Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Väärään kohtaan tuli edellinen viesti
     
  2. Toni_T

    Toni_T 1st gear

    Terve!
    Kyseisen moottorin kanssa pientä ongelmaa havaittavissa, eli early 2004 malli 6.0 powerstroke. Kylmäkäynnistys ok. Lämpimänä käynnistyy ok (vedenlämmön ja öljynlämmön ollessa 180F tuntumassa). Ongelmana on koneen käynnistyminen lyhyen seisomisen jälkeen kun lämmöt n. 140F luokkaa. Lähtee erittäin vaivalloisesti käyntiin ja kierrokset jäävät laahaamaan jopa alle 500rpm, joskus kone myös sammuu. Ei reagoi kaasupolkimeen, paitsi kun saavuttaa tyhjäkäyntinopeuden 675rpm. Välillä kovan kiihdytyksen jälkeen auto voi sammua (ei kiva). Auto alkoi tekemään tuota n. Viikko sitten. Icp, ficm, vaihdettu viime vuoden puolella.
    Olisiko kenelläkään neuvoja mistä kannattaisi lähteä syytä hakemaan? Autona excursion.
    -Toni
     
  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Polttoaineen saanti on varmasti tarkistettu ? putsarit ? Kiinalaiset tarvike anturit aiheuttaa vaikka mitä. Läppäriin ForScan ja tarkistat onko kylmänä /lämpösenä kaikki suuttimet hengis. Arvoja voi tallentaa ajonaikana ja lähetät jollekkin joka osaa tulkita.
     
    Toni_T tykkää tästä.
  4. MTJ

    MTJ 1st gear

    Olen tuore 6.0 PSD omistaja, ja oon ihmetelly kun öljynpainemittari on naulattu puoleenväliin. Nousee käynnistyksen jälkeen siihen, eikä värähdäkkään ihan sama onko tyhjäkäynnillä vai 3000rpm taulussa.
    Onko siis normaalia?
    Vanin öljynpainemittari ainakin näyttää kierroksilla enemmän kun tyhjäkäynnillä.
     
    Muokattu: 9.5.2020
  5. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Normaalia. Siinä mittarissa on vaan kolme asentoa, matala, normaali ja korkea.
     
  6. MTJ

    MTJ 1st gear

    Kiitos. Hyvä tietää nii ei tarvii ihmetellä.
    egr delete kit on jo jenkeissä asennettu mutta oil coolerista ei ole tietoa niin sen tilasin, ja samaan syssyyn laitan sen hpop sihdin,stand pipet ja päivitetyn stc liittimen sekä blue spring kitin.

    Mistäs sen huomaa jos dieselin paine on liian matala?
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ei vältämät mistä. Jos laskee kriitisen piirin voi rupee nykimä kuormitaessä. Sit täytes vauhtis 80 mittaris, lyöt kaasu pohjan. Mut tarkastamal saat selkoa. Mittari kii ja ajama. Paineet pita pysyä tasaisena siinnä 50-60psi paikel. Koitat eri tavalla aja, kuormitat kunnola sitä. Käy ruiskujen päälle kun on liian matala. Myös yli 60 psi ei oo kans suodava.
     
  8. MTJ

    MTJ 1st gear

    Jep, Tätä pelkäsinkin että voi olla oireeton aluksi. Eli varuilta pitää kyllä sit mitata. Täytyy käydä hydrauliikka kaupassa ihmettelemässä löytyskö sieltä sopivat osat, mittari mulla pitäs olla vanhasta suutintesteri projektista tallessa.
    Täyskaasu kiihdytyksessäkään ei ole havaittavissa mitään nykimistä tai muutakaan oireilua.
    Lämpimänä startti on vähän pitkän oloinen mutta jospa sekin korjaantuisi kun laitaa ne uudet päivitetyt osat sinne, voi olla joku pieni vuoto korkeapaine öljypuolella.
     
