Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Tuskin nyt kukaan omia rekkojaan ilmaseksi anna mihinkään tapahtumaan ja eikait kukaan voi sellasta olettaakaan.

    Kyllä kaluston vuokraamisista pitää saada kohtuullinen korvaus,ja voihan niitä tarjouksia kysellä halukkailta vuokraajilta ,jos semmottii löytyy.

    Kylmä tosiasia on,että aina ,kun ratas liikkuu liikkuu myös raha,pitää muistaa,jotta yleensä asiat riitelee ei ihmiset ja sehän on vielä suht kot hyvä tilanne ja on korjattavissa keskustelemalla ja kehittämällä yhteistä toimintaa parempaan suuntaan.

    Tässäkin lajissa on niin pienet piirit ,että tyhmyyttä haaskata voimavaroja erimielisyyksien ratkomiseen ,kun sen sijaan ne voidaan käyttää järkevämminkin.

    Kannattaako sitä Tj,täkään paljoa arvostella,jos arvostelemista on pitäiskö se kohdistaa heihin jotka sen Tj,n on sinne pallille nostanut ,jollei homma toimi on se niin helppoa rivijäsenenä huudella,jotta taidanpa vain pysytellä huutelemassa :D
     
  2. patukaplas

    patukaplas 1st gear


    Tähän ei ole lisäämistä, olen täysin samaa mieltä !!
     
  3. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    kyllä se vaan valitettavasti kohdallani edelleen menee niin että silloin aikoinaan kun fyyralla ei ollut kuin miljoonat velkaa, niin kaikki mitkä vaan oli ilmatteeks saatavissa niin hyödynnettiin. Eli kun mulla sattu kalustoa olemaan niin itsestään selvyytenä sitä käytettiin. Ja omat ukot oli jeesaamassa ja rakentelemassa kun piti vaan saada juttuja kuntoon. Sieltä 2000 vuodelta asti se asenne on periytynyt jossa pyytettömästi fyyralle edelleen oon rekkojani ja työvoimaani ja polttoaineitani yms... Lainaillut..... Ei siinä sen ihmeellisempää ole.

    Ja kaikkihan on mennytkin ihan hyvin kunnes nyt jostain nousi kauhee delekaatio huutelemaan et toi lainailu on sisäpiiri kusetusta ja kaikki pitää kilpailuttaa ja raiskilta ei kyl rekkoja lainata, mielummin vaik maksetaan jollekkin muulle yms.....

    Välillä vähän ihmetyttää???? Mut täytyy myöntää et kyl kans aika paljon hymyilyttääkin, mut helppoahan se on aina huudella kun itse ei tarvii ottaa vastuuta mistään......

    Jotku ovat lojaalempia kerhoa kohtaan kuin toiset.....hih....
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kysymys ei le pelkästään tästä. Tarkoitus oli myös herattää johtokuntaa ja jäsenistöä huomaamaan asioiden hoidon mallia FHRAn johtokunnassa. Tässä tapauksessahan käveltiin yksimielisen päätöksen yli. Takinkääntö ei ole kuulunut mun periaatteisiin. Siitä aion pitää jatkossakin kiinni.

    Istuisitko itse oksalla kun joku toinen sahaa sitä tyvestä poikki :eek:
     
  5. sc270

    sc270 1st gear

    hyvääntekijä ?

    on se kummaa suomessa kun kaveri lainaa omia rekkoja ymm.jopa 11 vuoden ajan. naftan hinnalla. ja sitten se on jotenkin hyvin rikollista puuhaa. laitetaan sitten 1euro vuokraa. näköjään vesasta yritetään väenväkisin tehdä isoa roistoa, mielestäni on fhra isoin hyvääntekijä...
    jos fhra osti sen paitaperävaunun, joka kaveri oli jo 6vuotta ilmaiseksi lainailut , myi sen kerholle,kun se oli jo peruskorjauksen tarpeessa. tuskin se paljon kerholle maksoi.kuulema on ollu jo kultakaivos se vaunu.tästä ne huhut lähti...oli kaveri muka tehnyt hyvän sisäpiirikaupat. voihan ne kauppa hinnat vaikka kertoa.
    :D
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: se siitä sitten

