Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Taitaa Kalajoella suurin ongelma olla maanomistajat kentän ympärillä,eivät suostu myymään maitaan?
     
  2. Cata

    Cata 1st gear

    Edelleen näkökulmastani täysin yhdentekevää. Syyskokouksessa olisi voitu potentiaalisesti vaihtaa lisää muutosvoimaa hallitukseen mutta kun edellisetkin uudet naamat erosi niin... en ota edelleenkään kantaa asioihin vaan siihen että tämä oli petos äänestäjiä kohtaan ja toivon todella että tällaisia ehdokkaita ei syksyllä ehdolle lähde.

    Mitä mä niitä tiivistelmiä katselen jos ei päätöksentekoon voi vaikuttaa eikä minun ehdokkaani enää ole hallituksessa?! (Ihan näin ei ole mutta yritän saada pointtia esiin). Länkytän täällä? Niin kuin sinäkin? Sitä on tehty kohta 10 vuotta mutta mitä se on muuttanut?

    Cata
     
  3. Cata

    Cata 1st gear

    Haluan korostaa että minä en ole kritisoinut julkista keskustelua, vaan sitä että vaaleilla äänestetyt luottamushenkilöt eroavat heti kun homma ei suju heidän pillinsä mukaan ja jättävät laivan kun kaudesta 3/4 on jäljellä. Se, mitä hallituksen sisäisiä asioita voi ja kannattaa puida julkisesti on eri asia mutta en ole siihen nyt tässä ottanut kantaa, enkä ota.

    Cata
     
  4. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Tokkopa nyt äänestäjiä on petetty.Itse näen asian päin vastoin.Kaverit tekivät varmasti vaikean päätöksen erotessaan,mutta saivat asiansa esille mitä parhaiten,joten heitä äänestäneet ovat oikeasti kiitoksen velkaa.,jos heidän mielestä tärkeät asiat ovat olleet ristiriidassa ovat ne varmasti huomioitu ja jatkossa tullaan huomioimaan vastaavissa tilanteissa vielä paremmin,joskus radikaaleilla toiminta tavoilla saat asiasi parhaiten esille.

    Itse koitan katsoa tilannetta aina isosta kuvasta,jossa pitää huomioida molempien ajatukset/näkemykseT

    Minusta laji on ollut viime vuosina hiipumaan päin,jos olen väärässä korjatkaa.

    Motoparkkia joku hehkutti ,mut olenko liian vaativa,koska mielestäni sielläkin oli kalustoa vähän laisesti,kun kävin seuraamassa kisoja,mihin on kadonnut kaikki pikkumoottori kulkineet mitä ennen oli pilvin pimein.

    eI tässä syyllistä kaivata,vaan Lahtista ja konekiivääriä mää kaipaan.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    no eiks tää mennykin sit ihan hyvin, jos sie pääset valitsemaan parhaat noihin virkoihin...?

    sori.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Väärin arvattu. Muutosvoimaa voi edelleen äänestää ja pitääkin tehdä niin jos siltä tuntuu. Tämä ei ollut petos äänestäjiä kohtaan vaan näpytys johtokunnalle ja osalle jäsenistöä, että kohta olisi aika jo herätä sokeasta uskosta Vesan erinomaisuuteen.Voinhan mä tietysti olla väärässäkin asian suhteen, mutta vuoden sisään on FHRAn johtokunnasta eronnut nyt Kolme henkilöä ja Kaksi on irtisanottu. Vika on siis joko mielipiteessäni, jonka osoitin johtokunnalle tai FHRAn tavassa toimia. Kukin tehköön itse omat johtopäätöksensä.

    Silti perään FHRAlta nitä viimeisen Kolmen johtokunnan kokouksen tiivistelmää, joissa mukana olin. Uskon jäsenistön vilpittömään kiinnostuukseen otteista noihin kenkusteluihin.

