th-700 sekaisin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tnt73, 23.7.2008.

  1. tnt73

    tnt73 1st gear

    Mikäs askia vaivaa, kun näin sekoilee. Liikkeelle lähdettäessä ykkönen toimii hyvin, kakkonen vaihtuu nätisti, mutta kun pitäis kolmosta vaihtaa, vaihtaakin takaisin ykköselle :wc:
    Poltanko koko paskan?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kannata enempää polttaa kun ilmeisesti 3-4 pakka on jo palanut piloille.
     
  3. wiltzu

    wiltzu 1st gear

    Ostin tuossa th700 sähkösellä turpiinilukolla.

    onko vaihe kuvio P R N [D] D 3 2 1 vai P R N [D] 3 2 1??


    Niin ja mitä öljyn merkkiä mallia tuonne lootaan suosittelette? ATF juu juu, mutta niitäkin on erilaisia. Ja montako litraa sitä pitää ostaa kerralla, jotta ei tarvii kahta kertaa käydä kaupassa.
     
  4. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Kaavio on tuo P R N [D] 3 2 1 muodossa P R N [D] D 2 1 eli tavan D siis on 3 pykämää ja öljyä menee ilmeisesti kun turbiinikin on tyhjä vähän toista kymmentä litraa, mutta sen saa kertoo viisaammat, kun en voi mennä ihan varmaksi vannomaan. :poff:
     
  5. tnt73

    tnt73 1st gear

    Aiheeseen palaten:
    eikait sieltä mitään pakkoja ole palanut, kun paska vaihtaa kakkosen jälkeen ykköselle... minusta venttiilikoneistossa skeidaa tai joku jumii... voin olla toki väärässäkin, mutta oikaskaa vieläkin. meinasin vaihtaa tuon venttiilihärdellin toisesta askista ja tietty öljyt ja suodattimen ja kattoo mitä tapahtuu :eek:
    muoks: laitoksella on tuon vaihdekadon jälkeen ajettu pitkin kinttupolkuja pitkiäkin matkoja hissuksiin (lue: pienillä kierroksilla kakkosella ilman kiirettä), eikä mitään kummallista ole tapahtunut. öljyt ok, ei haise palaneelle 1 ja 2 vaihde pelaa kuin kello. edelleen jos d:tä käyttää, vaihtaa 2:n jälkeen 1:lle, ei millekään lipsuvalle kolomoselle :wc:
     
  6. Sawlee

    Sawlee 1st gear

    Vastatakseni ensimmäiseen kysymykseesi, se ensimmäinen. Tosin ei siinä tuota "3":sta missään lue.

    Merkkejä on kyllä monia, ymmärtääkseni sillä ei niinkään ole merkitystä kunhan se vain on laatua "Dexron III" minkä tuo TH 700R4 vaatii. Ite käytin omassa Kapriksessani "hienompien" merkkien puutteessa ihan Teboilin ATF Dexron III:sta ja hyvinhän tuo toimi sen 5 vuotta mitä sillä ajelin. Tuosta tilavuudesta en nyt valitettavasti muista tarkkaan mitä se oli kun en siihen niitä nesteitä kertaakaan vaihtanut itse vaan vaihdatin ne aina korjaamolla kun ei suoraan sanottuna kiinnostanut yhtään se tiivisteen ja -liiman kanssa askartelu.
    Turbiinin nesteethän ei tässä mallissa, niin kuin ei missään muussakaan GM:n automaatissa, vaihdu öljynvaihdon yhteydessä turbiinia irrottamatta.
    Tai vaihtuu kyllä, konstilla jonka kuulin yhden Teksasissa asuneen naapurin nähneen tehdyn oman Chevy Pickuppinsa öljynvaihdon yhteydessä. Eli se Teksasin mekatsu oli nostanut autosta vetävät pyörät nosturilla ilmaan, irrottanut lauhduttajan letkut ja laittanut niistä toisen ATF- astiaan ja toisen jäteöljyastiaan. Sitten vain auto käyntiin, vaihde päälle ja odottelemaan että se ulostuleva likanen öljy loppuu ja sieltä alkaa juoksemaan kirkkaan punasta ainetta...Kätevää:) Tosin jokseenkin ehkä sottanen juttu yrittää kotioloissa...
     
  7. wiltzu

    wiltzu 1st gear

    Doddiin, nyt on sellaiset faktat taas käsillä, että vois ruveta ruuvvamaan tänään oikeen tosissaan.
     

Kerro tästä muillekin!