Oi autoni, missä lienet...? eli elämäni jenkkiautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Fordhomo, 16.1.2015.

  1. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    On tässä tullut hieman pidettyä taukoa tältä sivustolta, mutta tuo AYL-keskustelu taas hilasi laihan hanurini tännekin ja aloin selailla eri keskusteluja. Varsinkin tuolla Mercury-osastossa tuli innostuttua jopa vastailemaan ja samalla tuli tongittua omaa jenkkiautojen omistushistoriaa.

    Siitäpä sitten tuumin, että missäköhän lienevät entiset koslani tällä hetkellä. Osan olinpaikan tiedän, mutta osa on usvan peitossa. Saattaa myös hyvinkin olla, että ne yksilöt jotka ovat teillä tietämättömillä, niin niiden nykyomistajat eivät välttämättä tiedä omistamansa yksilön koko historiaa. Siispä tuumin hieman peräänkuulutella ex-autojani.

    Eli jos tiedät jotain seuraavista autoista, joko ajalta ennen omistustani tai sen jälkeen, niin kaikki tiedot & muistelot, vaikka ihan pikkiriikkisetkin, ovat tervetulleita. Jollet kehtaa julkisesti kertoa, niin laita sitten vaikka yv:tä.

    Pistän tähän listan kolmessa osassa (=kolmessa eri vastauksessa), joka jakautuu seuraavasti:

    1) Kaksi on ylitse muiden eli ensimmäinen jenkki ja se unelmien jenkki jonka omistin

    2) Siellä jossain eli loput niistä joiden nykyisen olinpaikan jotakuinkin tiedän

    3) Kadonneet
     
  2. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Osa 1) Kaksi on ylitse muiden

    [​IMG]

    1. FORD CUSTOM 500 -64 / UUH*867 (Hopea & met.viin.pun)
    kesäkuu '88 - toukokuu '90
    syyskuu ’04 – lokakuu ’05

    352 V8 + FMX
    Elämäni eka jenkkiauto jonka omistin sitten kahteen eri otteeseen. Keravalainen Jari E. löysi tämän Kalkkirannan autohajottamosta 80-luvun alkupuolella ja myi sitten sen tunnetulle fordhomo Antti K:lle Järvenpäähän. Minä ostin sen häneltä ja parisen vuotta ajeltuani innostuin tyhmyyttäni 2DHT Mercurysta. Tyhmyyttäni siksi, että Mercuryyn paloi uskomaton läjä rahaa, jolla olisi kunnostanut tämän yksilön uutta vastaavaksi. No, jälkiviisaus paras viisaus...? Myin tämän yhdelle puolitutulle Veskulle, joka sittemmin myi sen silloisen tyttöystävänsä isälle Kausalan suuntaan.

    Kuultuani syksyllä -04, tämän palstan kautta vihdoin elonmerkkejä tästä koslasta, hankin sen itselleni vaihtamalla silloisen fairlane '67 farkun tähän päikseen. Custom oli päässyt aika lohduttomaan kuntoon, ja se oli maalattu uudestaan eriväriseksi.

    [​IMG]

    Mutta kuten sanotaan, kun lapsikin on kasvanut aikuiseksi, ei lapsuuteen eikä lapsuuden kotiin enää ole paluuta. Tämä ei enää ollut SE sama minkä minä aikoinani omistin ja elvytys minulle passaavaan olomuotoon oli liikaa silloiseen elämäntilanteeseeni, joten tippa linssissä myin tämän Kouvolaan eräälle harrastajalle, jolla tämä käsittääkseni kai vieläkin on, toivottavasti.

    -----------------------------------------------------------------------

    [​IMG]

    10. FORD THUNDERBIRD -59 /JHG-59 (NPU*65) (pinkki)
    tammikuu '00 - joulukuu ‘00
    syyskuu ’10 – marraskuu ’11

    352 V8 + aut.
    Tämä "tipunen" lennähti aikoinaan Suomeen uustuontina hieman 80-luvun puolen välin jälkeen ja on alunperinkin ollut väriltään pinkki. Tipusen ensimmäinen omistaja Suomessa oli eräs kymenlaaksolainen rokkari Timo K. jolla tämä oli usean vuoden ajan. Tipunen vaihtui kuitenkin aikanaan Timolla aitoon '60 Suomi T-Birdiin ja tämä kulkeutui siinä treidissä Keravalle Lefalle, joka on ainakin FoMoCo-harrastajien parissa hyvin tunnettu. Tipusessa oli laittoa, joknka aloittaminen vain siirtyi ja siirtyi kunnes Lefa totesi tarvitsevansa ajoautoa projektin sijaan. Sellainen sattui löytymään minulta, joten kauan unelmoimani pinkki squarebird oli vihdoin lihaksi tullut unelma.