    En tiedä päteekö tämä luku FHRAn säännöistä. Kertokoon kuka tietää:



    Yhdistyksen asioita hoitaa syyskokouksen valitsema johtokunta, johon kuuluu kolmeksi vuodeksi
    syyskokouksesta lähtien valittava puheenjohtaja sekä kahdeksan muuta jäsentä, jotka valitaan kahdeksi
    vuodeksi kerrallaan siten, että puolet heistä on erovuorossa vuosittain, aluksi arvan, sitten vuoron mukaan.
    Erovuoroiset voivat olla ehdolla uudelle kaksivuotiskaudelle. Johtokunta valitsee keskuudestaan
    varapuheenjohtajan sekä sihteerin. Johtokunta voi asettaa juoksevien asioiden hoitoa varten tarpeelliset
    valiokunnat ja virkailijat. Mikäli johtokunnan jäsen on pysyvästi estynyt hoitamaan tehtäviään johtokunnassa
    sairauden, ulkomaille muuton tai muun painavan syyn takia, on yhdistyksen kokouksessa valittava uusi jäsen eronneen johtokunnan jäsenen jäljellä olevaksi toimikaudeksi.



    Omalta osaltani voin sanoa eroamiseen vaikuttaneen mm halu saada nykyisen johtokunnan tietty osa heräämään asioiden hoitoon takinkääntämisten sijaan ja herättää keskustelua katkaisemaan siivet turhilta huhuilta. Arvatkaa mikä soppa sitä olisi tullut, jos olisin vain ilmoittanut erostani. Huhut varmaan olisivat alkaneet levitä. Ja nythän Johtiiksessa on tilaa entistä useammalle henkilölle toteuttaa sitä muutosvoimaa 8)
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Näihän mä just teinkin ja ratkaisuni... löytyy siitä ekasta viestistä.

    En sano, että Vesa välttämättä on huonoin ratkaisu tähän tilanteeseen. sanon vaan, että tarjolla olisi ollut mielestäni parempi vaihtoehto sen lisäksi, että johtokunnan yksimielinen päätös Vesan itse erottua päätti hankkia uutta tuoretta voimaa tolle pallille. Meni yksi yö ja kaikki oli toisin, päätösten yli käveltiiin ja päädyttiin siihen kalliimpaan vaihtoehtoon noista kahdesta. Toki toi rekka-asia oli yksi vaikuttavista tekijöistä, sillä ne tosiaan on olleet FHRAn käytössä ns ilmatteeksi. Siitä hatunnosto Vesalle.
     
