vani hyytyi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tnt73, 8.10.2005.

  1. tnt73

    tnt73 1st gear

    Osaavatkos kanssaretkeilijät kertoa murheen syytä seuraavilla oireilla:
    ensin lämpimänä käynnistettäessä ei käynyt heti kaikilla mukeilla vähään aikaan. sitten eräänä päivänä kylmäkäynnistyksen jälkeen kävi 5sek kunnolla, sitten hyökkäsi hillittömille kierroksille ja sammui. sahaamalla kuitenkin taas käyntiin. eilen sitten motarin rampin jälkeen 90 asteen mutkassa sammui kuin saunalyhty, eikä lupaa eikä yski.
    autohan oli 6.2d vanikka vm-88
    kiitos jo etukäteen.
     
  2. wili

    wili 3rd gear

    Saa ilmaa jostain tai ykkösvaihtoehto siirtopumppu. Ota koppa auki ja pistä polttoainesuodattimen ilmausruuviin letku ja starttaa. Pitäis ruikkia kunnon kaarella jos siirtopumppu OK.
     
  3. naumis

    naumis 1st gear

    oli just samaa ongelmaa vanin kanssa ensin vaihdoin siirtopumpun ei apua seuraavaks menin nafta putket läpi ei reikiä sitten vaihdoin tankin nii loppu ryntäilyt ja nykimiset en oo vielä tutkaillu vanhaa tankkia mutta epäilisin että imuputkessa reikä/halki
     
  4. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Tuosta tankki hommasta, mulla esiintyi myös tätä "ryntäilyä" muutama vuosi sitten ja tankkiiin kerääntyi hurjasti alipainetta..?? Syynä oli tukossa oleva tankin huohotusputki. Tankinkorkkiin pienellä poralla muutama reikä ja siihen loppui ongelmat. Siitä on hyvä aloittaa. Kokeile ajaa/käynnistää ilman tankinkorkkia josko ongelma poistuisi. Seuraavaksi tankin letkujen tarkastus, sitten siirtopumppu,
    Myös itse syöttöpumpussa on yx neulaventtiili joka rikoutuessaa/jumiutuessaan aiheuttaa tätä huonoa käyntiin lähtemistä.. Siitä en tiedä enempää, muut jatkakoon siitä joka tietää enemmän. Silloin tällöin purkki 2-tahtiöljyä tankkiin niin nämä neulaventtiilit ja syöttöpumppu pysyvät kunnossa.
     
  5. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead


    Tosta reikien poraamisesta siihen korkkiin vois joku olla
    eri mieltä. Olin kerran jostain lukevinani että se alipaine siellä
    tankissa kuuluu asiaan. Se korkin porailu ei poista sitä varsinaista
    vikaa. Eli ilmavuotoa. Omassa vanissa oli siirtopumpun kuoreen
    syöpynyt ihan helvetin pieni reikä josta ruikki löpöt maantielle.
    Tankin korkin kun otti auki niin skulas mutta kiinni kun veti niin
    hörppi ilmaa joukkoon ja peli ei jaksanut käydä.
     
  6. tnt73

    tnt73 1st gear

    tattista

    eli siis kitoos kaikille osallistuneille. ongelman tutkinta siirretty tulevaisuuteen, maanantaina vankkuri seisontaan ja eikun tuulennopeella töihin... ostin -86 opelin ja jos joku satasella paremman löytää, otan heti kolme :lol:
    tarttee vaan keksiä, miten selvittää vian siainnin. onnistuukos siirtopumpun tsekkaaminen irrottamalla filtteri (ei ilmausruuvia) ja starttaamalla: jos kama lentää, toimii jos ei lennä niin tuskin toimii? toki jääpi mahdollisuus imuvuodolle olemaan edelleen ???
     
  7. Belvani

    Belvani 1st gear

    m!
    oma -90 6.2 kiisseli Vani hyytyi samoilla oireilla alkuviikosta.
    Vika löytyi syöttöpumpusta(ei siirtopumpusta).

    olisipa vika ollut siirtopumpussa kun sen hinta öpaut 50e ja syöttöpumppua tarvottiin(uutta) Tammer-dieselistä hintaa 1960e :oops:

    Jostakin päin suomea ko. pumppua(uutta) saa "kuiskijoiden" mukaan 1000e:n uutta mutta mistä????

    Tampereella Tammer-dieseli korjaa vanhan pumpun 1000 euroon.

    siis hetkinen....
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    kysy turusta usapowershop
     
  9. tnt73

    tnt73 1st gear

    Jos koirankuljetuskaapista onpi syöttöpumppu kompostikunnossa, tulloo noilla hinnoilla ruosteista varaosaa halavalla myyntiin lähiaikoina... vai vuokraisinko kanalaksi tai autotalliksi fiat puntolle???
     

Kerro tästä muillekin!