    No, tämän omistaminen ja saaminen on pitkä juttu, sen voi käydä lukemassa mese.fi-sivustolta, mutta tiivistetysti minulta loppui rahat projektin loppunviemiseksi, joten vaihdoin tämän ajokuntoiseen Dodge Coronettiin puolituttuni Raimo O:n kanssa. Kaupassa oli yksi ehto, nimittäin jos ja kun Raimo joskus luopuisi tipusesta, minä olin varauslistalla numero 1.

    Raimo piti sanansa ja tipunen siirtyi hyväkuntoisena minulle takaisin syksyllä 2010. Valitettavasti tästäkin oli luovuttava pakottavista syistä, joten tipunen myytiin Orimattilaan eräälle Markulle. Hän myi tämän sittemmin eteenpäin ja sain em. Mese.fi-sivuston kautta viestin nykyiseltä omistajalta, että tämä lintuu pesii nykyään Oulussa.
    EDIT! 15.1.2018 Oulusta tipunen lensi toviksi Kajaaniin josta se lennähti pesimään Savonlinnaan, jossa se on käsittääkseni hyvässä hoidossa.
     
    Muokattu: 15.1.2018
  3. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Osa 2) Siellä jossain

    Seuraavista autoista on varma tai melko tuore jälki, että missä lymyää:

    [​IMG]
    2. MERCURY MONTEREY MARAUDER -63 / NFU-15 (valkoinen)
    toukokuu '90 - elokuu '94

    390 V8 / 406 kannet & pakosarjat + FMX
    Tullut Kaliforniasta Suomeen 80-luvun lopussa. Vuonna -90 siirtyi FoMoCo harrastaja Pasi H:n omistukseen, josta minulle. Vaihdoin tämän museorekattuun '60 Ford Galaxie Starlineriin mäntsäläisen Mauri V:n kanssa, joka myös Mercury-Maukkana taidettiin tuntea.
    [​IMG]
    Maukka MR-kilvitti tämän ja sen omistaa nykyisin edesmenneen Maukan poika Jussi V.

    -------------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    5. FORD COUNTRY SEDAN -64 / NHE*86 (vaaleansininen)
    elokuu '95 - heinäkuu '98

    302 V8 + aut
    Alunperin musta Kiteen ruumistauto SU-alkuisn mustin kilvin. Oli pitkään järvenpääläisellä Mika H:lla, jonka kanssa vaihdettiin autoja. Mika sai Mercury kaupoissa tulleen Starlinerin, minä tämän. Vaihdoin sen sittemmin rovaniemeläisten kanssa '66 Mercury Park Laneen.
    [​IMG]
    Rovaniemltä Kantri kulkeutui pian etelään FoMoCo-harrastaja Arto L:lle joka kilvitti sen orggis mustiin SU-alkuisiin kilpiin.
    [​IMG]
    Artolta Kantri lähti Iisalmeen, josta palasi takaisin Artolle, jolla linee nykyäänkin, jollei ole saanut myytyä. Projektikuntoinen.

    ------------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    13. FORD CUSTOM 500 -64 / AYL*60 (musta)
    toukokuu '02 – syyskuu ’03

    352 V8 + aut.
    Tästä autosta on oma topicci täällä OD:lla, joten lue lisää siitä tästä linkistä!

    -----------------------------------------------------------

    [​IMG]
    [​IMG]
    17. FORD LTD COUNTRY SQUIRE –85 / NSA*9 (valkoinen/sininen)
    tammikuu ’04 – huhtikuu ’04

    302 V8 + AOD
    Klassinen 3+3 paikkainen piilofarmari. Tämä ei ollut mikään kiertopalkinto vaan ostin tämän Janakkalasta sen toiselta suomalaiselta omistajalta. Siisti, ruosteeton hyväkuntoinen pf paku... Vaihdoin tämän '67 farkku faikkuun vantaalaisen FoMoCo-harrastaja Pasi N:n kanssa, jolla tämä lienee vieläkin, käsittääkseni...
    P.S Kuvissa olevat "hopeiset raidat" eivät ole roudariteippiä vaan ihan maalattuja koristemaalauksia... huh huh, eivät minun tekemiäni vaan nämä ovat ne myyntikuvat jolla tätä myytiin

