V8 päivä 16.8.2008 Alastaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja VesaR, 13.8.2008.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin ja syy-yhteyttä sinä eikä moni muukaan tajua tai julkisesti myönnä?

    Sano mun sanoneeni vika oli IRSän kun jokin repesi joka sai tarpeekseensa. Mutta sen siitä saa kun vanhaa kiusaa.
    Ne Camberit kun Vetten perässä muuttuu kuin hullun mulkku mielipuolen perseessä ja se rikkoo/ vääntää junttuuraan aivan kaiken.
    Moiset värkit pitäis vakipalikoin ehdottomasti kieltää stripiltä ja Radaltakin.

    Ja kuten sanoin enempää en kerro ilmaiseksi en vaikka joku vette kuski palaisi autoonsa kun ei usko.
    Mä olen paasannut tätä 80-luvulta asti.
    Se siitä.
    Asianomaiset ja kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä.
     
  2. Cosa

    Cosa 1st gear

    En saanut sun toista lähtöä tallennettua. Ensimmäinen taitaa nauhalla olla.
     
  3. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Kyllä mä voin sen julkisesti myöntää, että en tajua syy-yhteyttä.

    Mitä sitten edes tiedät siitä keväällä ulos lähteneestä autosta ja että mitä parannuksia sinne peräosastoon oli tehty talven aikana?

    Ei lähelläkään vakipalikoita ja mm. toi camberin muuttuminen perän niiatessa oli eliminoitu + muut parannukset, joista minä en ikävä kyllä osaa juurikaan sanoa mitään. Ei vaan riitä tietotaito meikäläisellä, vaikka kävin katsomassa sitä projektia talven/kevään aikana muutamaankin otteeseen, ei vaan tarttunut kaikki tieto mun päähän.
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mutta casterin muuttumisen suhteen ei sitten yhtään mitään.

    Kuten sanoin end of discussion.

    Jos joku haluaa infoa kaivaa kuvetta enempää en neuvo.

    Jatka sinä vaan sudittelua kadulla ja varikolla...joka muuten Ahvenistollakin on sellainen no no että kokonainen kerho voidaan sulkea pois.
     
  5. mika112

    mika112 1st gear


    riittää että sitä sadetta on sen verran että radan pinta on kostea....ja sillo ei ajeta
     
  6. mika112

    mika112 1st gear

    siellä maaliviivan kohdalla oli ainakin syke huipussa .....sen verran liukasteltiin kuiteskin radalle.....jossa siis monen mielestä olios pitäny ajaa....ja lopputulos ois ollu mikä........parempi ettei sitä saada ikinä tietää

    Mika / FHRA Safety Crew
     
  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kosteella kelillä siellä sutii 1,3 corolla vakiokuntosena 5 vaihteella ihan niinpaljon kun kuskia huvittaa, kokeiltu on :soosoo:
     
  8. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Jaa. Camberista oli aiemmin puhe, jonka muuttuminen oli se kaiken pahan alku ja juuri vielä edellisessä viestissäsi. Löytyyhän sieltä casterin lisäksi vielä aurauskin, jos haluat senkin vielä nostaa esiin.

    Tuo "kyllä mä tiedän, mutta en kerro ilmaiseksi" -virsi on kuultu jo niin monta kertaa, että mieluummin voisit olla vaan ihan hiljaa, jos ei ole oikeasti annettavaa keskusteluun.

    Ja minun suditteluni liittyy tähän asiaan miten? Mitähän, jos joskus keskittyisit ihan kyseessä olevaan asiaan, etkä lähtisi mussuttamaan epäoleellisuuksista. Vai loppuuko taas kerran oikeat argumentit, kun pitää kääntää keskustelun suuntaa muualle?

    En ole Ahveniston varikolla suditellut kuin kerran ja silloinkin oli vain minulla tietovajaus, että ei kuulu asiaan. Ei ole toistunut Ahvenistolla eikä muillakaan ratavarikoilla. Ja onneksi siitä yhdestä kerrasta ei ketään suljettu pois.