    Muokattu: 12.5.2020
  9. jaakos

    jaakos 1st gear

    Mites tuo öljycoolerin vuoto ilmenee, kun paisunta säiliön pinnalle on ilmestynyt tummaa öljyä mutta muuten laite toimii Hyvin eikä muita oireita ole
     
  10. MTJ

    MTJ 1st gear

    Taisipa pitkän startin syy selvitä kun rupesin asentamaan blue spring kittiä... Suodatinjalka oli melkein tyhjä!
    Ja esisuodatinta kun rupesin vaihtamaan niin oli se pumpun kuori märän näköinen eli siellä on joku vuoto. Tyhjennysropusta tuli vettä,ruostetta ja mönjää aluksi ja sitä suodatinta ei oo ihan äsken vaihdettu oli niin tumma ja likainen.
    Projekti jäi kesken mutta jatkuu huomenna. PA painemittarin osat kävin hakemassa, pitää viritellä se huomenna ja tutkailla että saadaanko mitään paineita aikaseks. Pumpun ääni kyllä kuuluu kun kääntää virrat päälle mutta voikohan se olla heikko? Vai onko pumppu vaan ehjä tai rikki? No huomenna selviää jotain.
    Hehkut vaihtoon samalla, kuskin puolella oli 2 pimeenä ja repsikan puoli jäi kans huomiselle kun näytti aika ahtaalta. Kuskin puolelle oli helppo vaihtaa kun oli jo valmiiks akku ja ilmanputsari irti..
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No hyvä, ilmeisest sun onneks paikal olnu Motorcraftin panos. Jos vesi ja paskat siel kotelos eikä mootoris. Muist käyt kans Motorcraftin suodatimi. See on osa sen mootorin henkevakuutuksest.
     
  12. MTJ

    MTJ 1st gear

    juu kyllä se näytti ainakin samanlaiselta kun orkkispatruuna jonka sinne laitoin. auton mukana tuli suodatin paketti josta löytyi iso suodatin mutta ei pientä... eli siis on ostettu mutta ei jaksettu vaihtaa kun konehuoneeseen, se ei ollu orkkis.

    bluespring kitin asensin ja pitkän startin jälkeen käynnistyi. tuntu että tasaisemmin pyöri kuin ennen heti käynnistyttyään mutta se varmaan johtui uusista hehkuista koska vanhoista enää 3 oli ehjiä.
    vajaaseen 6 bar nousi ja ajaessa pysyi melko vakaana, täyskaasukiihdytyksessä putosi 5 bar eikä missään vaiheessa sen alle.

    mutta sittenhän se lysti taas alkoi. pihaan kun pääsin ja purin mittarin irti niin eipä enää käynnistyny.. pro torque kiinni ja starttailemaan niin ICP 300...
    kylmä kone aamulla käynnistyi muutaman sekunnin starttauksella. täytyy alkaa remontin tekoon. ainakin se STC liitin vaihtaa kun sen jo ostinkin valmiiksi. pitää ottaa huomenna ICP anturi mukaan ja käydä hydraulikaupasta sopiva liitin ja rakennella adapteri että saan paineen sinne öljylinjaan jos on vuoto jossain muuallakin.

    samalla alkoi öljyvuoto kun lätäkkö ilmestyi auton alle, voiko se STC liitin särkyessään ruiskia ulos asti öljyä? tai joku muu kohta korkeapainelinjassa voiko vuotaa ulos? kun nämä ongelmat tuli yhtä aikaa esille...
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    noh selvit ny mist se vuoda. Toi liitin on mootorin sisällä ja ei vuoda ulospäin. Jos startta huonost ja paineet matalat, varaa lisaks sille liitimelle valmiks viellä sellaiset palikat [​IMG]
    jos sulla on siel 05 vm mootori. Eli High Pressure Stand Pipes
     
  14. MTJ

    MTJ 1st gear


    Nuo stand pipet on myös hankittu jo pöydälle odottamaan, ja päivitetty oil cooler myös. Jostain youtube videosta muistelen nähneeni että oikean puolen stand pipe ei meinaa mahtua helposti nousemaan paikaltaan? Onko uuden paikalleen laittaessa isokin riski hajottaa uudet tiivisteet jos joutuu kampeamaan?

    Pystyykö oil coolerin vaihtamaan ilman että laskee kaikki jäähdytysnesteet pois? Nesteet ja öljyt on vasta vähän ajetut niin ei viittis heti kaataa jäteastiaan kun nostaa remonttikuluja ihan turhaan..
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Sielt tulee nätisti sellainen n 12 litraa nestet. Otat puhdan astjan ja päästät syylarin alta propust niin kaua kun valu. See riitä ja käytät uudellen. Oil reservoirin siit coolerin alta joutut tyhjentä, mene noin litran öljy hukka. Siinnä kaikki. Standpipe koostu 2 osast, rauhalisest ja huolelisest, käytät mielikuvitusta, saat paikoille kyllä. Muist putsa ennen imusarjan irroitusta ne välit huolelisest. Aukot on ylöspäin auki ja osat ventiilitkin... kun imusarja on poies, teippä tai tukki trasselila kaik reiat ennen töiten jatkamista. Sinne EI SAA mita tippu. Sama asia kun otat HPOP kannen poies, mootori on auki sielt....! Mutta rauhallisuus ja riitavasti aika on valtti. Momenttiavaimen käyttö kasatessa on suodava
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  17. MTJ