    ----------------------------------------------------------

    [​IMG]
    18. FORD FAIRLANE STW –67 / ETI*94 (hopea)
    huhtikuu ’04 – syyskuu ’04

    289 V8 + 3-lov. man.
    Niin, kuten jo edellisen hopan kohdalla paljastinkin, tämä tuli vaihtokaupalla minulle. Vanha suomi-auto, joka oli pitkään Pasi N:llä. Minulta tämä kulkeutui vaihtokaupassa kausaln seudulle, josta joku kouvolalainen Ford-harrastaja kävi noutamassa tämän. Tainnut kuitenkin sittemmin kulkeutua eteenpäin? Oli ainakin pitkään myynnissä.

    ----------------------------------------------------------

    [​IMG]
    20. FORD GRANADA GL (USA) –82 / JUO*78 (sin / harmaa)
    elokuu ’04 – huhtikuu ’05

    302 V8 + aut
    Tuotu muuttoautona Kaliforniasta, alkuperäinen motti kilahti ja vaihdettu jenkeissä Diilerillä 302 tilalle. Eka suomi-omistaja myi tämän tutulleni Mika N:lle, jolta ostin tämän. Minulta tämä lähti Joensuuhun, josta myytiin Kotkan seudulle, jossa vaikuttaa vieläkin.
     
  4. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Osa 3) Kadonneet - eli missing in action :rotfl:

    Osasta autoista on kohtuu tuore jälki, osa taas kadonnut. Joten näistä kaipaan eniten tietoa lisää...

    3. FORD GRANANDA -75 / NKM*98 (ruskea/harmaa-ferrexpun.)
    kesäkuu '90 - joskus '91

    Slant six + man.
    Kompakti Ameriikan Granada jonka ostin fordhomo Antti K:lta käyttöpirssiksi. Maalasin sen telalla ferrexin harmaa-tiilenpunaisen sävyihin. Käyttökampena se olikin aikansa hyvä, kunnes päästin vaihtaa sen käteiseksi. Myin sen Forssan lähelle Tammelaan Aarne H:lle, josta se kulkeutui jotenkin jotain kautta Järvenpääläiseen autoliikkeeseen, jonka pihassa se seisoi jälleen maalattuna orggisväriin, öljylätäkkö allaan. Jäljet loppuvat tähän.

    ----------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    [​IMG]
    4. FORD GALAXIE STARLINER -60 / NOJ*60 (musta)
    elokuu '94 - elokuu '95

    352 + FMX
    Sain tämän vaihtokaupassa osa 2) mainittuun Mercury Marauderiin ja vaihdoin sen itse '64 Counrty Sedaniin Mika H:n kanssa.
    [​IMG]
    Häneltä tämä lähti eteenpäin vielä paremmassa kunnossa jonnekin päin etelä-Suomea, josta paikansin sen myöhemmin myynti-ilmoituksesta Vantaalta. Nykyinen olinpaikka tuntematon.

    -------------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    6. MERCURY PARK LANE -66 / NY*419 (musta)
    heinäkuu '98 - helmikuu '99

    410 V8 + aut
    Suomi-auto, joka oli pohjoisessa jonkun metsäyhtiön edustuspirssinä. Kulkeutui sittemmin Sodankylään, jossa seisoi paikallisen Esson pihalla pitkään, kunnes päätyi Rovaniemelle. Sieltä tämä tuli minulle Country Sedanin vaihtokaupassa. Minulta tämä päätyi Porvooseen ja sain siitä vaihdossa Buick Sport Wagonin. Porvoossa tämä maalattiin hopeanväriseksi ja katto jäi mustaksi. Oli myynnissä kuvan kanssa V8:ssa. Missä lieneekään nykyään...?

    -----------------------------------------------------------

    [​IMG]
    7. BUICK SPORT WAGON -66 / NHN*66 & UL*763 (met.hohto sin.)
    helmikuu '99 - toukokuu '99

    340 V8 + 3-lov. man.
    Tämä tuli vaihdossa edellisen kappaleen Park Laneen. Oli ollut pitkään Joensuun seudulla. Palautin orggis UL-alkuiset kilvet tähän ja vaihdoin sen Riihimäellä Dodge Coronettiin, joka on listassa seuraavana. Yhä elossa? Vai ei?

