Olds 307 kannet ja tiivisteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ajw, 19.11.2015.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    Kuskin puolen tiiviste lettasi aikaa sitten. Jäänyt motivaatio puutteen vuoksi tutkimatta sen enempää, mutta nyt höräyrin käyntiin. Huomiot olivat seuraavat: käy nätisti, putkesta tulee vaalea sauhua eli vettä puskee sylintereihin, oukei. No sitten jäähdyysnesteessä näyttäisi olevan ööliä. Mutta öljutikussa selvästi emulsiota eli vettä puskenut myös sinne. Suurin huoli oikeastaan heräsi kun huomasin jotta syl1 ulkopuolella valkoista hyhmää siinä tulpan syvennyksessä ja tulpan hatun päällä...vaikea sanoa mistä suunnasta tuo on ilmaantunut - ideoita, kansi halki??! Mitäs olette mieltä kannattaako vielä tehdä kansiremppa? Vai hankkia suoraan uudet kannet?

    Muuten siis tikki tekniikka ja sähkötoiminen kaasutin säädetty/korjattu sekä sytkämokkula uusittu pari vuotta sitten....
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kansia näihin saa ja koko myllytkään ei paljoa maksa eli äkkiä se kannattaa varakone/kannet hankkia.

    Ei näissä silti pitäs ihan hevillä kannet halkeilla.
     
  3. ajw

    ajw Gearhead

    Mikähän se hyhmä siellä sitten mahtaa olla? Pitääpä napata foto ja jakaa tänne.

    Mutta jos tuota ei oteta lukuun niin kyllähän tuosta kannattaa vielä kannet raapia irti tiivisteiden vaihtoa varten vai mitä?
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Huomiotavaa on, että tohon mosaan on erilaisia kansia ja joita ei oo sellaisenaan suositeltavaa sekoitella keskenään koska mm. kanavien portitkin on aivan erilaiset,
    suomessa yleisimmät on 5A ja tuoreemman rullanokkamosan 7A, viisaata ei mm. saa tiivistymään 7A "pelti"pakosarjoihin.

    lykolit maannu öljyn seassa pitkään? saattaa sitten olla lakrujenkin uusimisen paikka.

    valkonen hyhmä vois olla öljyvesikermaa venakopan tiivisteen välistä tai hoohottimesta, tuntuuko se öljyiseltä?
    sitä möhjää voi olla venakopan aluset täynnä jos kansitilke hajalla on käytelty
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos se auto on ollut ulkona tai jossain katoksessa niin toi valkonen hyhmä on ihan normaalia jos moottori on vähääkään rasvanen. Mulla oli traktorissa aina ihan valkonen kone kun muutaman kuukaiden seiso ja samalla tavalla noissa autoissa on kun tossa pihalla seisoo.

    Öljytikkuunkin tota kerääntyy välillä talvella ja venakopan sisään sekä öljykorkkiin ja on ihan normaalia pienissä määrin.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    aijaa, itellä ei oo mikään rotisko maannut käyttelemättä pitkiä aikoja paikoillaan, että olis konehuoneen puolella tollasta näkynyt,
    mutta jos käyttelee mosaa sillointällöin, mutta vain pienen hetken niin tosiaan öölitikkuunkin alkaa kertyä tota kondenssivelliä, varsinkin jos putken yläpää ei ole aivan tiivis.
     
  7. ajw

    ajw Gearhead

    eli eiköhän tästä sitten aleta ajopeliä taas tekemään ;-)
     

Kerro tästä muillekin!