Peini laturi SBC koneeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jorke, 21.10.2010.

  1. jorke

    jorke Gearhead

    Mikäs ois hyvä pieni laturi SBC koneen kupeeseen V-hihnalla?
    Olis tarkoitus laittaa kuskin puolelle alas ja on aikas kortilla tuo tila. Chevyn alkuperäínen ei oikein sovi.

    Itellä on tuossa sovituksessa vanhan pikku Corollan laturi, mut on ulkopuolisella säätimellä. Sais olla säädin samassa paketissa
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Kubotan laturi.
     
  3. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    mulla on kans corollan laturi, kylläkin koneen oikeella puolella, en muista vuosi mallia mut säädin tais olla laturissa ......jos nyt oikein muistan...
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Joo to kubota/daewoo/suzuki laturi on aika näppärä, tarkempaa mallia en kyl tähän hätään oikee muista. Mulla pitäs olla kuvatkii viel kiinnikkeistä jossain tallella laser leikkausta varten.
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    EIKAI SITÄ NYT VAIHTOVIRTALATURIA VANHAAN AUTOON??? :eek:
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Tai herraisä nykyaikaisia pensoja,öljyjä ja vieläpä tän päivän ilmaa renkaisiin. Kyllä on selkärangattomaksi mennyt kaikki.

    Adita.fi pystyy käämittämään - tms - pienen laturin tehokkaammaksi jos ampeereja tarvitaan enemmän. Yleistä hommaa mm rallipenojen autoissa.
     
  7. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Mun Buikissa on ollut jo 12 vuotta BX;n laturi,hyvin toimii,pieni ja tehokas :D
     
  8. FURY BB

    FURY BB 3rd gear

    Mahtuiskohan nissan sunnyn laturi(Hitachi)?hyvä/halpa ja lataa 14v tyhjäkäynnillä :rotfl:
     
  9. jorke

    jorke Gearhead

    Pitää kattoa millanen siinä on kun tuossa pihassa on yksi kaverin Sunny

     
  10. fmila

    fmila Gearhead

    Venekoneissa on myös näppärän kokoisia latureita, ei paljoa aikamiehen "nyrkkiä" suurempia. Eivät oo kovin tehokkaita (40A), mutta kyllä sillä perustoiminnat pitäis hoitua (valot, käynti, lämm.puhallin). Eivät välttämättä oo halvimpia, mutta useimmiten sisäisellä säätimellä.

    JA-Parts Oy ois noille japsi malleille hyvä ja edullinen ostopaikka Malmilla, Helsingissä. Niillä oma tuonti ja korjauskin.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Vuosia sitten mulla oli myynnissä kuvan mukaisia laserleikattuja kiinnikkeitä jolla saa GM:n pikkulaturin SBC:n apparin puolelle koneen alareunaan mutta ei ole kellekkään kelvannut. Ilmeisesti asiasta on vaan kiva spekuloida... No, toivottavasti saatte jonkun japsilaturin sopimaan...
    :odroll:
    - Jani -
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    HOHOHOO! Öljyt,pensat ja ilmat ei näy päälle päin!
    Kahdessa rakentamassani rodissa olen käyttänyt Fordin 56 ja uudempaa 12v tasavirtalaturia eikä koskaan ole ollut akku tyhjä tienpäällä. Ei ne tasavirtalaturit niin paskoja ole kuin jutut antaa ymmärtää mutta mitäpä mä siitä myykää halvalla ja mieluiten lahjoittakaa ne romut tänne!
    Ai niin tilan puutteestahan tässä oli kyse niin voihan sen myös tehdä kardaanikäyttöiseksi!
     
  13. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ja laturi kun voi pyöriä kumpaankin suuntaan, niin sen voi asentaa vaikka tappikytkimellä perse menosuuntaan suoraan kampiakselille Roots-ahdinten tapaan. :lol:
     
  14. fmila

    fmila Gearhead


    Niin vaihtovirtalaturin, mutta tasavirtalaturin kanssa tulee ongelmia ns. ankkurireaktion kanssa. Tehot jää pieneksi jos sitä pyörittää nurinpäin.

    Tietysti myös jäähdytys pitää huomioida vaihtovirtalaturissakin. Siivet ei toimi kovin hyvin nurinpäin pyöriessään.
     
  15. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    laturi

    joo mulla on tuossa myytävänä sellaisia kubota tms. japanilaisia vähän nyrkkiä isompia latureita, uusia, hihnapyörä paikallaan. lataa noin 30-40 Ah.
    Sopii juuri sinne alareunaan helposti.

    TL
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tähänhän tämä OD on mennyt, asiallista keskustelua ei tahdo syntyä. Varsinkaan tällä r/c palstalla.

    Itse olen käyttänyt noita japsien denso latureita menestyksellä monenlaisissa värkeissä. Kestävyydeltään erinomaisia verrattuna delco.
    helppo asentaa ja kytkeä ja myös kompakti koko plussaa.
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ite törmäsin pikkuseen laturiin moottoripyörärojektissani. Tais olla 90-lukusen Honda Civicin laturi. Siin tais kyl olla ulkopuolinen säädin, mut sehän on nostalgiaa. 8)
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  19. jorke

    jorke Gearhead

    Juurikin samanlaista ratkaisua ja samaan kohtaan olen itsekin tekemässä.

    Mulle tulee nyt -85-90 Toyotan Nippon Denso laturi joka näyttää aika paljon samanlaiselta kuin tuo. On tosi pieni, sisäinen jännitteen säädin ja tuulettimen ropeli tuolla sisässä kuten vissiin tuossakin etupäässä.
    Siihen vanhemman pikku Corollan (KE20) v-hihnapyörä. Käy akselille suoraan, vähän pitää sorvata takapuolelle tilaa tuon laturin laakeripesälle.

    Aika hieno kiinnike, pitääkin ihan törkeästi vaan kopioida omaan :D

    Laturi taitaa olla tuollainen:
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!