    ---------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    8. DODGE CORONET 440 -69 / BY*787 (viin.pun.)
    toukokuu '99
    joulukuu ‘00 - tammikuu ‘01

    Joku moppe V8 + aut
    Tämäkin hairahdus ford-polulta piti kokea oikein kahdesti. Tosin minullahan tämä ei kauaa ollut kummallakaan kerralla. Hauska vehje. Tuli siis vaihdossa Buickkiin ja myin lähes heti pois, kun sain kuulla frenfini kautta, että hänen vaimonsa broidi etsii hyvää ensi-jenkkiä. Nomikäettei! Raa'alla rahalla pois Raimo O:lle Espooseen. Dodgesta saaduilla rahoilla maksoin jäljellä olevan autolainani pois ja päätein että nyt riitti jenkki autot. Päätös piti pari kuukautta kunnes otin uuden lainan ja ostin seuraavaksi tarinalistalla olevan Mercuryn :poff: MUTTA! Kuten jo ostoskanavalla todetaan sanoa, eikä siinä vielä kaikki. Kun nostin käteni pystyyn myöhemmin hallussani olleen pinkin T-birdin kohdalla, oli Raimo O:lla palo jo vaativampaa projektiin, joten Raimo sai tipusen ja minä Dodgen, ajoautoa perseaukisena kun kaipasin. No, reilussa kuukaudessa Dodge vaihtui Tuusulan Hyrylässä, Sulan aluueella erään Kimin autoputkassa Mersuun. Liikkeestä Dodge kuulemma kulkeutui Klaukkalaan(?) rokkinuorisolle... Vieläkö se on siellä? Kukamitähäh?

    ------------------------------------------------------------

    9. MERCURY GRAND MARQUIS -81 / NMS*28 (met.hohto rusk.)
    elokuu '99 - tammikuu '00

    302 V8 + AOD
    Juu, siis piti olla ilman jenkkiä. Piti sitten kuitenkin ostaa tämmöinen uudempi sedan kun halvalla sai. No, tämähän sitten vaihtui myöhemmin siihen pinkkiin T-Birdiin... joka vaihtui Dodgeen... ja siis ympäri käydään yhteen tullaan kun siis ostin tämän rahoilla jonka sain dodgesta ja vaihdoin tämän t-birdiin jonka vaihdoin dodgeen... jep jep.
    No, minulta tämä siis lähti Lefalle, joka sittemmin myi tämän jonnekin.
    [​IMG]
    Myöhemmin OD:n kautta sain silminnäkijä havainnon tästä että tämä seissopi jossain Loviisan seudulla kerrostalon pihalla... Mutta, mihin tämä sielä matkasikaan...?

    --------------------------------------------------------------

    11. FORD COUNTRY SEDAN -66 / EME*56 (vaal.sin)
    heinäkuu ’01 – marraskuu '01

    slant six + aut
    Laitilan vanha ruumisauto tuli minulle Arto L:n tontilta vaihtokaupassa vanhaan pystylyhty Mersuun. Minulta tämä kulkeutui Espooseen Arttu I:lle, joka vaihtoi tähän V8:n ja maalasi sen mustaksi.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Artulta tämä meni kai hieman mutkitellen (vai suoraan?) Saloon siellä vaikuttavan pitkän linjan jenkkiharrastaja Mika V:n kokoelmiin, josta olen jäljittänyt tämän jonnekin Savoon, jossa tämä taas uudella koneella oli myytävänä. Mikä on tämän päivän tilanne... ??? tämähän on jo kohta lähes yhtä legendaarinen kiertolainen kuin AYL...

    ---------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    12. FORD LTD STW -78 / (NG*446) & JCG*59 (musta)
    marraskuu '01 – kesäkuu ’03

    352 V8 + aut
    Kävin tämän noutamassa edullisesti Raumalta. Sittemmin tämä luovutti kone + laatikkopakettinsa legendaarisen AYL:n käyttöön. Myin tämän rullaavana Järvenpäähän, jossa se pitimän dieselöidä!!!! Se seisoi pitkään Mäkelän Auto -liikkeen lähellä olevan ok-talon pihassa, josta se katosi jonnekin. Paalattavaksiko??? Toivottavasti tämä "Liekkisonni" kutsumanimeä totelut upea vekotin on vielä elossa.