    MTJ 1st gear

    Kiitos:)

    Imusarjan tiivisteitä mulla ei kyl ole uusia, toimiskohan vanha vielä? En älynny sitä ostaa ku luulin ettei tarvi irrottaa mutta cooleria ei taida saada irti muuten. Paineen kun löin ICP anturin reiästä niin mahoton ruplatus ja suhina alkoi kuulua sieltä hpop kannen alta eli varmaanhan se STC on hajonnut. Vielä en kerenny purkaa sinne asti ku on töissä niin kiire ettei kerkee harrastaa ku pari tuntia päivässä:(

    Pitikö sille IPR venalle tehdä jotain tuota paine testiä varten? Mulla on koneella FORScan mutta ei oo vielä johtoa et sais liitettyä. Pystyykö siihen IPR kytkemään suoran virran vai palaako se? Jossain videolla oli ohje et pitäs käskeä se vena kiinni mutta miten?

    Tässä tulee varmaan nyt samoja asioita joita on jo käsitelty, ja olen lukenut tän ketjun kertaalleen läpi mutta vanhoissa viesteissä oli paljon toimimattomia linkkeja etc. pahoittelut:oops:
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ju autos pitaa ol virrat päällä, kun teet testin muuten suhise HPOP läpi. Mut jos kerran avat sit ilman muutan toi stc liitin uusiks vaik ei vuotais viellä. Kyl see korka jossakin välis kuitenkiin. Et saa todennäköisest HPOP kanta auki jos on imusarja paikal Ja venakoppien avaminekiin on hankalama. Eli avaa venakopat ja HPOP kansi poies sit näet tol ilmatestil suora mista falska. Voi ol et joutut myös ruiskujen tiivisteitä vaihtama. Tilas rokkiautost ne ja imusarjan tiivistet, HPOP tiivistet. Sielt tulee suht nopiast perille. Koit painosta Mahlen tiivisteile. Ne on laatukamat. MAHLE GS33711,
    MAHLE GS33576
    MAHLE MS19311
    venakopan tiivistet mene vanhat, jos ei oo rikki tietty.
     
  19. MTJ

    MTJ 1st gear

    nojoo sain tehtyä painetestin ja kuskin puolelta oli yheltä suihkulta hajonnu kaikki. ne molemmat metalliset renkaat ja tietysti O-rengaskin revennyt. HPOP pumppua tutkailin ja sisäänmeno aukosta pöhäytin vähän paineilmaa kevyesti niin puhaltaa akselin tiivisteestä pihalle. saisko siitä tulla paine läpi vai tarkottaako tämä nyt sitä että myös pumppu on uusittava? pumppu kyllä kehitti painetta sillon kun ajaessa mittasin pro torquella niin kierroksilla taisi tulla jotain 4000psi muistaakseni vaikka tuo vuoto olikin eli ei kai se pumppu nyt rikki ole. rattaassa oli kyllä jälki että on joskus jotain kovaa ollu välissä kun 2 vierekkäisessä hampaassa oli kulumaa mutta ei vielä mitään niin vakavaa että alkaisi yli hyppimään.
    IPR screeni oli aika hyvän näköinen, vähän siinä töhnää oli mutta ei mitenkään tukossa ja ihan ehjä.
    myös ball tubet oli kuluneet niin ne tilasin uudet ja tuon mahlen suuttimien tiivistesarjan niin pitää laittaa ne kaikki uusiksi.
    kyllä oli karmaiseva näky kun nostin oil railin pois ja näin että yhden suihkun reiästä törrötti metallia, olin ihan varma että nyt on suutinkaupoille meno mutta onneksi nuo näköjään on vaihdettavia osia mitkä hajosivat..
     
  20. MTJ

    MTJ 1st gear

    eipä näköjään ollu mahlen sarjassa sitä metallista tukirengasta O-renkaan ja lukkorenkaan väliin.. mistä niitä saa?? nyt alkaa olla jo kiire kun raato seisoo ovella eikä talliin muuta sovi. jos jollain ois myydä vaikka muuten hajonneesta suuttimesta niin ostan heti!
    meinasin että vaihdan kaikki kun yksi oli hajonnut mutta en kai sitten vaihda. accurate diesel myy niitä mutta eipä ollu varastossa. saako suomesta mistään?
     

Kerro tästä muillekin!