    Catalle vielä: Älä pelkää. Sinun pyynnöstäsi mä lupaan, etten enää asetu FHRAn johtikseen ehdolle. Eipähän tule kellekkään enää pettymyksiä. Toisaalta puhelimessa aika moni on ollut toista mieltä ja hyvinkin kannustavia mielipiteisiini FHRAn asioiden suhteen, mutta Catan pyyntöä toki kunnioitan ja pysyn noilta tonteila jatkossa poissa 8)
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tässä sitten se ensimmäinen johtokunnan jäsenen kannanotto kokonaisuudessaan tähän keskusteluun. Kannustatavaako vaiko silkkaa ylimielisyyttä. Kukin päättäköön tahoillaan :rotfl:
     
  8. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    mielenkiintoisia nämä nimimerkkien takana aktiivit kommentoijat, tulkaa keskusteluun rohkeasti omilla nimillä !! Ei jäsenistä vaaleissa mitään DS tai VT tai XY:tä osaa äänestää, jos nyt nämä kirjaimet edes listoilla on ...

    näin ->

    T: Jari Kaplas
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Lue ketjun eka viesti ja poimi nimi ja jäsennumero sieltä. :rotfl:
     
  10. Cata

    Cata 1st gear

    En koe näpäytyksenä sitä että luovutaan vaikutusmahdollisuuksista mutta miten itse kukin sen kokee.. Jos on epäilyksiä toimitusjohtajan toimia kohtaan niin paras tapa vaikuttaa siihen on hallitus, jonka työhön kuuluu toimitusjohtajan työn ohjaaminen.

    Minä en pelkää FHRA- politiikkaa suuntaan tai toiseen. Sinänsä hienon kuuloista että minun tähteni et enää lähde ehdolle mutta näinhän olit kyllä ilmoittanut jo ennen minun kirjoitteluanikin. Mutta minun takiani ei tarvitse jättäytyä pois, olisihan se jännä nähdä äänestääkö jäsenistö toisenkin kerran tällaisia luovuttajia hallitukseen. Minulla on vain yksi ääni, joten turha minun mielipiteideni mukaan on tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen.

    Kansan muisti on välillä lyhyt, joten saattaisihan siinä saumat olla, varsinkin kun paikkoja on nyt huikea määrä. Voi käydä niinkin että kaikki jotka ehdolle lähtevät myös pääsevät..

    Cata
     
  11. Cata

    Cata 1st gear

    Off-topic mutta mielestäni tosi tärkeä keskustelu lajin tulevaisuudelle!

    Tätä aikanaan yritin saada keskusteluun mutta se jäi vähän ilmaan. 2010 en ajanut itse mutta seurasin sivusta ja 2009 on omakohtaisia kokemuksia. Mopoille rata oli pitoisampi kuin Kalajoki ainakin 2009 eikä 2010 vuonnakaan käsittääkseni huonompi. Autoilla tuntui jostakin syystä olevan enemmän ongelmia ja silloin (2009) täällä palstalla sitä spekuloitiin.

    Sivusta katsomalla näytti että ongelmana oli burnis"monttu" eikä rata. Mopolla kun pystyi hakemaan sen burnispaikan paljon vapaammin ja Pudiksella oli kyllä tosi tarkkaa missä kohtaa sen renkaan lämmitti. Autoillehan tämä ei samalla lailla ole mahdollista joten olisiko ongelma kuitenkin että autoille ei saatu hyviä renkaanlämmityksiä? Perehtyikö kukaan tähän puoleen asiasta autoilla? Mutta jos burnis osui oikeaan kohtaan niin pito ei todella hävinnyt Kalajoelle tippaakaan, kuten todettu 2009 pito oli paree kuin Kalajoella (toki Kalajoella oli huono vuosi).

    Missään muualla kuin Pudiksella en ole törmännyt ilmiöön että mopokuskien mielestä rata on hyvä ja autoille ei - joten selitys että vika olisi radassa kuulostaa vaan jotenkin epätodennäköiselle. Itse palaisin mieluummin Pudikselle minäkin kuin Kalajoelle jos vielä radalle palaan. Vaikka se onkin vähän kaukana.

