west coast street cup 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JHa, 25.11.2006.

  1. JHa

    JHa 3rd gear

  2. c-305

    c-305 Gearhead

    Todella hienoa :D
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Upeaa,taas monta hienoa kesäpäivää menee varikolla :rotfl:
     
  4. Chevi

    Chevi Gearhead

    Onko kaikki paikkakunnat ilmottautunut mukaan??
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo kiinnostusta löytyy täältäkinpäin. Hieno homma, että kisat jatkuu :rotfl:
     
  6. atiko

    atiko 1st gear

    Mitenkäs on lisenssien kanssa, saako vielä kertalisenssin paikanpäältä? Jos ei, niin taitaa olla viimeinen naula katu(kilpa)luokkien arkkuun...
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei taida saada. Ja kilpaluokat siis on niitä, joissa ajetaan kilpaa. Eli myös braketit jne, ja jos en ihan väärin arvaa, niin kilpailussa, jossa kilpaa ajetaan pitäis kaikilla olla jatkossa lisenssit? Sen sijaan v8-gti tyyppisillä "testipäivillä" ei lisenssiä tarvita. Mut ihan yksselitteistä tulkintaa ei mun mielestä oo FHRA:lta näiden eri kisojen osalta tullut. Sen verran kuitenkin, että jos on viimisen kahden vuoden aikana osallistunut FHRA:n alaisiin kisoihin (siis myös WCC), saa lisenssin ilman lisenssiuoritusta vaan maksamalla ja AKK:lta anomalla. Eli, kaikkien, jotka edes kuvittelee voivansa tulevaisuudessa ajaa, kannattaa se lisenssi nyt hommata. Jatkossa saa olla viis vuotta taukoo ilman, että lisenssisuoritusta tarvii uusia. Henkinen kynnys tossa lisenssin hankinnassa taitanee olla korkein, mutta näin on AKK hyväksi nähnyt ja sen mukaan on elettävä, jos elää meinaa.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Käsittääkseni kertalisenssit poistuvat kokonaan ja niiden tilalle tulee joihinkin lajeihin kokeilulisenssi. Drag Race ei kuulu näihin lajeihin. Syynä kertalisenssien poistumiseen on parissa lajissa tapahtunut väärinkäytöksi tulkittu käyttö eli on jatkuvasti vuodesta toiseen ajettu kilpaa kertalisensseillä, mikä ei sovi kertalisenssin luonteeseen. Nyt siis kaikki tarvitsevat virallisen lisenssin ja vain kotimaassa ajaville street kuskeille se lisenssi, mitä pitää hakea, on peruslisenssi.
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tarkoitus olisi kanssa tulla "tuunatulla" ISOlohko Delta 88:lla. Sillä, jolla ansaittiin Street Bracketin kakksossija viime vuonna.

    Tosin tulossa isompana ja pahempana, ja nytten ei kakkossojat kelpaa.

    Tosin kevättesteissä nähdään, tuleeko jatkettua Street Brackettia vai saadaanko koneet kulkeen ET Brackettiin.

    Olikos ET Bracketissä rahapalkinot?
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pitääkö tuo lisenssi olla myös Street Bracketissa? Tarkoitus oli ajaa mahdollisesti koko sarja läpi, mutta nyt meni uudelleen harkintaan :-?
     
