Pontiac Trans Am 78

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Aukustus, 21.1.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Mitä porukka on mieltä, tuleeko halvemmaksi tehdä pakoputkisto itse, vai jokin valmis sarja? Mitä valmiita putkistoja, tai sitten pelkkiä vaimentimia suosittelette? Olen ajatellut kolmen tuuman putkistoa, x-putkella ja yksi vaimennin per "linja". Mielipiteitä?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Mulla on vakaaja 15/16 Camarossa ja se on aivan riittävä hyvän jousituksen kanssa.
    Toihan on Berlinetta Camaron vakiokoko.
    Tiedä sitten onko Trans Amissa jo jykevämpi kanki.
     
    Aukustus tykkää tästä.
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toi putkisto juttu lienee niitä ikuisuus kysymyksiä... Joku tekee itse kun osaa ja on vehkeet. Ja toinen tekee myös itse ei taitoa eikä vehkeitä. Molemmilla tavoilla pärjää. Miltä näyttää , miten sopii ja paljonko kolisee koriin on sitten kunkin tekijän oma mielipide.
    Voit myös ostaa röörit valmiina ja saat hyvät tai hyvät aihiot. Tai teettää koko setin.

    Nämähän riippuu pinkan kunnosta, omista taidoista ja halusta tehdä tai teettää.
     
  4. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Tässä ääninäytettä juuri tuolla mainitsemallasi kombolla (rosteripöntöt, normiputkella 3" ja Hedman peltisarjat)


     
    Muokattu: 4.3.2019
    rekkamies, VilleTre, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Paikka ja vehkeet on putkien tekoon, taitoakin kyllä. Mutta pääseekö siinä tuntipalkoille vrt. valmiiseen tuotokseen, niin se askarruttaa tässä vaiheessa. Sehän myös vituttaisi, jos ostaisi valmiin setin, jota kuitenkin saisi päivän leipoa istumaan paikalleen. Pitää kysyä tarjouksia esim marteliukselta valmiista setistä ja verrata siihen, mitä tarvikkeet tulisi maksamaan.
     
  6. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Hyvät on höpinät :cool: Tuo tais olla Chevyn koneella?
     
  7. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Ei ole Chevy, on Pontiacin 400.
    Kesällä jos innostun niin laitan Pypesin rosteriputkiston. On odotellu asennusta jo vuoden :)

    "Valmiit" putkistotkin vaatii jonkin verran työtä että asettuu paikalleen. Esim. tuossa minulla olevassa Pypesin paketissa joutuu ainakin keskiputkea lyhentämään sopivaksi. [​IMG]

    Linkki Summitin sivuille: https://www.summitracing.com/int/parts/pye-sgf15r/overview/?rrec=true

    Sama homma on myös Hookerin satsissa
    https://www.summitracing.com/int/pa...verview/year/1979/make/pontiac/model/firebird

    Marteliukselta itsekkin kyselin vuosi sitten, hinta-arvio oli tuhannen paikkeilla.
     
    Muokattu: 5.3.2019
    rekkamies, Aukustus ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  8. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ai, jostain oli jäänyt ajatus, että tuo auto olisi ollut chevyn moottorilla :oops:

    Voisin olla kiinnostunut sun nykyisestä putkistosta, mutta tarve olisi jo huhtikuulle?
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Mulla olis jouten 3 tuumanen tuplaputkisto H-putkella ja lambadalla peltisarjoilta takavaimentimille asti.
    Ollut pikkulohko Chevylle mutta pienellä säätämisellä soveltuu varmaan myös Pontiaciin.
    Oli kiinni 70 Camarossa.Ajattelin mennä Teivoon ja sinne myös kulkeutuu tarvittaessa.100 e.
     