    Annoin itseni tämän kerran provosoitua, joten tämäkin viesti oli varsinaiseen aiheeseen liittyen informaatiosisällöltään täysi nolla. Ylläpito voi poistaa, jos siltä tuntuu. Lopetan offtopicin tässä ketjussa tähän.
     
  9. hejo

    hejo 1st gear

    Varmaan ihan hyvä,tieto kun tunnetusti lisää tuskaa ja tietäjillä tuntuu jutuista päätellen olevan todella tuskallinen olo.... :odroll:
     
  10. pirre

    pirre 3rd gear

    Hehe, vai oliko se syy "eroamiseesi" se ettet ollut maksanut jäsenaikanasi jäsenmaksuja, kuten itse toisaalla totesit ??
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Camberin muuttuminen tekee vettestä huonon lähtijän ja myös sen että menettää pidon kesken kaiken kun jouston aikana Camberit muuttuu miten sattuu.
    Casterin muuttuminen taawen vaikuttaa auraukseen/haritukseen joka myös muuttessaan ohjaa ja sitä C2&3 Vettessä tapahtuu (olen kokeillut sitä niin C2& rautanaama isolohkolla kuin myös rautanaama pikkulohko manuaaleilla) niin paljon että se joka tosiaan JOTAIN asioiden päälle ymmärtää joko jättää harkitsematta Vetteä Stripille tai edes radalle tai alkaa itkeä kun huomaa tilanteen toivottomuuden.
    *älä ihmettele autovalintojani.

    Jopa eräs Lentäjäpappa on tämän tiedostanut ja tänään viimeksi aiheesta juteltiin ja muista turvallisuuteen liittyvistä jutuista.
    Mies kun kertoi autonsa olevan jo hengenvaarallinen tuntemattoman käsissä vaikka paljon on tehnyt että edes hiukan olisi sinne päin.
    Tosin silläkin kikkailulla vedetään pohjat kerhokisoissa kun laatikkokin saadan alle mutta se on eri juttu se ja jää nähtäväksi mutta itse en epäile sitä ylipääsemättömäksi tempuksi olla Zaino porukan kuningas.

    Turvakaaria autoon suunnitellaan myös.

    Annoin nyt ongelmat sulle valmiiksi oksennettuna kuin pikkulinnulle mutta että opetankos lentämään myös ?
    No en eli en kerro miten homma saadan toimivaksi vaan suostun tekemään muutokset katos tieto ei lisää tuskaa...vaan toivottavasti aivan jotain muuta.





    Mielestäni nyt paljastit lähinnä tyhmyytesi et tietämättömyytesi.

    Ketä on NIIN TYHMÄ ETTÄ SUDITTELEE VARIKOLLA tai yleensä jossain parkkiksella mitä sinä jaksat typeränä minun mielestä tehdä ?
    Yhtä iso kardinaalimunaus kun ajaa rataa väärään suuntaan tai ohittaa jalkatien eteen pysähtynyt auto IMO.

    Ymmärrän kyllä että hermot menee jos tajunta loppuu... sitähän on ollut ilmassa mutta so what..sillan alla ei vesi seiso.

    Hyvät jatkot sinulle ja parempaa ymmärrystä jatkossa !

    Och samma på andra inhemska.
     
  12. human62

    human62 1st gear


    Hauskasti sanottu vertaus; tosin itse en ole enkä haluakkaan nähdä miten se mielipuolen m****u liikkuu...

