Vanhat kilpurit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Anonymous, 12.9.2003.

  1. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    kyllä se Kipparille mennessä oli jollain ihme GM alukansilla, varmaankin
    silloiset varaosat ainakin koodien mukaan, sääli ettei myynyt niitä kansia mulle! Nokka siinä oli "retee" 050 nostolla tasan 300deg imu/pako!
    GM mechanical off-road muistaakseni. Kippari kyl sano että siinä on aito vm.69 soundi - en epäile!! Muutenhan toi mosa oli L-88 pohjaa...
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, 427 pohjainenhan tuo oli, ja tuo nokka oli mekaaninen rulla joka swapissa hävitettiin.
     
  3. luppes

    luppes 1st gear

    Oliks tosiaan tuo Ahokkaan masan celica muka myytävänä lähiaikoina ?
    jos on niin ilmoitelkaa, olen yrittänyt kaivella esille, missä ko. laite nykyään majailee, ja olen päässyt siihen asti etttä on jossain turun
    suunnalla tallissa ?

    - Luppe -
     
  4. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tuo Aholan Roadster Penttilälle mennessään muuttui Lasikuituiseksi ja korin takapäästään kavennetuksi...

    Aito peltinen Chrysler 27-28 korin takaosa meni Oikeaan Autoon, eli mobilistin (joita Esko ja isänsä ovat) toimesta palautettiin "katukäyttöön". Eskohan on niittänyt kisa-aikojen jälkeen mainetta osaavana veteraani mp-ukkona.

    Lahdessahan oli vuosia joku Funny car myös tolpan nokassa...

    Taitaa suurin osa vanhoista kisapeleistä (tai radalla käyneistä yritelmistä) olla paloiteltu aikojen saatossa, vain harva on pelastunut. Noita kisa-autojen osia taitaa löytyä monista talleista ympäri Suomea. Minullakin on pari palikkaa, vaikka en ole koskaan kisahommista perustanut... (Katsellut kylläkin 1980-->)
     
  5. Henski

    Henski 1st gear

    Täältähän nuokin asiat selviää 8) Taas pala suomalaista dragracing-historiaa "pelastettu".....
     
  6. Lelu

    Lelu 1st gear

    Finaaleissakin nähtiin -80 luvun pro comp funnyt super compin finaalissa,Pertti Sorosen ja Ari Pietilän toimesta ja taispa mennä kaksi kirkkainta pokaalia Sm-pisteissäkin näille autoille/kuskeille.
     
  7. Harald

    Harald 1st gear

    Niinpä asiat on.Olis pirun kivaa nähdä noita vanhoja pelejä stripillä.FHRA;aan hemmot tekemään vaan sopivaa luokkaa kyseisille vehkeille.Tai sitten pientä päivitystä.Tosin ainakin katupuolella vartin ajat on polkenut vuosia paikallaan niin miksei vanhallakin pelillä tekis tulosta.Kaikki vanha on hienoa ja pieni kaunista,ainakin emännän mielestä.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tuolla katuautopuolella on varmaan jonkunmoinen raja aika pitkälti saavutettu ja siitä yhä sit parantaminen tiukkaa jos autot pidetään edes yhtään oikeesti Suomen tieliikennelakien ja säännöstenkin mukaisina katuautoina joten äkkiseltään ainakin uskoisin ton "paikallaan polkemisen" johtuvan siitä :wink:
    Noin yleisesti ottaen olis kiva nähdä Suomessakin jotain nostalgiakisoja Ruåttinmaan tapaan :D
     
  9. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Tuo Celica voitti Porin ensimmäiset kiihdytydkisat 1979. Ne pidettiin pariviikkoa ennen kuin pääsin intistä. Missasin ne. Myöhemmin työkaveri leuhki Toyotan voittaneen. Oli kova työ vakuuttaa hänet siitä, ettei auto nyt ihan mikään Tojo ollut. Oli kuulemma ollut kaupungilla aika villi meno silloin illalla. Hesan raggarit oli poltelleet puistojenristeyksen umpitäyteen kuminsavua useamman auton voimalla ym. hubaa.
     