    --------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    14. FORD LTD RANCH WAGON –71 / (NSO*78) (oranssi)
    toukokuu ’03 – tammikuu ’04

    351 V8 + aut
    Kun halvalla sin, niin piti ostaa. Hain Hyvinkäältä NNC:n tontilta Timo B:ltä pois ja myin Riihimäelle tekniikanluovuttajaksi johonkin Mustangiin. Varmaankin jo paalattu kun oli rekattu 3 hengen pakuksi.

    --------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    15. CHEVROLET CAPRICE CLASSIC STW –88 / MA*924 (valkoinen)
    kesäkuu ’03 – heinäkuu ’03

    V8 + AUT
    Pitkään Seinäjoella ollut pehmeäpenkkinen ha-caprice farkku tuli aikoinaan kaverilleni Kimmo P:lle Vantaalle. Aikansa ajettuaan Kimmo dillasi tämän minulle edullisesti ja minä taas hieman kallimmalla eteenpäin.
    [​IMG]
    Oiskohan mennyt Hesaan? Mukava vehje, lieneekö ajossa ja elossa yhä?

    -------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    16. DODGE ASPEN STW –79/-80 / NRX-4 (beesi)
    lokakuu ’03

    kutonen + aut
    Huuto.net hankinta hetken mielijohteesta. Hain pois Parkanosta ja myin frendilleni Kauko R:lle, joka taisi myydä tämän kai sitten Aspen Lappaiselle... ? Kuka tietää?

    -------------------------------------------------------------

    [​IMG]
    19. DODGE DART CUSTOM –72 / (NK*5) (musta)
    kesäkuu ’04

    Vaihdoin hyväkuntoisen '82 Mosse Eliteni tähän kovia kokeneeseen yksilöön. Turun suunnalta tuli ja autojen vaihto tehtiin Salon ABC-asemalla. Kotiin päästyäni soitin heti Aspen Lappalaiselle, joka ostin sen vielä samana iltana pois käteisellä.
    [​IMG]
    Ei tullut ikävä, vaikka aka raggarihenkinen tuo oli. Mahtaako olla jo paalattu vai saiko Aspen Lappalainen tämän myytyä eteenpäin...?
    [​IMG]

    Siinäpä nämä. Sana on vapaa, antaa tulla :D
     
  5. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Hieno tarina + hyvä maku.Oma "EKA"oli -65 Galaxie Country Sedan,ja tympii vieläkin sen myynti.Vanha ruumari,ja sisältä kuin uusi....Noin 25 vuotta sitten.
     
  6. hotit

    hotit Gearhead

    NSO-78
    Törmäsin tuohon autoon jossain Riihimäen takamailla, kun hain osia omaan projektiin. Tekniikka oli nostettu johonkin Mustangiin, muistaakseni. No, keräsin mukaan konepellin ja etulokasuojat, sekä renkaat vanteineen. Niin ja mukaan lähti myös kojetaulun päällinen. Koetin ostatella myös koko autoa, mutta ei päästy siitä kauppoihin. Aika lohduttomaan kuntoon se jäi, kun olin kerännyt omat tarpeet talteen.
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Viimeisin havainto noj-60 on salosta.Oli siellä myynnissä.
    Eiks tää sinun pystylyhty meisseli ollu peräti w108 508d koneella?
     
  8. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Niin, en nyt ole ihan varma, mutta NOJ-60 omistusketju meni mun jälkeen jotenkin kai niin, että Mika H aka "Hotit" OD:lla --> Tikkurila???, Vantaa --> Salo. Täm näin niinkuin myynti-ilmoituksista tsekaten.

    Se pystylyhty MB jonka vaihdoin EME-56:een oli ihan W114/115 bensa 230.4 (alunperin 230.6 ollut), joko oli siihen asentanut sidemarkerit, mutta oli ihan suomi-mese rekkarilla IH-500, eli tämä:

    [​IMG]

    Mutta se dieselöity W108 mitä sinä muistelet on tämä:

    [​IMG]

