Ostin sitten Dusterin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja LGC, 12.5.2014.

  1. LGC

    LGC Gearhead

    Tänään käytiin Sastamalasta hakemassa -70 Plymouth Duster, ja nyt luontaisesti kaikki autoon liittyvä historia kiinnostaisi :D

    Tuntomerkkejä:
    - Ilmeisesti vanhat Stadin kilvet ASJ-20)
    - Kuitua konepelti, takaluukku ja etulokasuojat.
    - Tällä hetkellä oranssi pintaväri päällä mutta sen alta lohkeilee kirkkaan keltaista maalia.
    - Orkkis kutos-dusteri, mutta muutoskatsastettu 340 koneelle.
    - Pyöränaukot on levitetty sisään päin, mutta lehdet normikohdissa kiinni?
    - Takaikkunassa vanha tarra ''Cross stone stompers'', joku autoclubi vai mitä mahtaa tarkoittaa?
    - Edellisen omistajan mukaan joskus ollut pellin alla joku ~550hp mylly
    - Jonkinlaiseen kisahistoriaan voisi viitata myös alumiinilevystä tehty kojelauta autometerin mittareilla ja helvetin isolla rundikellolla.


    Kyseessä on mun ensimmäinen harrasteauto ja tuleva kesä menee lähinnä ajoon totuttelemisessa, edellyttäen että Dusterin saisi ensin leimakuntoon. :lol:

    Pellin alla siis 360 kone jossa ulkoapäin katsottuna peltisarjat ja Edelin aluimari, en usko että sisuskaluihin on paljoa puututtu.
    Laatikko on täysin vakio 727 ja perä on 8 1/4 lukolla ja 3.23 välityksellä.
    (selvittelen tuon koneen ja kansien valunumeroita heti kun ehdin)

    Väittäisin että melko paljon näistä asioista tiedän, mutta kaikki vinkit ja kehotukset kiinnostaa koska opittavaa riittää aina, nuori kun olen :lol:

    Sitten vielä vähän listaa osista jotka kiinnostaisi:

    - nuo maskin puuttuvat listat
    - takaikkunan ylhäältä kiertävä lista

    Ja tämännäköinen auto kyseessä:
    [​IMG]

    Cheers :pinup:
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    Onnittelut hankinnasta. A luokan auto :)
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onnea tutulle autolle. Cross Stone on tietysti Ristikiven teollisuus alue Hyrylässä. Lähin rodeja ja kustomeita nykyisin. Jäsenistä ainakin Bad ja DUCK TAIL kirjoittelee täälläkin, tosin tuskin tällä sivulla. Suht vakio 360 on hyvä motti harrastuksen aloittamiseen. Siitä se alkaa.. Kuva näköjään Mosan tallin edestä. Päässyt hyvään seuraan.
     
  4. LGC

    LGC Gearhead

    Ristikivestä päin selvisikin jo vähän jotain.
    Papereissa sanotaan että muutoskatsastettu Lohjalla 1985, vanhoja valokuvia ois siisti löytää jostain
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei toi kaiketi Suokon vanha ole? No tuskin, se oli kyl oranssi ja vähän stanssiltaan vastaava, siihen aikaan liki mustiks tummennetut ikkunat (ei menny leimasta läpi ku sivuikkunat niin tummat, joten otti sit leimaan sivuikkunat irti) Mottina oli silloin aluks 360 joka kaasuilla meni 12 aikoja aj myöhemmin W2 kantinen 360 joka tais kajahtaa heti ekassa kokeilussa. Väisty sit kähmy545:llä nykyisin olevan valiantin tieltä. Mut tokkopa toi sama on, en kuolemaksenikaan muista rekkaria.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ En mäkään muista rekkaria, mutta kyllä toi se on. Tai kopio siitä. Muistan kun se ajoi alle 13sek ja se oli kova aika silloin. Mulla oli Cuda silloin ja menihän sekin kovaa, mutta ei vielä samana vuonna. Vantaalla tuota näki mutta en koskaan päässyt viereen vertaamaan oliko toi Hemi-oranssi? Herranen aika, siitä on jo yli 20 vuotta. Hyvin on säilynyt. Pidä hyvää huolta tuosta Suomi raacerista! Koska sä Jykä ajoit ekan kerran 12sek ajan? Toi Dusteri ajoi muistaakseni 1989 jos oikein muistan? Hyvät äänet siinä oli ja leveät takarenkaat. Pidä meidät ajan tasalla mitä Dusterille kuuluu..
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä ajoin ekan kerran alle 13 vuonna 1993 löijyllä ja ekan kerran alle 14 vuonna 1990. Ekat katusliksit, 245/60/15 M&H:t tais tulla 1995. Silloin 80-luvun lopulla "edustettiin" samaa WPY race teamia jonka tarrat oli kaiketi noin kymmenessä autossa. Vähintään puolet omaa edelleen jonkinlaisen kiihdytysorientoituneen ameriikankulkineen.
     
  8. mg

    mg Gearhead

    Mä olen ollut siinä käsityksessä, ettei tuolla autolla ole varttimaililla ajeltu.. Samanlaisia varmasti on kyllä ajansaatossa kyllä varmasti Suomessa ollut.

    Noh, mutta asiaan. Aiheen auton olen omistanut ja on todella mukava nähdä sen olevan liikenteessä ja vielä tässä likimain "alueella" :)

    Siis olisikohan se ollut 02-03 vuosina mulla, aikalailla. Jotain vanhaa omistajalistaa taitaa vielä olla - paperikasojen alla/arkistossa.

    Katon, jos jotain fotoakin löytyisi, pienesti on aikaa vierähtänyt...

    Mulla ollessa perä oli lukoton, eikä koneessa kyllä nyt ihan mainittua 550hp ollut. 300 varmasti silloin ainakin oli lähempänä totuutta..

    edit: muisti palaa pätkittäin.
     
  9. LGC

    LGC Gearhead

    Hienoa olisi jos jotai löytyis!

    Talven aikana olis tarkotus laittaa kone ainakin osittain uusiks ja muutenkin vähän siistiä Dusteria, kasata mm. tuo keula vähän paremmin.. :D
     

Kerro tästä muillekin!