    Cata
     
  12. -31

    -31 Gearhead

    Tuotanoin.. Viimevuonna tuli meidän kulkimelle, nelipyöräiselle, nimenomaan Pudiksella 60 jalan ennätys. Eikä pidossa ollu ongelmaa kuuskymppisen jälkeenkään. Voimaa ei kyllä kauheesti ole, mutta kuitenkin.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    eikös eräs eteläpohjalainen ajanut siellä 4.9s 200metrillä .. sitäkään on vaikea huonoksi ajaksi sanoa.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, OL:ssä toi yks auto pääs kunnes siitä levis turbiini kokonaan eli se meni siellä sekuntia-kahta kovempaa kuin seuraavaks parhaat ja jälkeenpäin naureskelivat että selkishän siihenkin syy, hajoamiseen asti sillä luisti turbiini jo niin paljon niin ettei se sit sutinu liikaa niinkuin kaikki muut suti :rotfl:
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    hieno tulos kuitenkin lentokentällä ja aikaa vastaan kai sielläkin ajetaan :wink:
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noup. Toisia vastaanhan sielläkin ajetaan, heads uppia :wink:
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    ja kelloa aika-ajoissa mutta senhän nyt taitaa tietää kumpikin.. hieno aika silti ja se oli pointtina.
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    No kuin se sitten keuli, jos ei pitua ollut ja turbaanit luisteli. Miten se sitten tollasia aikoja pääsi, jos olosuhteet oli ihan peestä ja vehkeet rikki?
    Sorry ei liity aiheeseen, joten palataan johtokunnan puimiseen.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Vihjeeksi kaikille niille, jotka ovat huolisaan FHRAn tulevaisuudesta, että muistakaa toimittaa kirjallinen ehdotus käsiteltävistä asioista viimeistään kuukautta ennen syyskokousta. Muutenhan noita ei kokouksessa päätökseen saakka viedä. Ehdotuslistalle vois laittaa vaikka äänestäminen nykyisen toimitusjohtajan luottamuksesta ja äänestys FHRAn tulevien tilojen suhteen. Sillonhan nähdään oikeasti mitä mieltä jäsenistö, vaikkakin vain paikalle vaivautunut näistäkin asioista on.

    Jää nimittäin nää jokavuotiset, Vesan sanojen mukaan, kateuteen perustuvat vuodattelut ja ajojahti senjälkeen historiaan. Tuolloinhan jäsenistö on sanansa lopullisesti vaikkapa just noihin asioihin sanonut, eikä johtokunnalle jää vaihtoehtoa tehdä "väärää" valintaa. Harkitkaa edes, siis ne jotka asioista ovat kiinnostuneita :rotfl:
     
  20. Cata

    Cata 1st gear

    Toimitusjohtajan luottamuksesta voidaan toki äänestää mutta toimitusjohtaja on työsuhteessa yhdistykseen ja siihen kyllä pätee ensisijaisesti työehtosopimuslaki eikä mitkään jäsenäänestykset. Ei vuosikokouskaan ihan mitä vaan voi päättää.

    Se on sinänsä tosi että esityslistalle laitettavat esitykset on oltava hyvissä ajoin jotta ne ovat mukana kaikille postitettavalla esityslistalla. Mitä ei kaikki jäsenet esityslistan muodossa kokouskutsussa hyvissä ajoin saa nähtäväkseen, sitä ei voida kokouksen päätettäväksi puun takaa tuoda. Tällä varmistetaan että jäsenistö tietää mistä vuosikokouksessa ollaan päättämässä. Tämä myös edellyttää että esitys on selkeä ja sisältää konkreettisesti jotakin päätettävää.

    Sen verran kauan olen eri yhdistyksissä pyörinyt että yhdistyksessä (missään lähemmin tuntemassani) ei paskanjauhanta lopu tehtiin vuosikokouksissa mitä vaan. Aihe saattaa toki vaihtua ja kohdekin jopa. Jos sitäkään, koska demokratiassa enemmistö voittaa ja äänestyksen häviäjät ovat kuitenkin edelleen eri mieltä.

    Sen sijaan tämän härdelin jälkeen toivoisin että saataisiin toimiva hallitus joka voisi tehdä kunnolla täysissä voimin ja täydellä kokoonpanolla töitä. Ja sydämestäni toivon että hyviä ehdokkaita olisi ehdolla. Suosittelen vuosikokousesityksiä tekeville myös mietittäväksi sitä, että emme tiedä minkä kokoonpanon hallitukselle niitä päätöksiä ollaan tekemässä toimeenpantavaksi.

    Cata
     

Kerro tästä muillekin!