Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Sopii, mutta ei mainitsemastasi syystä. Riisutut hinnat alkaen-Corvairit eivät oikein koskaan tehneet kauppaansa, pääasiassa myytiin paremmin varusteltuja ja sporttisempia versioita. Ja tuo kakkoskoppainen päihittää ajo-ominaisuuksissa jopa saman aikakauden Corvetten. Tehon puolesta tietenkään ei pärjää.
     
  2. timuli

    timuli Gearhead

    Profiilikuvasi kertoo aika paljon corvairin ajo-ominaisuuksista :odroll:
     
    Gary Grand, mikkis83, miguelo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Joo, tuon vanhemman mallin ajo-omituisuudet saattoivat ääritilanteissa yllättää.:eek:
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mieti millanen se vette sitten on...
     
    Gary Grand, miguelo ja Pertti K tykkäävät tästä.
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei huono, jos alusta on kunnossa.
    Ihan mukava kurvailla vaikka Ahveniston mutkaradalla.
    Ainakin 1970 vuosimallin versio, joka mulla oli.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo se olikin vitsi. Mulla vaan 1981 mallista lyhyt ajokokemus. Appiukolla se risteyksissä pari kertaa pyörähtikin
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä sen saa pyörähtämään, kun on toimiva lukkoperä ja voimaa koneessa, sekä hitaat kädet...
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Nyt on oikein kaikkien ilmoituksien anoppi. Kiva kuva hormista ja melkein koko auto mahtunut yhteen kuvaan. Periaatteessa ois tarvetta tollaiselle, mutta kun ei kerrota autosta mitään ni olkoon. Jaksa turhaan kuunnella läpinöitä https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/10560697
     
    Gary Grand, Pertti K, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. timuli

    timuli Gearhead

    Siinä on vissiin kiuas tai pontikkapannu,kuvat on kyllä loistavat...
     
    Gary Grand, palontie ja Marklin tykkäävät tästä.
  10. esmi

    esmi Gearhead

    Pakotettu laittamaan myynti ilmoitus! :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Puuttuu vaan maininta; "Tosiostaja soittaa".
    Jotenkin näin yleisesti ottaen odottaisi, että jos kyseessä on "ei tieliikennekelpoinen" ajoneuvo, niin olisko se kauhian vaikeata kertoa syy siihen?
    Tai siis , ilmeisesti tuossa juurikin haetaan niitä keskustelukavereita sitä kyselemään.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    "Äijävani naapurien kiusaksi tai ilmaston lämpenemisen edistämiseksi. Ei kermaperseille eikä renkaanpotkijoille." Ja sitte jatkoksi ei vaihtoa paitsi siihen ja tähän ja ehkä tohon... ei pakkomyynnissä. Itte autosta ei tarvi kertoa mitään tietenkään. :wc:
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. snadler

    snadler 1st gear

    Moro,

    ensinmmäinen postaus, ja heti chattiautolankaan, mut menköön.

    https://www.blocket.se/lulea/Pontiac_Tempest__67_85417882.htm?ca=11&w=3

    Näitä kun näkee sen verran harvoin liikkeellä, että miltäs toi pyynti vaikuttaa? Sain kasan lisäkuvia kyllä myyjältä, ja niistä en keksi mitään moitittavaa - toki amatöörin silmät pääss. Jotakuta saattaa rasittaa liika määrä ovia, mut itseä sekään ei haittaisi. Isoin kysymys toki olisi auton raijaaminen Ruotsista Suomeen, jonka ajattelin kyllä ulkoistaa jollekulle ns. ammattilaiselle. Jos nyt saan ostohousut jalkaan.
     
    isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Paha sanoa noilla spekseillä ja yhdellä kuvalla oikein mitään. No, ei tuossa kovin korkealta putoa. 326, onko orgispannu? Viritetty? Millainen kaasari päällä? Roikkuuko sähköjohtoja ympäriinsä? Onko sisustusta? Mätähommia tiedossa? Millainen vaihteisto? Jne...
     