  11. Hate

    Hate 3rd gear

    Eikös se niin mene että peruslisennsi ja d2 tutkinto riittää street luokkiin.
    Hinta 100€. http://www.fhra.fi/fin/index.php?page_id=218
    Vanhaan malliin toi olis sulle maksanu 4x20€ ajaa WCC läpi lisenssin osalta.Ei saa olla kakskymppisestä kiinni.Ite ajoin noi lisenssilähdöt
    Alastaron finaaleissa eikä toi mitenkää ylivoimasta ollu päinvastoin.
    Siellähän olis saanu mennä radalle minkä tahansa ryhmän välissä.
    Mut otin rennosti ja ajelin siinä Pro ET:n edellä tai jäljessä,silti olin
    13.30 mennes ajanu jo 4 kertaa.Pari liruttelua ja pari täysrykäsyä niin
    kuulemma ei tarttenu enempää siinä sitte todistella.Ei tota lisennssi-
    uudistusta pitäis niin kovasti vieroksua.Helppoo ku kaljan juonti.
    Se vähä on ristiriitasta ku eri paikoissa tästä aiheesta riittää näitä versioita,
    jostain olin lukevinani että Street luokkiin riittäis ku tilaa AKK:lta sen
    100€ peruslisenssin ja on osallistunu FHRA:n alaisiin kisoihin viimesen
    kahden vuoden aikana niin ei tarttis erikseen käydä esiintymäs äxät
    ikkunois.Jos se näin on niin olettais et FHRA:n edustaja vois virallisesti
    siitä tiedottaa vaikka omilla nettisivuilla.Muuten toi ylläoleva linkki on vain ja ainoastaan totuus.
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei se siitä parista kympistä kiinni ole, jos ajaa koko sarjan läpi. Mutta moniko ei niin tosissaan kilpaileva joka käy yhden kisan ajamassa vaivautuu maksamaan tuon 100e 20e sijasta. Ja jos vielä jonkun tutkinnonkin testilähtöineen joutuu suorittamaan.
    Joku virallinen taho tosiaan vois vähän tiedottaa tämän WCC:n osalta, tuolla FHRAn linkissä ei ollut sanallakaan mainitaa.
     
  13. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Eikös tohon Street Brackettiin riitä D1-lisenssi, kun sillä saa ajaa PRO ET ja SOPRTMAN ET ryhmiä?

    PRO 13.00-19.99 ja ET 10.00-13.99.

    Ja maksaa vain 50 €.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Veretaan nyt happea hiukan!!!
    Ei me Cuppi osastrolla oikeen tiedeta ittekkaan mita helvettia on menossa/tapahtumassa.

    TIAROTETAAN HETI KUN ON JOTAIN SEMMOSTA TIAROTETTAVAA ETTEI TARTTE MUUTTAA JUTTUJA VIIKON PAASTA!!!!

    Kisajarjestajilla oli kokous FHRAn kanssa joulukuun pualivalissa ja siita ei komentoida sen enenpaa ennenkuin ittekaan tiedetaan mita tehdaan.
     
  15. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Siis suomennettuna SPORTMAN ET 13.00-19.99 ja PRO ET 10.00-13.99.
     
  16. SG480

    SG480 1st gear

    Riittää. Ton FHRA:n viiskymppisen lisäksi menee AKK:n maksu.
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin toi 50e on ton lisenssi tutkinnon hinta ja lisenssin hinta on sitten erikseen. Tota tutkintoa ei tartte suorittaa jos on ajanut edellisella kaudella. Pitas riittaa kun on ajanut cupissa :odroll:
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tähänkin asiaan olis hyvä tosiaan saada selkeesti ymmärrettävissä oelvat ohjeet. Miten noissa "kyläkisoissa" esimerkiks menetellään lisenssilähtöjen suhteen jne.
     
  19. JUX-26

    JUX-26 1st gear

    Se kai suurin ongelma on, että se kynnys tulla ajamaan nousee ja ne jotka tulee vain "testaamaan" oman autonsa kulkua yhteen kisaan jäävät noilla hinnoilla pois. Jos kisoihin per paikkakunta tulee 15-25 autoa, jotka ajavat useamman kuin yhden WCC kisan ja/tai lisäksi FHRA:n kisoja, eikä sitten muita... Kaikki varmaan osaa laskea mihin se johtaa! No toivossa on hyvä elää ja asiat selviää kunhan jotain virallista tietoa tulee.
     
  20. SG480

    SG480 1st gear

    Jos testaat vaan etkä halua ajaa kilpaa niin silloin meet Streetmaniin. Siinä ei käsittääkseni lisenssiä tarvitse.
     

Kerro tästä muillekin!