Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. virta

    virta Gearhead

    No kyllä olen kuullut samalla korjauskehotuksella käydyn kolme kertaa leimalla,ei noita minusta valvota kolme niitä saa olla leimallakin.Kun tuulilasista tulee korjauskehotus halpaan autoon ei sitä lasia uusita vaan käydäön leimalla niin useasti kun kehdataan.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    miliisi vie tienpäällä kilvet kun ehjästä lasista ei oo näyttää kuvaa ja vaihtopäivää:( näin on siis käynyt joku aika sitten... ei tosin mulle mut kaverille;)
     
  3. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Sakoilla selvisi kaveri, kun oli kehoituksen jättänyt korjaamatta. Mutta konttorille piti mennä sen jäkeen näyttämään uutta virtalukkoa. Vika oli sellainen että avain lähti irti pesästä auton käydessä.
     
  4. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    No esimerkiksi merkitty moottorin öljyvuoto ympäristöhaitta, ei vuoda maahan tippaakaan, perus öljykanahkassa lohko kuten vanhemmat moottorit yleensä on, jotakin katsuria haittaa ja toista ei. Joo pesulla tuosta selviäisi, siihen ei vain nyt pakkasen aikaan ole mahdollisuutta. Sitten ajovalojen korkeudensäätö ei toimi (tämä toki ihan oikea vika), ei taida kannattaa parin satasen autoon laittaa korkeudensäätömoottoreita.

    Kaikki jarrut, nivelet ym turvallisuuteen liittyvät asiat pitää tietysti olla kunnossa.
     
    Muokattu: 25.11.2017
    mukko, KajS ja palontie tykkäävät tästä.
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tuleekos toukokuussa sillai uus laki et tuuli lasista / valoista ei saa enään korjaus kehotusta vaa suoraa hylky?
     
  6. xp

    xp Gearhead

    Lähipiirin kokemuksia korjaamattomista korjauskehotuksista:
    - etusivulasien kalvot poistamatta -> kilvet pois
    - peruutusvalo korjaus määräys annettu -> poliisi kävelee liikennevaloissa vierelle tiedustelemaan asiaa, siis papereita näkemättä, näki sen järjestelmästä. Suullinen huomautus tuli.
     
  7. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Ensi vuonna tosiaan tiukkenee tuo hylkäysperuste.
    Tänä syksynä on huomattu töissä että katsureiden linja on tiukentunut riuskalla kädellä. Esimerkiksi irrotettava vetokoukku oli otettava asiakkaan Luminasta pois kilven edestä, oli hylätty katsastukseesa peittävyyden takia. Lukitustappi oli tietenkin niin tiukassa että asiakas otatti koukun kokonaan pois. Johtunee tiukentunut linja kait uhkaavasta katsastusaikojen määrävälien harvenemisesta. Kaipa sitä itekkin tekis vastaavasti jos oma työpaikka uhattuna.
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Eli täysmulkku poliisi sattui liikennevaloissa kohdalle:confused:
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei kyllä minua kiinnosta pätkääkään toisten autojen pakkivalot toimiiko. Omissakin jutuissa jo liikaa pähkäiltävää.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    no niin minä vähä olin kuulevinaan. Tällä saadaan ne halvat romut pois käytöstä.

    Tosin tähän sitä on tultu ku niitä korjaus kehotuksia ei ole korjattu.

    Nuo irrottettavat koukut saattaa tehä lisää töitä
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    eipä auttanut "seliselit"sevillen näytöllä vuosisitten. juurikin takalevyt piti uusia.
    syy: liian suuri pinta-ala ruosteessa.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kysy millä tämä pinta ala määritellään
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    niinpä, ilmeisesti tuota levyä käytetään muissakin malleissa joissa palat on suuremmat
    mutta sevillessä tosiaan pikkiriikkiset ja abaut50% levyn pinta-alasta onkin yllättäen
    ruosteessa. koska palat ei sitä "pyyhi"
    vaihdoin levyt koska olihan niissä jo urautumistakin havaittavissa tosin siitä ei erikseen maininnut.
    eipä noilta insseiltä viitsi alkaa liian vaikeita kysellä. huomaavat pian autosta ihan
    oikeitakin vikoja kun kiukustuvat.
     
    KajS tykkää tästä.
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Kauhistuneena edellisten puhujien jutuista pitää sitten ottaa tosissaan tänään saatu korjauskehotus:

    Mondeofarmarin '05 käsijarrun liikerata liian pitkä. Jarru pitää vasta kun yli 3/4 liikeradasta on käytetty. Pitää siis säätää. Ajattelin jättää keväämmälle, mutta pitänee ryhtyä hommiin, jos liikennevaloissakin meinaa kilvet lähteä.

    Oli muuten eka huomautus/korjauskehoitus 12vee vanhalle uutena hankitulle etuvetotaunukselle.
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Laiskuutta. Itsekin tulin tänne internettiin vartavasten selittämään mondeon ekaa korjauskehotusta maanantai-iltana klo 21.30 jotain. Olisin vaan nostanut auton pukeille pimeällä pihalla ja ruvennut hommiin. Teen sen joku toinen ilta, en ota riskiä, että kilvet lähtis...
     
    isalmela ja passerby tykkäävät tästä.
  16. pontso

    pontso Gearhead

    niin miks se korjausn kehotus on niin vaikee korjata , onhan sekin vaihtoehto että mennään niin että vain hylätään ja ei lisäaikoja . mullakin oli 3 hylkyy ja ne korjasin ja useempi korjauskehotus niistä kaks jäi korjaamatta kun ite tilasin osat liian myöhään niin en kerenny määräajan puittees korjaamaan niitä , tänään oli vika päivä käydä leimalla vikalistankaa , laittoivat otteeseen sen korjaamattomuuden , tänään oli tullu ilmoitus että osat on lähtövalmiina , koskahan sit täällä , mut silti saan ajaa ihan leimatulla autolla ja korjaan kun osat on täällä ja pääsen halliin taas mut annetun ajan sisällä
     
    KajS tykkää tästä.
  17. maddis

    maddis Gearhead

  18. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

  19. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No onhan noita vahinkoja käynyt ennenkin ja tulevaisuudessa ei se "leima" mitään takaa jos omistajana ollut kulkuneuvolle jokin kitupiikki joka raaski osasia vaihdattaa vaan kokeillaan vain jos vaikka leima irtoaisi.
    Itsekin syyllistynyt loppuun ruostuneilla takajarrulevyillä leiman hakenut ja parin päivän päästä osien vaihto kun oli aikaa.
    Omakohtainen kokemus kun ostin juuri leimatun auton ja etuaisat oli kittiä ja kaljatölkkiä no meni osienluovuttajaksi ja katosi tieliikenteestä muutaman viikon ajelun jälkeen mutta melko puusilmä pitää katsastusmiehen olla jos ei huomannut moista.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu lasissa ei saa olla halkeemaa
     

Kerro tästä muillekin!