  8. GXP

    GXP 1st gear

    Episodin alku ei ole kahden johtokunnan jäsenen aiheuttama vaan toiminnanjohtajan oma eroilmoitus sähköpostilla johtokunnalle. Kukaan ei ole ollut Vesaa irtisanomassa, hän teki sen itse ja perusteli sen hyvin. Tuon perustelun jälkeen on vaikeaa nähdä Vesa toiminnan johdossa. Nämä perustelut voi Vesa tuoda halutessaan julki.
    Oma ratkaisuni perustui juuri tuohon johtokunnan työskentelyyn ja siinä ilmenneisiin vaikeuksiin, kuten jo tehdyn päätöksen muuttamiseen jälkikäteen ja vielä kahteen kertaan. En ole puhunut rekkojen vuokrista tai muista tässä esille otetuista vastaavista asioista. Kilpailuttamista ja hintojen vertailua on toivonut myös siksi, että tällöin voitaisiin rehdisti todeta milloin esim Raiskin tarjous on edullisin. Jokaista pientä hankintaa tämän ei tule koskea vaan merkittäviä menoja ja asioita, joilla on pitkäaikainen ja sitova vaikutus. Asioista tiedottamista olen myös halunnut.
    Yksityiskohdat FHRA:n asioista eivät edelleen kuulu tälle palstalle. Vesa toivoo, ettei FHRA:n mainetta pilata tällä keskustelulla, sitä en minäkään halua ja toivon siksi, että Vesa lopettaa johtokunnan jäsenten, toimiston työntekijöiden ja FHRA:n jäsenmaksuja maksavien jäsenten haukkumisen julkisesti. Toimintaa johtavan ja palkkaa nauttivan henkilön pitää olla valmis myös kuuntelemaan kritiikkiä ja siten jäsenet ja Vesa eivät ole samassa asemassa. Kritiikkiin tulee vastata asiallisesti, ei ylimielisesti hihittelemällä, huutelemalla tai haukkumalla takaisin. Tämä jos mikä vaarantaa FHRA:n mainetta. Ry:n ja Oy:n maineesta on erityinen vastuu tj:llä.
    Omalta osaltani julkinen keskustelu päättyy tähän. Halusin tuoda avoimesti esille eroni syyt, jotta muutosta voitaisiin saada aikaan myöhemmin ja kentällä tiedettäisiin mitä johdossa oikein tapahtuu.
    Tapaamisiin kisoissa.
    Seppo Raussi
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Varsinkin tohon Vesan ensimmäiseen tekstiin tähän topicciin olisi paljonkin korjattavaa hänen osaltaan. Voishan sitä noita väitteitä meikäläinenkin korjailla, mutta se tuskin on kenenkään etu.
     
  10. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Mielestäni tämä keskustelu on varmasti herättänyt ajatuksia puolesta ja vastaan ja on pysynyt asia linjalla ja tässä keskustelussa en näe häviäjiä enkä takinkääntäjiä,vaan pelkästään voittajia.

    Pitää muistaa,että asioden eteenpäinvieminen vaatii aina kompromisseja ja hyvin harvoin neuvotteluissa löydetään se kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

    Sanoisin,että neuvottelut ovat silloin onnistuneet,kun osapuolille jää semmoinen fiilis,että parannettavaa olis vielä ollut.

    Kiitos kaikille näin rivijäsenen näkökulmasta reilusta keskustelusta,mutta eipä sitä vois muuta race henkisiltä odottaakaan,kun avointa ja reilua/rehellistä mielipiteiden vaihtoa.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ala nyt vada hernetta nenaan! :soosoo:
    Jatka vaan asialinjalla, mika asemassasi olevan henkilon tuleekin tehda.

    Kysyin asiaa siksi etta en sita tiennyt, ja kun sita aikasemmin jossain kokouksissa on kyselty niin asiaan ei ole suoraa vastausta saatu. Nyt kun on tullut ilmeisen selvaksi ettei ne maksa mitaan niin mulla ei ole asiasta sen enenpaa kysyttavaa.
    Luultavasti ei kannata kilpailuttaa noita Kalajoen ja Alastaron rekka diileja kun ne ei kerran maksa mitaan? :odroll:
     
  12. atobee

    atobee Gearhead

    Olisiko aika viheltää peli poikki ja hengähtää hiukan?

    Raussin kommentti:"Yksityiskohdat FHRA:n asioista eivät edelleen kuulu tälle palstalle." on juuri näin. Asioista toki pitää keskustella mutta tämä avoin foorumi ei ole oikea paikka siihen, tämä vain saataa koko FHRA:n huonoon valoon.

    Toivoisin, että niin nykyinen johtokunta ja siitä eronneet jäsenet voisivat pitää palaverin jossa voisivat keskustella nämä asiat selviksi. Täällä huutelu ei asiaa vie eteenpäin.

