Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Ai, sittenhän saan olla iloinen, kun autoni on sentään lämmin! Nimittäin kesällä, kun puhaltaa silloinkin lämmintä hiljaa tai kovaa ja katto on musta eikä varsinainen ilmastointi toimi, niin silloin on kyllä lämmin..

    Mutta 1979:ssä se siis toimii ainakin siten, että defrostilla se puhaltaa varsin isolla teholla koko ajan ja heti kun auton iskee käyntiin. Muissa on viivettä kylmänä ja puhallin puhaltaa aina välillä. Kuitenkin itsestäkin tuntuu, että tässä Chevy-mallissa on puhallin täysillä tai pois.

    Tässä on joka tapauksessa neekerimalli esimerkiksi Buickista, vai oliko '80-luku edistyksellisempää. Buickissa kun voi nopeuksia säädellä myös manuaalisesti ja joka tapauksessa Electrassa puhallin metelöi paljon harvemmin ja vähemmän ja silti siinä on aina sopivan miellyttävä lämpö.
     
  2. mätkä

    mätkä Gearhead

    Kiva kuulla, että kohtalotovereita löytyy:)
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Olen siis siunatussa tilassa lämppärin suhteen, kun on ihan manuaalinen käsinsäädeltävä yksikkö.. :rotfl:
    Antaako näiden lämppärit yleensä miten hyvin kuumaa? Meinaa olla vähän vilposta autossa jo parinkympin pakkasella. Ikkunat kuivuu(sulaa) juuri ja juuri..
    Jotain matoja ilmeisesti on, kun muissa General Mistaken tekeleissä mulla on lämppärit pelanneet ihan asiallisesti. :eek:
     
  4. mätkä

    mätkä Gearhead

    Kyllä tuolta tulee kunnolla kuumaa jos on kunnossa. Todennäköisesti lämppärinkenno aikojen saatos menny tukkoon. Tai sitten vaahtomuovitiivisteet murentunu kojelaudan sisällä kanavien saumoissa. Tosin jälkimmäisessä viassa lämpö päätyy kuitenkin kabiinin puolelle:)
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Joo onhan tuossa ollut testikelejä, kun on ulkolämpö ollut -24°C ja siitä sitten lähtenyt ajelemaan. Kyllä Caprice on lämmin auto, ei siinä mitään ongelmaa ole ollut. Deffillä on suhteellisen hyvin ikkunat aukikin, mutta huurteenpoiston kannaltahan ne nollakelit ja vesisateet on se testikenttä.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei kyllä liian lämmintä pukkaa mistään aukosta..
    Eikä sillä puhalluksen teholla paljon juhlita. Saattas olla vaan sontaa lämppärin kennon edessäkin, niin ei ilma kulje.
    Se alipaine"hana" konehuoneessa on ainakin ohitettu suoralla putkenpätkällä. Saa nähdä mitä muute ihmeellistä löytyy, kun kärsii alkaa tutkimaan.. :eek:
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mites muuten istuu GM:n rattitolpat korimallista toiseen?
    Mulla makaa tallin nurkassa irtaallaan yks vanin tolppa ja kopassa kiinni oleva -90 K5 Blazerin tolppa.
    Molemmat tiltillä ja ehjillä katkaisijoilla/virtalukolla, jotka pääosin Capricesta juuri nyt uupuu jonkun luvattoman käyttäjän jäljiltä...

    Jonkun edellisen omistajan ratinirrotus yritysten jäljiltä kierteet rattiakselista on rälläkkää vaativassa kunnossa myös..
    Se ulosvetäjähän syntyy noin kymmenessä minuutissa lattaraudasta ja sen saman kymmenen minuuttia tolppaa on jäljistä päätellen taputeltu vasaralla :eek:

    Onko mahdolista vaihtaa pakettina korista toiseen, vai vaatiiko tolpan purku-/kasaus-operaation?
     
  8. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Mistäs lähtisin ettimään vikaa kun ei cruise toimi ollenkaan? Ei sano mitään. Viiksen just vaihdoin uuteen.
     
  9. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    tarkista jarrupolkimella oleva vanttiili/katkaisija ettei vuoda nyt ens alkuun ja sitten itse cruisen alipaine servon tiiveys
     
  10. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Ei sattuis kellään lojumaan nurkissa ylimäärästä peltivannetta letukkaan? Pienemmällä jaolla eli 5x4,75.
     