  10. Henski

    Henski 1st gear

    Mä oon kyllä vähän eri mieltä tässä asiassa. Muutamia vuosia on vaan ollu vähän "krapulakausia". Autot ollu enempi kompromissivehkeitä. Viime kausi oli taas hyvää heräilyä ja nousukautta, ja hyvä niin. Muutama kausi mennään ja joku taas panostaa ja rakentaa sääntöjenmukaisen kilpurin, niin seiskoja mennään D:ssä. Ihan niinkuin Janne aikoinaan :p ... Turbot tulee rulaamaan ja kohta taas lopahtaa "hängöraundeilta" into, ja sit alkaa keskustelu säännöistä. Ikuinen oravanpyörä :rotfl: :soosoo: :poff:
     
  11. jakari

    jakari Gearhead

    budha danielsonin chevelle street fighter???
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Broidin kaverilla oli ainakin vielä pari vuotta sitten tallessa (Suomessa!) Suomen ensimmäisen comp-kilpurin (eli Saab Sonettin) kori, juttu autosta taitaa löytyä ensimmäisestä kasista. Ja on muuten vieläkin niillä vanhoilla maalauksilla.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin tai sitten centrifugaalit. Ei oikeistaan mitään kovaa roots-ahdettuakaan oo deessä koskaan näkyny?
     
  14. Lelu

    Lelu 1st gear

    On niitä nopeita blower autoja ollu joskus c ja d luokissakin,esim Liikan svinger ja Branderin nova oli aikanaan luokkiensa nopeimpia laitteita.Liikan entinen svinger oli jyväskylän näyttelyssä 2005 ja näytti olevan vielä ihan iskussa.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Varmaan kohta aletaan mennä jollain tuplaturboilla veekasiluokissakin entistä useammin ja lujempaa mut jotenkin toivois myös vanhoja ja uusia blowerivehkeitäkin taas lisää radoille, niissä on tyyliä ja asennetta 8) Ens kesäks taitaa muutama tullakin deehen ja jotenkin semmonen vaan sävähdyttää kunnon Pro Street vehkeissä, etenkin tuolla katukuvassa liikkuessaan :D (Pientä harmitonta piilovittuilua :rotfl: Tokihan kaikki ajaa ja fiilistelee katuluokkien kilpa-autoilla joskus kadullakin niinkuin niillä kuuluukin ajaa, eikös :wink: )
    Onks toi Liikan entinen bloweri-swingeri muuten sama peli mikä on nyt myynnissä Nettiautossa vai eri auto?
    EDIT: otinkin ite silmän käteen ja katoinkin sen ilmoituksen tarkemmin niin sama autohan se näköjään on, siis tuo:
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=893993
    Nythän joku mosse-, eiku mopariukko :poff: vois tehdä kulttuuriteon ja ostaa ton ja tuoda takas radalle :wink:
     
  16. kaasua

    kaasua 1st gear

    budha...

    jos tarkotat sitä 90 luvun mustaa malibua.... niin toivon mukaan ens kesänä tosi toimissa....pitkään aikaan..............!!
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: budha...

    Eikos se ollu aikoinaan valkonen? Sama(?) vessa tuli sittemmin Poriin ja silla ajettiin C-luokassa jotain kisoja, ei oo moneen aikaa kuulunu koko pelista mitaan.

    Meen tallilla huilaa muuten ex Leppanen/Niemensivu Boss Mustanki, pitas joskus omistajan mukaan tulla radalle, siis joskus :rotfl:

    Eikos toi -28 Chrysler ollu Huittisissa Lepalla(?), ei oo montaa vuotta aikaa kun oli jotain elvytysta tehty(muistaakseni) ja oli kaupan koko peli. En oo sittemmin kuullu siita mittaan.

    Ja vanha WheelieWagon/MoparExpress on elvytetty ja oli ajamassa Porin Money Bracketissa entisvuonna. Guuts meinings, niinkuin ameriikissa sanotaan. :odroll:
    Pistasin viela kuvankin, mut kun en ossaa :oops:
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ja meni muuten iha v*tun kovaa Poris Wheelie Wagon, olikohan siinä ilokaasut sillon kiinni? 406 SBC:llä se kai on? Kauheet keulimiset ja loppujakin luokkaa 250km/h?
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    tossa yhdellä tutulla on sliippareiden sponssaama celica mikä on nykyään kokiksen väreissä, oli muutama vuosi sitten monta vuotta paimion karting radan vieressä tolpan nokassa killumassa
     
  20. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei oo tainnu omistaja vielä täysillä ajaakkaan , kun on kuulemma melko kamala ohjastaa :rotfl: mutta eiköhän se sitten kun on ongelmat poistettu alustasta , kaasuja ei laitteessa ole
     

Kerro tästä muillekin!