    Ilmeisesti nuo perät liikkuvat ihan muissakin autoissa kun tuo oma OIKEA takafillari (katuslicksi )otti kuitenkin kiinni vaikka kotona ei ottanut, tosin paine oli laskettu ja rengas "pullistui" kyljistään. Rengas olisi voinut räjähtää, akseli on 10-15 mm enemmän oikealla kaasut pohjassa kun välykset, kumipuslat myötäävät...
    Ajaan en myöskään päässyt tai siis sudittelemaan ja se oli ihan OK. turvallisuuden kannalta.
    Ehkä sitten ensi kerralla. Liput ja maksetut ajot olisi voinut paikalla olijoille hyvittää vaikka ensi vuonna ajokertoina...muuten ihan OK tapahtuma.
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    OT.

    No tottakai paikat elää jos on kumipuslat alla tuon verran kuka käskee pitää moisia alla ?
    Lohdutukseksi Vettessä olisi tilanne aika ideaali jos liikkuisi vaan noin vähän.

    Itse olen ajanut Nylon puslilla jopa käyttisCaminolla ja se jolle auton myin sai akkansa kiukkuseksi kun meni myymään mokoman pois...
    Nylonpuslat rasvanipoin ja metalliholkein on täysin katukelpoiset eikä nitise eikä natise ja on paljon herkemmät liikkumaan voitelunsa takia.

    Mutta ei tarvitse ihmetellä että Hellmankin aikanaan siirtyi jäykkään taka-akseliin vettessään.
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    OT.
    Siis se tuo yllämainittu oli että en maksanut jäsenmaksua kuin yhden vuoden ajan eli en uusinut.
    Väännä miten haluat mutta mielummin "No Colors" enkä ole ainut...ehkä tiedät toisenkin pitkänlinjan vettemiehen (paljon ennen kerhoa jopa kuten minäkin) joka toiminut samoin..itse tiedän useamman...yhdellä tällä hetkellä 69 Tripower avo manuaalilla ja hienossa kunnossa vaikka eräät koittaa sitäkin mollata kerhon sisältä.

    Terv 20v vetteilyä takana eikä ole lopettaminen käynyt mielessä...päinvastoin.
     
  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Onko siinä jotain erityisen ihmeellistä, ettei kuulu vetteclubiin vaikka sellaisen omistaa. :odroll:
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    OT.

    Ei todellakaan...tuttavapiirissä on enemmän esim 67 Vettejen omistajia kuin kerhossa.

    Ja juristinikin omaa ZL-1/405hv version sekä C2 427n eikä kuulu kerhoon.

    Terveisin 66 427 on myös kiva peli katsella livenä omassa tallissa...

    Mutta NYT taikaisin topicciin.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No doubt..

    Eiköhän kaikilla ole tallissa juurikin se/ne autot joita on omasta mielestä kiva kattella..? :eek:
     
  18. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Vaihteeksi topicin aiheeseen liittyen... Miten loppunopeus mitataan? Luulen kuulleeni, että olisi pari tapaa? Toinen olisi keskinopeutena jotain 20 m ennen ja jälkeen maaliviivan (olisko nimeltään trap??) ja toinen sitten jotain muuta?

    Itsellä oli edellisenä kadunmiehen kiihdytyspäivänä sen verran reilusti heittoa loppunopeuksissa, vaikka ajat olivat hyvin lähellä toisiaan, että tuo 20 m ennen - jälkeen maaliviivan voisi pitää paikkansa. Jolloin loppunopeus riippuisi vain siitä, milloin on höllännyt kaasun (heti viivalla tai myöhemmin)
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En tiedä onko siihen olemassa eri käytäntöjä, mutta FHRA:lla mitataan 20m. ennen maalia ja maaliviivan kohdalta. Se muuttu tossa joskus, aiempi käytäntö oli muistaakseni 20m ennen - 20m jälkeen maalin. Löytyy kyllä FHRA:n sivuilta sääntökirjasta.
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos toi ennen ja viivalta mittaus oo sama mita NHRA kayttaa?
    Nykyaan taitaa toi sama olla kaytossa myos Sunrisen ja Riversiden porukoilla.
     

Kerro tästä muillekin!