  11. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    löytyy vaikka kaikki vanteet oldsin alta,mutta tarvii vielä sen verran että keväällä saa ajettua rohjon työstö talliin liiteristä :/
     
  12. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    vinkkinä niihin vanteisiin, että 500-sarjan bemareista käy GM pikkujaolle vanteet, eli pulttijako 5x120 natsaa, kunhan kattoo tarpeeksi pienellä ET:llä olevat pyörät. Itselläkin Deltassa paraikaa jotkut BMW:n peltipyörät alla.

    Toivottavasti helpottais etsintää.
     
  13. Stetson

    Stetson 3rd gear

  14. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Onkos kellään kokemuksia sedani Capricesta 4.3 kuutoskoneella?
    Ruiskullahan nuo kuutoskoneet ovat?
    Olen koittanut ottaa selvää aiheesta ja jäänyt siihen käsitykseen että ei ole huono moottori. Kulutuksen puolesta varmaan ihan hyvä vaihtoehto päivittäistä käyttöä ajatellen.
    Osia taitaa saada yhtä hyvin kuin kaseihinkin?

    Edit: Kyse on siis tietenkin kanttimallin Caprisesta.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tähän asti kertyneellä parin-kolmen viikon kokemuksella sanoisin, että ihan hyvä käyttöpeli tuolla tekniikalla. :-D
    Sen verran raskaasti vaan tuo mun yksilö jo huohottaa, että vaihtoon menee kone.. Mittarissa 371tkm, mutta mitälie ajettu, tai huollettu.
    Ominaisuuksiltaan Capriseenkin hyvä motti ja kulutus tuntuu ihan mielekkäältä.

    Mihin hintaan ja mistä Suomessa saa noita oven tivareita? Rocki-autosta jo painamassa tilaus-nappia, mutta kun repivät rahtia mokomista reilu 50€.. :x
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt noita tivareita oviin asennellessa meinasi itku päästä, kun alkuperäiset on joku älypää käynyt varmistamassa kontaktiliimalla kiinni oveen.. :eek:
    Melkonen raaputteleminen on tuossa liima-tiivisteenjämä-sotkussa, mikä uraan jää. :mad: :argue:

    Onko kokemuksia eri valmistajien/toimittajien tiivisteiden istuvuudesta ja kovuudesta? Mulla tuli Fairchildin tiivisteet (made in India..) ja ne on aika jäykät. Saa tuupata ovea ihan reippaasti kiinni, että menee.. :(

    Ovet ei kuitenkaan lokasuojan pinnan tasoa sisempänä sisään-ulos-suunnassa ole, niin ei liene säädetty "tiukemmalle". Ehkä vähän niitä lukon tappeja kuitenkin säädän ettei ihan noin kovaa tarvia ovea hakata kiinni. :eek:
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    Ei Capricessani ne tiivisteet (istuvat hyvin mitkä lienevät jälkiasennustiivisteet sitten), mutta Mercuryn takakontin tiiviste: asennettuani oli lievästi järkyttynyt, kun luukkua sai ihan tosissaan paiskoa kiinni, että yleensä edes meni ja jäi koholle verrattuna takalokareihin. Mutta noin 30-40 paiskomista myöhemmin ajan kanssa ovat asettuneet sittenkin ihan asialliselle tasolle. Voisiko sama käydä ovien tiivisteidenkin kanssa?
     
  18. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Pitäis itekkin saada oviin uudet tiivisteet. Mistähän ne kannattais tilata? Tradepartsilta vissiin pariin sataan sais mutta kuulostaa ainakin mun köyhään korvaan aika hintavalta.

    E: Näköjään Rockautosta satasen+mahdolliset verot/tullit. Onkohan noi Fairchildit mistään kotosin?
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä ne on alkaneet asettua ihan mukavasti. Pientä säätöä tein lukon vastatappeihin, ilmeisesti oli kuitenkin vähän vedetty vanhojen tiivisteiden aikana sisäänpäin ovia.

    Nyt tömähtää ovet muuten jämäkästi kiinni, mutta etuoven saranapuslat joutuu laittamaan kuntoon, sen veraan mokomissa on väljää.

    Eli on ihan ok, nuo Fairchildit..
     
  20. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Enköhän mä sit uskalla sellaset tilata. Mites muuten kun noita selatessa törmäsin sellaseen eroavaisuuteen että joissain on isot siniset klipsut ja joissain pienet valkoset? Onko niillä mitään merkitystä käytännön kannalta että kummat ne on?

    Näytti noissa vanhoissa olevan noi siniset mutta käykö noi valkoset nyt sitten samoille paikoille..?
     

Kerro tästä muillekin!