    Oma mielipiteen täältä itärajalta katsottuna tj:lle: Turhan aliarvioiden, joskus jopa näin sivusta lukeneena voisi sanoa jopa ylimielisesti olet aikaisemmin vastaillut sinuun kohdistuneeseen kritiikkiin tällä foorumilla vuosien varrella,jokaisella taitaa olla peiliin katsomisen aika.

    Mielestäni on hyvä, että joku/jotkut ottavat asioita esille, muutenhan ei tapahtuisi edistystä missään asiassa mutta näin julkinen keskustelu tekee vain huonoa mainosta koko FHRA:lle.

    Arto Byckling
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä oon taas eri mieltä tästä asiasta. Tällaiset keskustelut osoittavat sen, että jotain on vinossa FHRAn toimissa. Joka vuosi väännetään samankaltaisista toimista ja toilailuista. Väännettiin noista jopa johtokunnassa. Siellä asiat kohautettiin olankohautuksella tyyliin "toisen käden tietoa". Mun mielestä asioista pitää voida puhua ja niistä tiedottaa. Jos ei, niin herää monille epäilys, että jotain salattavaa on. Onko sitten parempi, että jäsenistö sen 25-30 aktiivin ulkopuolelta on täysin tietämätön mitä FHRAssa tapahtuu. Mun mielestä ei.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sitten hiukan pohdiskelua rivijäsenen näkökulmasta.

    Edelleenkin mua hiertää toi FHRAn johtokunnan tulenpalava kiire muuttaa tonne Raiskin rakenteilla olevaan kiinteistöön. Siitä vouhkattiin johtiksessa tuon tuosta ja sähköpostissa kyseltiin, että onko vuokrasopimus OK ja voidaanko allekirjoittaa. Miksi ihmeessä asialla on näin tulenpalava kiire. Eilen kun ton vuokrattavana olevan kohteen tontilla kävin, niin siinä on edelleen valuvaiheessa oleva monttu siinä kohtaa mihin toi rakennus on tuloillaan. Miksi siis kaamea älämölö ja kiire tehdä vuokrasopimusta jo nyt. MIksei voida tutkia muita vaihtoehtoja myös. Nyt ollaan tekemässä kallista vuokrasopimusta tilasta, joka tullee toimiston 3-4 hengen käyttöön. Noiden lisäksi tota luultavasti käyttää muutama kymmen aktiivi vierailupaikkanaan pääkaupunkiseudulta. Miksi siis kannattaa hankkia 300+ neliötä toimistotilaa älyttömään hintaan. Voisko noita rahoja käyttää kenties fiksumminkin.

    Jos hankitaan niille 3-4 hengelle hiukan pienempi toimisto ja kamoille kunnon varasto lienee hintalappu toinen. Lisäksi miksi juuri hankitaan vuokratilaa maan kalleimmalta monopolialueelta. Joku heitti ajatuksen jostain halvemmasta lähikunnasta Uudeltamaalta. Siellä kiinteistöt ovat halvempia ostaa ja vuokrata. Näin jäisi kenties rahaa sukanvarteen alkaa etsiä omaa kiinteistöä FHRAlle tai jakaa sitä vaikka etuuksina jäsenistölle. Kummalle siis FHRAn tuotto kuuluu. Pienelle eliitille pääkaupunkiseudulla vai koko harrastajakunnalle ympäri maan.

    Lisäksi Vesa on täällkin jo mainostanut jäsenistön hyväksyneen tämän hankkeen. Ei pidä paikkaansa. Paikalla tossa kokouksessa oli johtokunnan lisäksi kourallinen 10-15 henkilöä, joista useimmat FHRAn toimitsijoita. Heille paikasta piirustuspöydälle kyhättyjä visioita esitettiin ja johtokunnalle annettiin siunaus päättää niinkuin asian parhaaksi näkee. Mutta näkeekö tässä johtokunta jäsenistön parasta. Pitäiskö kenties ensin kysyä jäsenistöltä vaikkapa seuraavassa syyskokouksessa onko tollaseen sopimukseen halukkuutta. Silloin otanta jäsenistöstä ainakin näiden keskustelujen jälkeen todennäköisesti on paljon suurempi. Mielipiteitä.

