Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jos lotosta voittaisin niin tämän ostaisin, kylkitekstin vaihtaisin vaimon keksimään:
    "Körmyytin"..... kun kaikkia Midnight Hustlereita yms muita, miksi ei sitten suomeksi :D
     
    Kustom STW, Seevu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Kustom STW ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Petri R. ja Seevu tykkäävät tästä.
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Aika levottoman näköinen T-Ford ja on katsastettu....?
    https://www.nettiauto.com/ford/t-model/12977945
    Miten rakennuspykälät menee nykyään, kun en löytänyt aiheesta viestiketjua. Mikähän tässä on kanta-autona? Tai onko 50 % kanta-autovaatimusta enää olemassa kun eihän monessa näkemissäni rodeissa voi olla yhtä ja samaa autoa 30 % enempää?
    Kohtuullinen tehonlisäyskin näköjään hyväksytään, kun 20 heppainen on muuttunut ilmoituksen mukaan 300 heppaiseksi.... :odsmile: Siispä samainen 15 x tehonnousu luvallisesti vaikkapa 318 Valiantiin... ? 230 hv = 3450 hv ? :odeek:
     
  5. teddy99

    teddy99 Gearhead

  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jaahas, tämän tarina se vaan jatkuu ja nyt sinne on saatu vihdoin laitettua kunnon konekin...viimeksi siellä oli melkoista "keräilyerää", 305 TBI (L03) tuo on käsittääkseni ollut uutena.
    Liekkimaalaus on ollut myös tässä yksilössä niin kauan (olisko kohta 20 vuotta ? ) että sen pitää olla ja säilyä vastaisuudessakin, noista vanteista en ole oikein tykännyt koskaan.
     
    malvasto tykkää tästä.
  8. tammercity

    tammercity Gearhead

    Jos arvata pitää, niin jää päästöistä vajaaksi. Näin ainakin kahden muun auton kohdalla mitä tunnen, tosin ovat 500 mesejä.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Komea on, toivottavasti ei tule pomppiva
     
  11. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Eiks ole hieno Farkku tuo Concca? Nyt kaupoille.
    Ostin tuommoisen avon hiljattain.... :D
     
    leivonharri ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  13. Solvent

    Solvent 3rd gear

    https://m.nettiauto.com/chrysler/new-yorker/12984151

    Tää on kans jatkuvasti kierrossa ja aina uutta vikaa näyttää pukkaavan. Paljonkohan on tällä kertaa arvo noussut?
    Onneksi ei oo hintaa esillä, niin saa senkin arvailla ja soittamallakaan tuskin selviää. Mutta eihän tämä(kään) ollu pakkomyynnissä
     
    LehtinenA ja Pietsi tykkäävät tästä.
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tuo hintakin on mielestäni ihan realistinen.

    Tällä hetkellä hieman ihmettelen, kun esim toimivia 2gen cummins dodge rameja saa suomesta jopa 10k€:llä, mutta jenkeissä hinnat pyörii 15-30000€ (toki rajusti rakennellut on siitäkin kalliimpia).

    Onko jenkeissä iso hintakupla, vai tullaanko suomessa vain jälkijunassa?

    Jotenkin veikkaan jälkimäistä.

    Mitä enempi tulevaisuudessa puututaan päästölaitteisiin yms virityksiin, vanhat kunnon saastelaitteettomat isot diesel-avolavat nostavat arvoaan ja moni miettii sitten 2020luvun jenkkiavolavakauppojaan kuin moni miettii 2000lukua: miksi myi sen suzuki pv:n silloin 250eurolla kun nyt siitä saisi 2500euroa...
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kysyntä ja tarjonta määrännee hinnan. Suomessa tuskin on niin rajua kysyntää vanhoille dieseleille kun kansa aivopestään sähköautoilun ihanuuteen joka tuutista ja verotuksella väsytetään sitkeämmät polttoaine-autoilijat. Itse olen jo pidemmän aikaa etsinyt juurikin 7.3 powerstrokea seuraavaksi autokseni mutta ainakin netin tarjoamat markkinat ovat jässähtäneet aika lailla paikalleen. Tuo punainen f250 on kyllä hieno, lähes täydellinen, ainoa miinus mielestäni on tuo jonkun idiootin keskelle kojelautaa ruuvaama motonetin halvin mahdollinen katkaisija.:D

    [​IMG]
     
  16. Faihess61

    Faihess61 3rd gear

    Ootko aina etsinyt halvinta,vai mistä tiedät,
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei halvinta kai koskaan kannata ostaa.
     
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    Itse taas veikkaan että hinnat ei tule nousemaan vaan laskemaan. Paljon dieseliä kuluttava ei oikein houkuttele edes nyt ketään, vielä vähemmän jatkossa. Ei nyt ehkä mitään romahdusta ole tulossa (näille melkein harrastelaitteille) kuten muille dieseleille on käynyt, mutta enpä usko sijoitukseenkaan. Jatkossa harrasteautona menee sellaisille ketkä haluaa dieselin rouskutusta kuunnella ja se auttaa kysynnässä jatkossakin.
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    puhuinkin nimenomaan harrasteauto-näkökulmasta.

    Jos tarttisi joka päivä ajaa niin myyntiin menis omakin.
     
    Catiska tykkää tästä.
  20. tabs

    tabs Gearhead

    Tuli selvyys tähänkin asiaan. Mulla oli sovittu vaihtokauppa ko. Mersuun ja viesteillä sekä puhelimitse olen kysynyt aika tarkkaan teknisiä juttuja. Vastaukset oli aavistuksen ympäri pyöreitä, mm. Pikkulaittoa ja puuhaa autossa on. Sisäpuhallin ei esim tahtonut aina toimia, mutta kun puhaltimelle menevää johtoa oli heilutellut, niin oli alkanut toimimaan. Ja vielä sanoi ettei tule pettymystä, niin kyseessä on laittoa vaativa yksilö, eikä aivan virheetön. Ja katsastukseen ei ollut halunnut näin halpaa autoa viedä.

    Yks tärkeä juttu kuitenkin jäi kertomatta, vaikka myyjällä tämä tiedossa oli.

    Auto on palanut konehuoneesta ja kaikki muoviosat ja suojakotelot yms. puuttuu täysin konehuoneesta. Samoin johtosarjassa, liittimissä, antureissa on isot palovauriot.
    Korjaus on tehty uusimalla osa antureista, sekä vetämällä hyppyjohtoja vanhoihin purkkaliitoksilla, mm karvaperse liitoksella jossa johdot vain pyöritelty toisiinsa ja jätetty paljaaksi konehuoneeseen. Myöskin kaikki monet letkut, muoviputket jne. puuttuivat.

    JL & MM realisointi, kiitos että sain ajaa 600km turhaan, maksaa 150€ dieselistä, sekä 29€ siirtokilvistä.

    Joku on joskus sanonut, että kertomatta jättäminen ei ole valehtelua, mutta minä olen toista mieltä.

    PS. Siitä metro 75 juhlamallista, puuttuu kuskin puolelta helmapellit muovien alta. En suosittele sitäkään.
     
    Dataviilaaja, juko7, LehtinenA ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!