Muskeliauton vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja SG480, 18.2.2006.

  1. SG480

    SG480 1st gear

    15 vai 17-18"?
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Laita 15"

    Vaikka onkin kovin muodikasta laittaa niin isot vanteet kuin löytyy.
    Joihinkin se sopii, joihinkin ei.
     
  3. Stance

    Stance Gearhead

    15"

    ....yliisot vanteet :soosoo:
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    17 on aika sopivat, ei oo liian isot

    18 on siina rajoilla ja 20 näyttää jo naurettavalta. :rotfl:
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    jos pyoranaukot on suunniteltu 14 tuuman pyorille, niin max 16 muuten alkaa naytaan suhteettomalta.
    Parin tuuman isonnus mun mielesta on ok, mutta kun 15" hypataan 22" :rotfl: :soosoo: auto on pilalla
     
  6. napa

    napa 3rd gear

    mun silmään ei sovi joissakin muskeliautoissa nähdyt 17-18" "tuning" vanteet, se 15" vanne joillakin 275/60 kumeilla on ok, matalaprofiiliset (esim. 275/35 X 17 on järkyttävän näköistä jossakin mustangissa)
     
  7. SG480

    SG480 1st gear

  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sehän on tehtävä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu/näyttää ja budjetti antaa myöten.

    Taakse isommat ei minun mielestä ole hyvännäköinen ratkaisu (vrt. 1.linkin camaro) vaan tasakorkuiset eteen ja taakse mutta edelleen, miltä itsestä tuntuu.

    Kyllä minäkin ne 20" vielä joskus laitan auton alle. Heti kun 3000€ on ylimääräistä vanteisiin ja renkaisiin laitettavaksi.
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä oli sama ongelma mutta päädyin sitten 15" American racing/outlaw+goodbitchin pullukka renkuloihin.
    Viimeksi tälläsin chevy II 18" valssit ja ne meni kyllä överiksi(rakentelu suunta oli kyllä ihan eri kuin dusterin kanssa)
     
  11. roku65

    roku65 Gearhead

    Eikö muskelimopareihin oo markkinoilla orkkismallin näköisiä vanteita suurempina kokoina? Ainakin isompikoriset muskelit on edukseen suuremmalla pyöräkoolla esim charger, jossa 14-15 " näyttää hukkuvan alle.
    Cudassa alkuperäinen 15 tai sit 16/17 näyttää vielä erittäin tasapainoiselta.
    Liian matala rengasprofiili puolestaan ei sovi lainkaan mun silmään. Vaikka rengaskoko ois suurempi pitää kumin pullistua ton mcr:n T/A challen tyyliin.
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ite oon samaa mieltä että isompi 16"-17" vanne näyttää hyvältä kunhan kumiin saa vähän pulleutta.Teippirulla renkaat kuuluu noihin thyyninki pirsseihin. :wink:
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mun mielestä tossa 15" koossa 275/60 rengas on aika pallo h-autoon, seon enämpi vani/pikappi kumi. parempi näöltä ja ajettavuudelta esim. 265/50 Kyllä tuo 16" on kyseisessä maximi ameriikan reisingillä löytyy hienoja vaihtoehtoja.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Näkyyhän tuolla US-partsin sivulla olevan cragarin rally-vannetta koossa 16x8 ja hintakin vain 119€/kpl. Onhan siinäkin jo suurempaa kuin alkuperäinen mutta kuitenkin alkuperäisen näköinen
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  16. SG480

    SG480 1st gear

    On, tuo Magnum on mielestäni onnistuneempi kuin Ralliwanne
    http://207.201.148.65/pdfs/billet_002.pdf
     
  17. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Tässä on hyvin sopivat ja hienon näköiset vanteet, auto on hieman vaiheessa mutta niinhän ne e-bodyt on muillakin :rotfl:

    http://www.cuda-challenger.com/cc/index ... 7799;image

    Mulla oli tarkoitus laittaa omaan autoon Torque Thrustit. 17x9,5 kiekot on taakse jo hommattuna, mutta jotenkin haluttais laittaa jotku muut kun Furyssä on jo semmoiset ja eri autoissa haluttais katella erilaisia vanteita.
    Nuo kuvan vanteet ois kyllä ykkössijalla tai sitten toinen hyvä vaihtoehto vois olla American Racing Trak Star S/S ja tietenkin 17".
     
  18. totot

    totot Gearhead

  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kyllä minunkin mielestä 16"-17" sopivat muskelijenkkiin kunhan on riittävästi kumia ympärillä. Esimerkkinä linkin kuvan 1st gen Camaro Hot Rod & Rock Show:sta 2005. En enään muista oliko noi 17", saattoi olla 16 tuumaisetkin. Leveydet taisi olla 235 (tai 225) ja 255. Profiilina oli 50 ja/tai 55. Vanteetkin on klassista mallia. Minun mielestä tasapainoisen näköinen paketti.
     
  20. KTM

    KTM Gearhead

    15" tallin nurkkaan jemmaan jos haluaa fiilistellä alkuperäisellä ulkonäöllä ja pulleiden renkaiden ajo-ominaisuuksilla. Varsinaisiksi ajopyöriksi sitten 16" tai 17" paketit. 16" ei ehkä poikkea ulkonäöllisesti vielä rajusti 15" paketista. Kannattaa katsoa, että sopivia rengaskokoja on tarjolla.

    Se sun Cudan alusta on aika pitkälle viety ja ei mikään resto juttu. Älä pilaa vaivalla kaivettuja ajo-ominaisuuksia liian löysiin renkaisiin. Vannemalliin en ota kantaa, koska auton omistajalla on ollut vähintään riittävästi hyvää makua toteuttaa omat visiot.
     

Kerro tästä muillekin!