    Vesa vois kenties vähän valaista tota kaameaa kiirettä ton vuokrasopparin tekemisen kanssa. Miksi siis pitää sopia valuvaiheesa olevasta tontista jo nyt ja heti jotain sopparia. Voitaisko ensin kysellä jäsenistöltä mielipidettä asiaan. Sen vajaan vuoden aikana, mitä ton valmistumiseen menee, kerkiää kenties löytämään halvemmat ja vähintään yhtä sopivat tilat FHRAn käyttöön. Vai onko johtokunnalle jo itsestäänselvyys, että tohon mennään. Miski sinä Vesa siis painostat johtokuntaa tekemään nopean vuokrasopimuksen :eek:

    Avoimuutta kiitos. Ettei tule perättömiä huhuja tai niitä "toisen käden tietoja". Nyt jonkun mielestä tietysti mä taas teen hallaa FHRAlle tällasilla kirjotuksilla. Rivijäsenenä mulla kuitenkin on oikeus tällaista kysyä ja muiden rivijäsenten on saatava mahdollisuus muodostaa mielipide ennen mahdollista päätöstä, vaikkapa seuraavassa kokouksessa.

    Eli tätäkö me jäsenet todella haluamme. Mielipiteitä kiitos.
     
  15. laiska`s custom

    laiska`s custom 1st gear

    vuokrasopimus on oltava etukäteen,pankit ei rahoita muuten sijoituskiinteistöjä.hyvä sopimus hyvä laina,näin se menee.
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Lähes samoilla sanoilla juteltiin erään toisen jäsenen kanssa juuri tästä. Mahtaisko esim. SM-ryhmän osallistumismaksu olla jotain muuta kuin nykyinen 300€/400€ jos vaikka ei tarvis olla kalusto välttämättä kallilla PK-seudulla suojassa. Toimistoksi riittäis varmaan silloin paljon vaatimattomampi = halvempi tila.

    Eikös luonnollinen sijoituspaikka kalustolle olis lähempänä Alastaron rataa, siellä kun on puolet SM-kilpailuista ja ainakin vauhtipäivä lisäksi. Säästäis matkakuluissakin?
     
  17. sc270

    sc270 1st gear

    korjaus: sanoin että fhra osti paitaperävaunun, no fyyra omisti sen jo muuten , SORRY tarkoitin sitä toista vaunua catering . siitä tuli ihan hieno ruoka vaunu .
     
  18. Fe

    Fe 1st gear

    Toi varastorakennuksen sijainti arveluttaa minuakin. Miksei varastoa ja toimistoa voisi siirtää esimerkiksi pohjoisempaan, missä kiinteistöt ja maa-alueet ovat paljon halvempia. Jos tuon tarvittavan hallin ja toimiston vuokraisi esimerkiksi Alastaron ja Motoparkin puolesta välistä, niin luulisi vuokran ja logistiikkakulujenkin pienenevän. Tai vaikka pidettäisiin toimistokin pk-seudulla, niin varasto voisi varmaan olla lähempänä kisapaikkoja. Pk-seudulla kun ei noita kisoja (valitettavasti) ajeta. Kunhan nyt kilpailija jäsenenä ajattelen kilpailukauden maksuja, mitkä saattaisivat olla pienemmät jos kalustoa ei tarvitsisi aina rahdata useita satoja kilometrejä suuntaansa. Pitäisikö nyt oikeasti miettiä minkälaisella kulurakenteella homma pyörii ja miettiä mistä saadaan kustannuksia leikattua. Jos esimerkiksi kausimaksut olisivat pienemmät voitaisiin saada enemmän kuskeja ajamaan ja sitä kautta taas enemmän rahaa kassaan ja mielenkiintoisempia kisoja.
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Pitää muistaa,jotta nyt mennään varmasti kipurajoilla kustannuksien suhteen harrastajan näkökulmasta ja yhdistyksn kannattaa vakavissaan hakea kustannus säästöjä,jotta toimintaa pystytään jatkamaan harraste pohjalta ,sillä harrastajat tätä toimintaa pyörittää ja ylläpitää.