    Tämä oli aikoinaan joku sakemanni ihan nixlandiassa dieselöinyt ja sitten yksi pyhtääläinen skönegubbe osti sen Suomeen. Vaihdoin sen hänen kanssaan mun '82 W123 300D:n ja tän mä sitten typeryyttäni vaihdoin joittenkin alavutelaisten kanssa W123 kv-220D farkkuun (siihen joka esitti taksia Häjyt-leffassa). Tää W108 oli vuosi tai pari sitten nettiautossa myytävänä aika lohduttoman näkösessä kunnossa.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuo NK-5 oli mulla joskus 88-87 Kuopiossa. Ostin sen täältä ja seuraava omistajakin tais olla täältäpäin kun se pari kesää näkyi liikenteessä. Dart ja vielä custom malli: 318+904 ja 8 3/4 ( lukko??)tehostimet, pikkujakoiset rallye wheelsit alla ja edessä levyjarrut...niin ja finlandia kattoluukku. Sisusta oli vielä ihan ehjä ja pintakin kohtalainen, mitä nyt takakaarissa röpelöä. Laatikon jouduin Siekkisellä remppaamaan, sinne kun oli joskus laitettu shift-kit mutta jäänyt joku reikä poraamatta isommaksi (tjsp) ja laatikko vaihtoi kovemmalla kaasulla suoraan ykköseltä kolmoselle joka sitten luisti......
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    SU-637 -64 Countryllä täällä Iisalmessa ollessa tehtiin monta mukavaa reissua.Tuol ylempänä näytti rytmiryhmämme olevan Teivon Swapissa aikoinaan tuolla Countryllä.EME-56 lotkotti ainakin viime kesänä Sukevan suunnalla erään Ford-harrastajan pellon reunalla.Ilman konetta ja aika rujossa kunnossa näytti äkkiseltään olevan,mutta elvytettävissä kyllä.
     
  11. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mulla on tuosta EME-56 semmoinen hämärä muistikuva, että jo ennen minulle tuloani muisti joku sen edellisistä omistajista kertoa että jo ammoisina aikoina siitä on ollut kori pois rungolta ja nuitten mallien vitsaus eli rungon päältäpäin puhkiruostuminen olisi korjattu. Samalla muutkin korin lattian vaatimat pellityöt olisi kuuleman mukaan suoritettu.

    Arttu I. joka osti sen minulta, osaisi kerto mitä kaikkea hän sille teki, kun oli tuolle ostanut jostain Loimaan lähimaastosta 9 passenger mallin varaosaautoksi... Takaluukkuhan tuossa ei auennut minulla ollessani eikä oviin ollut avainta.
     
  12. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Tästä tuli yv, että on elossa ja voi hyvin jälleen Joensuun seudulla. Hieno juttu :D
     
  13. chevelle66

    chevelle66 Gearhead

    Juu tuttuja autoja 66farmari buick oli mulla joskus
    kuin myös 69 coronet,
    kuin myös 71 farmari ltd josta kone meni 71 mustangiin,loppu kori paloiteltiin johonkin keskisuomeen varaosiksi jotain osia on mulla vieläkin autosta.
     
  14. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Ettei myös tämä USA-Granada olisi sama mikä sulla oli muistaakseni talvella 1991-92 tai niillä main:
    Muistelin että chevelle66:lla olleesta Granadasta mulla olisi valokuvakin, koetin etsiä josko olisi näkynyt rekkari oliko sama auto, mutta enpä löytänyt kuvaa ainakaan tähän hätään. Mutta muistinvaraisesti väritys oli sama.
     
  15. chevelle66

    chevelle66 Gearhead

    Juu mullahan se oli silloin,tais tulla mulle Tammelasta Aarnelta. Vaihdoin sen 64 Buickiin yhden työkaverin kanssa.
     
  16. chevelle66

    chevelle66 Gearhead

    Missäköhän mun entinen 71 4.ovinen Tbird menee,tuli mulle vaihdossa 74 chopattuun caprice coupeen valkeakoskelta ja myin sen johonkin kotkan suuntaan rekkaria en nyt muista mutta ei noita ei kai niin montaa ole suomen maassa
     
  17. perkele

    perkele Gearhead

    masu... missähän sun ex 65-66 coupe rekord nykyään menee sau-61?
    oli aikoinaan kaverilla korsossa,mutta muutettuaan taivaallisille autoharrastus paikoille perikunta myi sen. meni muistaakseni valkeakoskelle.missähän lie nykyään?
     
  18. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Lappeenrannassa. Viimeksi leimattu 2008. :eek:
     
  19. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Oliko tää semmonen (metallihohto?) viininpunainen vinyylikatolla? Kaijalaisen Penalla oli jossain vaiheessa tuommoinen, liekö sitten ennen sua vai sun jälkeen?
     
  20. chevelle66

    chevelle66 Gearhead

    juu viininpunainen vinyylikatolla,se oli Penalla ennen mua.
     

Kerro tästä muillekin!