Väsynyt jousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja lisol, 12.3.2005.

  1. lisol

    lisol Gearhead

    Caprice classicista -85 on tullut ajan myötä lowrider, eli äänenvaimennin tahtoo pienemmissäkin montuissa ottaa kosketusta tiehen. (Ei roiku matalalla).
    Osaisiko joku sanoa selviääkö enää iskarinvaidolla, vai pitäisikö vaihtaa jouset? Ja varmaan uusien jousien kanssa myös uudet iskarit?
    Sama ongelma ollut etupäässä, sinne vaihdoin iskarit, mutta siltin nappaa pyörä välillä sisälokariin, jousenvaihtoko sinnekin? Vaiko järeämpää iskaria. Nyt vaihtamani olivat perus-iskarit, monroekohan ois ollut merkki.
     
  2. timppa

    timppa Gearhead

    Jouset kannattaa vaihtaa, jos raapii kaariin kiinni töyssyissä.
    Iskarithan vain hidastaa jousen liikettä mutta eivät paranna kantokykyä.

    Tarviiko HD alustaa riippuu siitä, miten kovaa lasket monttuihin? Capricehan on vakioalustalla melkoinen pomppulinna oli alusta uusi tai ei...
     
  3. kole

    kole 3rd gear

    Laita ihmeessä jouset kuntoon. On kokemuksia siitä kun uusii tiuhaan iskareita. Ei tuu saaplari mittään ja tulee kalliiksi. Kuulostaa siltä että uusi jousikierros ja sitten tietenkin uudet iskarit ovat pelastus autollesi. Etujousien vaihto tosin vaatii pientä punnerrusta ja tietoa onnistuakseen, mutta oikeilla välineillä sekin kyllä käy :(
     
  4. lisol

    lisol Gearhead

    Eli siis jousien vaihtoon, suurinpiirtein rajoituksissa vauhti yleensä pysyy, eli kunhan saisi edes siihen kuntoon, mitä tehtaalta tullessa.
    Onko jousien valmistajasta / ostapaikasta mitään suositusta?
    Lompakko ei ihan hirmuisiin summiin repeä, kun pitää lisäksi hoidattaa homma korjaamolla, ja ainakan tuo etupää ei vaikuta kadunvarressa tehtävältä hommalta.
     
  5. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Takajouset

    Olis hyvät takajouset -90 Pontiac STW,stä ei tietenkään uudet mutta vähän ajetut. Purin sellaisen-97vuonna(kolariauto).Hinta 80e P 0505501788
     
  6. lisol

    lisol Gearhead

    Kuulostaa kohtuuhinnalta. Soittelen alkuviikosta.
    Saataisit ehkä tietää asiallisen korjaamon hoitamaan vaihdon?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    US-Center Rautakummulla Loimaalla Gargo-takajouset siinä jossain runsaan puolentoistasadan egen hinnoissa, asennus vie ehkä 0,5-1 h. Takapää on nopee vaihtaa.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Paljos noi gm-farkkujen takajouset yleensä uutena normaalissa varaosapuljussa kustantaa,vieras mainitsi 150euroa,tuolla yhden vai kaksi?
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Veikkaisin farkkujen osia ostaneena.. , että 150€ pari.. Niin on hinnat linjassa..
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laita HD jouset
    saat autoon asennetta mukaan, paitsi jos tykkää keinusta
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Anteeksi mainostus, mutta Trade Partsilla on kans noita jousia. Jotkut tarjousjouset oli alta satkun pari, jotkut sen 150 tietämillä.
     

Kerro tästä muillekin!