    snadler tykkää tästä.
  15. snadler

    snadler 1st gear

    Näyttää kyllä enemmän tai vähemmän orggikselta kaikki, mut tuli aluks lähinnä kyseltyä että onko noi poppikset kuinka raiskaamalla asenneltu. Koitan tentata myyjältä vähä lisää noita speksejä. Lähinnä toki itteä kiinnostaa, että kaikki toimii ja ei maksais ihan älyttömästi liikaa. Ei tässä mitään tuhansien prosenttien voittoja olla kuitenkaan hakemassa. :)

    Linkki lisäkuviin mitä myyjä pisti. En tajua miksei oo voinu ilmoon suoraan laittaa.
    https://drive.google.com/drive/folders/1-1Fidqt7SN3F4j_Skirt0Qvx8YUSORky?usp=sharing

    edit: nyt linkki ite kansioon
     
    Muokattu: 16.6.2019
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kyllä mä tolla jo lähtisin koe-ajolle. Ihan hyvän oloinen. Mitä löytyy tuon takakontin maton alta?
     
    snadler tykkää tästä.
  17. T5

    T5 Gearhead

    https://drive.google.com/file/d/10EdkBTWAT4A19ZwHE64XRMWTQHyQnH1k/view
    Tuommoista ilmeisesti kuvien perusteella

    E: Onneksi en ole koskaan tuota google driveä ottanut käyttöön, jos tuon käyttäminen on noin perseestä. Ei voi esim. kuvasta ottaa erillistä osoitetta, jolla sen saisi foorumille jaettua [ img]-tägillä.
     
    snadler tykkää tästä.
  18. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ei tuo minusta huonolta näytä. Ovien alareunatkin näyttivät melko hyviltä.. kävisin katsomassa, ja käskisin järjestää niin, että auton pohjan pääsee näkemään. Ruotsiin matkustaminen on onneksi edullista, eli "ei ostopakkoa". Mahdollisten kittikerrosten paksuutta voi arvioida kangasliinaan ( ettei naarmuta) laitetulla magneetilla. Joskus kai on tehty niin, että myyjä on ajanut auton satamaan, jossa ostaja vastaanottamassa, ja ostaja ajanut laivaan. Suomessa sitten siirtokilvillä eteenpäin. Niijoo ja kannattaa tietysti perehtyä, mikä tekniikka siinä pitäisi olla ja miten se tunnistetaan.
     
    snadler ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Melko orggis ilmeeltään. Äkkiä katsottuna kaikkien luukkujen tiivisteet varsin huonot ja moniosaiset, luulisi suhisevan ajossa. Tehostamattomattomat (rumpu?) jarrut. Viime vuonna tuotu kesäkuussa ja käyttöön elokuun puolivälissä. Pitää ainankin varautua siihen, että moni asia on yli 50-vuotta vanhaa ja uusittavaa varmasti löytyy.

    Lattiamaton alle olisi hyvä nähdä sekä myös auton alle. Jos ovien tiivisteiden kunnosta voi jotain päätellä, siihen ei saa osia helposti tai sitten ne ovat kalliita. Jos taas on otettu huokeasti käyttöön puunaamalla kauan seisonut auto, sisustan haju kertoo paljon.

    Sisustasta saa kyllä homeet pois, mutta hajun poistaminen on lähes mahdotonta.
    Hinnasta sen verran, että ei noita ole paljon tullut vastaan, mutta vastaavan mallin 2-ovisiakin on ollut myynnissä 15 - 20k€.

    Vanhempi saman hintaluokan laite, ulkopuoli karumpi mutta jalostuspotentiaalia myös.
    Valitsee kuitenkin sellaisen mikä itseä eniten miellyttää..

    https://www.blocket.se/dalarna/Pontiac_LeMans_1964_85689396.htm?ca=11&w=3

    IS
     
    snadler, mikkis83 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Four doors, no waiting.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!