta vauhtia pitäisi kyllä löytää jostain lisää. Jep, se me tehdään, finaaleissa nähdään :rotfl:

    Joo, ja kaikille viinaksista kärähtäneille lyhyesti: HÄVETKÄÄ :argue:
     
  17. Tea

    Tea 1st gear

    Joo siis oli kyllä mahtava fiilis ton Luigin ja mun lähdön jälkeen. Yleensä tollasen hävityn lähdön jälkeen viduttaa, mutta tossa ei kyllä yhtään, hieno lähtö! Sen kun pystyisi ikuistamaan jollain keinolla kuvaksi, miltä se kakkosen ohjaimissa näytti, kun camaro jonkun matkaa ennen maalia työntyi ohitse... mä katselin siinä vähän ennen maalia, että "tossa toi maaliviivoitus tulee, missä hitossa se Luigi on"..
    Vieläkin menee iho nyppylihalle, oli se niin huikea lähtö :eek:
     
  18. Sarah

    Sarah 1st gear


    Juu vähän pölynen se autoraasu on ,mut ei hätää kun kuskille ei käynyt mitenkään,autohan on peltiä vaan ja sitä varmaan pystyy jonkun verran korjailemaankin :wink:
    Joka tapauksessa hienoa että Nova kulki, siitä kiitokset Henskille ja se ei muuten oo mikään stevelle,ettäs tiedätte :poff:

    Se on aivan selvästi "tyttö" se auto :lol:
    Katotaan pääsenkö finaaleihin itse ajamaan,toivottavasti...ja jos en aja niin tulen muuten vaan teitä sinne kiusaamaan :D :D
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei tossa mun mielestä tarvitse erikseen käskeä ketään kärähtäneitä häpeemään, se on sellasta jeesustelua mitä ei varmaan just nyt kaivata, edes vitsinä. Häpeän lisäksi inillä on varmaan nyt monenlaisia muitakin, ihan käytännön ongelmia, enemmän kun kotitarpeiksi. Sen sijaan mitä toivois, ja olis toivonnut jo ehkä aiemmin on, että nää nyt loppuis tähän. Jos vielä tulee käryjä, niin sitten ehkä olis enemmänkin aihetta häpeään nyt kun homma varmaan on kaikkien tiedossa. Edelliset ei välttämättä niinkään olleet esillä.

    Tää kyllä pisti mietteliääksi:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Stevelle on nyt sitten päällisin puolin tsekattu, eikä suurempia vaurioita näytä syntyneen. Moottori toimi hyvin, ainoastaan laatikko tai perä on rikki. toivoisin itse, että laatikko, koska sen korjaamiseen multa löytyy osat hyllystä, mutta perän kanssa on vähän toisin. Korissa ja muussa alustassa ei myöskään näy vaurioita, mutta renkaat ovat kehnossa kunnossa. Pääasia kuitenkin on, että henkilövahingoilta selvittiin, eikä aineellisiakaan vaurioita tullut enempää.

    Taisi muuten Stevelle tarjota Mopar-mies Henskille kyytiä, jota hän ei ihan hevillä unohda :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!