Olkatappi liian tiukka, mitä sitten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tähtinenjoni, 21.4.2018.

  1. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Elikkäs vaihdoin olkatapin ja laakeriholkit. Molempiin holkkeihin erikseen tappi on sopiva, mutta kun tappi on molemmissa holkeissa yhtäaikaa, niin on melko tiukka. Eli eivät ole ihan linjassaan. Muokkautuuko sopivaksi ajan kanssa, vai mitäs tolle nyt keksisi? Mercury -52 kyseessä.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Riippuu vähän miten tiukka on melko tiukka, niin ite ehkä antasin olla. Jos jostain saat käsiin pitkän säädettävän hoonin tai kalvaimen, niin voihan ne surauttaa suorakski, tai väljäks... En nyt tiiä miten ne romut tollasessa mörössä on, mut jos ne saa näppärästi irti ni käytä kansityössä hoonattavana, jos siis ite ei oo mahollista tehä...
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Käsittääkseni tuo homma on aina vaatinut rotsaamisen helojen asennuksen jälkeen.
     
    lpr tykkää tästä.
  4. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pitäisi liikkua nihkeästi, mutta ei jäykästi. Näkeekö mistä ahdistaa?
    Voisihan sitä kotioloissa hieman hioa vaikka pyöreän tuurnan avulla santsikalla siitä kohdasta mistä ahdistaa.
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Katso Youtubesta "king pin reamer"
    Kalvaimella työstetään holkkien reiät samaan linjaan.
     
  6. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Yhdellä kädellä sitä kääntelee, mutta muuttuuko hiljalleen nihkeäksi ja sitten sopivaksi? Luulis ton jotenkin kuluvan, kun vanhakin oli väljäksi mennyt.
     
  7. xp

    xp Gearhead

    Jos yhdellä kädellä liikkuu niin sanoisin sopivaksi. Kuulemani mukaan jos tekee liian herkäksi alkujaan niin on liian pian väljä.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Sipaise hienoa venttilien hiomatahnaa ja pyörittele. Lopuksi huolellinen puhdistus.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei ehken tähän paikkaan sopiva menetelmä. Puhdistuksesta huolimatta helaan uponneet hiovat partikkelit jäävät sinne ja alkavat syödä akselia.
     
  10. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Ei vittu, nyt ihan oikeesti,tämähän tarkoittaisi sitä,mitään hiovaa ainetta(joka itse asiassa on lastuavaa,lastu on pieni)ei voisi käyttää pinnan viimeistelyyn!Sanoo nimim."lähes päämetallurgi"!:rolleyes:
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, kun mietit mahtaako pehmeä helametalli olla sopivaa "hiottavaksi".
     
  12. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Juu,ei parane kiertokankien yläpään pusliakaan hoonata,vai!?:oops:
     
  13. 401

    401 2nd gear

    Uskomatonta..
     
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mutta totta?:pEsson baari juttuja.Ketju alkaa saada jo koomisia piirteitä!Koneistajana sanoisin,voi sitä kuminpalallakin yrittää sorvata tai jyrsiä,ei tunkeudu aine toiseensa ei!Pomo vois kattoo ihmeissään,mitä sää touhuut?:p
     
  15. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Taidan kasata tommosenaan ja tarkkailla tilannetta. Ohjauksen palautuvuus voi olla huono, mitään muuta ongelmaa en näin etukäteen osaa nähdä.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sä saat olla ihan mitä mieltä haluut.
    Ja sillä kumipalalla voi kyllä hioa.
     
  17. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Juu,kuminpalalla oon huomannut hioavan vaikutuksen mm.kampiakselin stefan tiivisteessä.Saattaa muutaman satkun olla kulunut kampiakseli satojen tuhansien kilometrien aikana.
    Kuminpalaa en silti suosittele normaalityöstöön.Ja olen sitä mieltä mitä tiedän,johtaja on hyvä ja menee vaan kuminpalalla sorvailemaan!Tämähän saattaa kuulostaa vittuilulta,sitä se ei ole.
    Väitän tietäväni nämä asiat paremmin,nääs pikkasen oon koneistellut kuitenkin mitä ihmeellisempiä juttuja,siinä missä normiduunarilla meni sormi suuhun,se oli mulle haaste.Vittumainen minäkin olin,kiire kun oli niin hyvät rahat pyysin!En kai kuitenkaan riittävän vittumainen,sillä entinen pomoni saattaa yllättäen tulla luokseni kaffeelle vieläkin ja tarinoimaan.Vithu,niin nuuka on,ei ikinä oo pullaa tuonut.Mainio äijä silti!:D
     
    Muokattu: 22.4.2018
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Sopivasti kun kumiletku hankaa polttoaine suodatinta se metallisuodatin puhkee ennenkuin se letku kuluu nimeksikään.
     
  19. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Se hyvä puoli tuossa vähän liian tiukassa olkatapissa on, että autoa ajamalla vika korjaantuu hiljalleen itsekseen. Harvemmin saadaan vika ajamalla pois.:)
     
    Saetkae ja tähtinenjoni tykkäävät tästä.
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, kun esim. pölystä saadaan sitä hioma-ainetta siihen väliin.
     

Kerro tästä muillekin!