    Toisin sanoen otetaan löysät pois kuluista ,mutta järkeä käyttäen eikä niin,että kilpailutetaan toiminta hengiltä.

    Mielestäni pitää osata katsoa isoa kuvaa,eli kokonaisuus ratkaisee ja hallituksen/johtiksen on osattava tämä kuva kokonaisuutena nähdä,jos eivät he sitä nää ,ovat silloin mielestäni tehtävässään epäonnistuneet.

    Toihan on vähän,kuin yritystä pyörittäis.Pitää pystyä pitää osakken omistajat tyytyväisinä kustannukset kurissa ja vielä lajin suosiokin sais olla nousu johteista , ne osakken omistajat ovat tässä tapauksessa jäsenet/harrastajat.

    Annetaan Tj,lle ja hallitus/johtis työrauha ja katsotaan kuinha he tehtävässään onnistuvat.

    Ite kaipaisin hieman lisää markkinointia/näkyvyyttä lajille niin ku valtakunnallisesti,vaikka muutama päivä ennen kisoja hehkutusta valtakunnan paikallis radioissa ja vaikka jokunen lehtimainoskin.Ainoat kisat joita markkinoitu taitaa olla EM kisat.Meidän pitää saada myös yleisö paikalle ei pelkästään kilpailijat.

    Tällästä huutelua tällä kertaa rivijäsenenä.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Tähän täytyy sen verran lisätä että koskeeko tuo mielestäsi kaikkea kalustoa? Myös mun paikalle tuomaa omaa autoa millä roudataan ajanottovehkeitä pitkin rataa, tuodaan sammuttimia huoltoon, viedään toimitsijoita pelipaikoille, hoidetaan juoksevia asioita yms..?

    Eli mun kuuluis ottaa siitä asiaan kuuluvaa vuokraa että käytän omaa autoa tuolla?
    Alanpa laittamaan laskua muutamalta vuodelta...


    Hyvä ajatus..
    Mutta... pysyykö ne tavarat itsekseen siellä varastossa kunnossa huollettuina?
    Keväisin ja kesäisin on monet talkoot mihin tarvitaan porukkaa huoltamaan vehkeitä. Kilsoja tulee niistäkin. Myöskin vähenee noihin talkoisiin osallistuminen jos pitää sitä varten matkustaa esim 150 kilometriä.

    Jos ajatellaan että karavaani ajaa nyt vuodessa n.4000 kilsaa kisapaikoille. Jos varasto olisi esim. Alastaron ja Virtasalmen välissä, silloin vuosittainen ajomäärä olisi varmaan 3000 kilsaa.
    Tuohon taas saa lisätä toimitsijoiden kulkeminen ensin varastolle hakemaan kalusto ja sen jälkeen kisapaikalle.
    Nythän on niin että iso osa toimitsijoista on pääkaupunkiseudulta.

    Karavaaniin kuuluu kaksi(?) täysperää, paitakärry, imuauto Immu, paloautoja 2, pakettiautoja 2, jetti ja ehkä myös "vanha rouva".
    Eli kymmenkunta hieman enemmän kuluttavaa kotteroa. Siitä voi äkkiä laskea mitä hyötyä pitäisi saavuttaa sillä että muutetaan varasto vaikka lahteen. Tuohon lisäksi kymmenisen hankilöautoa millä väki tulee paikalle.



    Ja edelleenkään en oo kenenkään puolella tässä asiassa... En Raiskin, Luigin, Sepon, Johtiksen, Tapsan tai muidenkaan nyt suurennuslasin alla olevien...
     

Kerro tästä muillekin!