  10. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Kiitti tarjouksesta, mutta kaukana on ja pian samalla muokkauksen vaivalla tekee itse uudet :) Ja tosiaan tuohon edelliseen vakaaja-asiaan, joutuu näköjään mittaamaan kun rokkiauto tarjosi monen kokoisia kumeja/urtsuja sinne, eli lienee mallikohtaisia eroja paksuuksissa.
     
  11. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Huhtikuu voi olla ehkä liian tiukka, riippuu vähän ilmoista kun ei ole autotallia :(
     
  12. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Okei ymmärrän :D jos alkaa näyttään että vois onnistua, niin ilmoittele. On niin paljo tehtävää listalla, että pitää kääntää kaikki kivet, josko jollakin saralla lista lyhenis, kuten valmis putkisto. Taitaa olla, että tulee itse se kuitenkin väännettyä, ellei joku tarjoa sopivasti.
     
  13. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Viikonloppuna aloittelin sisustan kanssa ähräämistä tissieläimen avustuksella, nykyään se on punainen ja tulee päivittymään hitaasti mutta varmasti mustaksi. Penkinpäälliset ostin jo aiemmin, samalta henkilöltä kuin paljon muutakin tähän asti :D Lähes virheettömät kangaspäälliset, mutta Charger69 halusi omaansa vinyylit, niin ostin sitten häneltä kankaiset pois kuleksimasta. Takapenkkien pehmusteet oli hyvässä kunnossa, niin niihin päälliset meni vaihtoon ensimmäisenä. Rungot puhalsin ja maalasin samalla kertaa alustan osien kanssa.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Verhoilupihtejä katselin netistä ja kauhistelin etenkin niittien hintaa, tais olla karkeasti 20€/100kpl. Niittejähän kuluu aika reilusti kuitenkin. Puuilosta löytyi kuitenkin täysin pätevä ratkaisu, verkkoaidan kiinnitykseen "tarkoitetut" pihdit ja niitit. Koko setti taisi olla 38€ sisältäen 1100kpl niittejä. Rapid kiinnitysrengaspihdit ja niitit.
    [​IMG]
     
    NorthElite, 440Mag ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Jos joku tarvii 7x15" snowflake vanteita niin olisi joutilas sarja. Pukkaa yv.tä jos kiinnostaa.
    Tapsa
     
  15. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    F-body foorumilla on mulla sama projektitopikki, siellä alkupäässä joku ostatteli mun vanteita. Eli käy sieltä ottaan koppi ja homma etenee :cool:
     
    kapa73 tykkää tästä.
  16. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Mun oikeen piti googlata toi tissieläin nii se oli tyttöystävä/ nainen :D:D
     
    LPV, Aukustus, FuryIII '71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ei mikään turha foorumi, kun oppii uusia sivistyssanoja :D
     
    karhu01 tykkää tästä.
  18. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Näille jo löytyikin ottaja:)
     
    Aukustus ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla olis kohta FBn alta 3.5" RST putkisto, RST vaimentajineen ja H putkineen. Taka-akseliin asti. Saundit on vähä kuin tuossa yllä, punasessa TAssa. Meinaan tehdä peltisarjoista alkaen 3", pudotus ennen X-pipe 2.5"ja Dynomaxit 2.5" Loppu putki jo onkin 2.5". Normi pakoputki värkistä. Kuunnellu yli 10v tota jyrinää. Tuli ikä täyteen. Myyn putket kun saan uudet alle. Värkit on jo.
     
  20. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Jos on kuvaa putkistosta auton alla, niin mielellään näkisin. Marteliukselta sain putkitarvikkeista tarjouksen, muuten mustaa tavaraa, mutta x-putki rosteria. Hinta hyvän matkaa alle 500€, hitsarikin lupautui jo. Eli ei kestä kallis enää olla käytetyn putkiston, mutta vielä kerkeän suunnitelmaa muuttaa sopivan putken löytyessä :) Uuden putken tekoa puoltaa myös se, että saa varmasti menemään pohjaa mukaillen, koska matala autosta tulee kuitenkin.
     

Kerro tästä muillekin!