chevy vanista kysymys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikko69, 28.10.2007.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    eli mitä kannattaa tehdä 6.2 diisseli vanille että sen sais vähän paremmin menemään? kestääkö se ahdinta ollenkaan? tai pumppu johkiin mynään tai vastaavaan?
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Vaihda koko vehje sellaiseen jossa 6,5 tai 6,5 turbo...
    Koneenkin tietysti voisi vaihtaa, mutta aika työläs eikä kone ilman koria ole juurikaan halvempi.
     
  3. stw307

    stw307 1st gear

    Itellä on ns HiPo-versio 6,2D jossa oli muistaakseni 9kW(?) enemmän kuin "tavallisessa". Josko noissa olis sisuskaluissa eroa tai ei...? Säätö siinä eniten ratkaisee silti, aika ylimitoitettu pumppu noissa on verrattuna päästörajoihin. Tositarina tietää kertoa että Vanilla saapi kummia poltettua mutta vaikeaa oli sanoa kumpi savutti enemmän, kone vai kumi :lol: Mutta katsuri ei enää hyväksy moista kärymäärää, ei mee päästöistä läpi siis. Ja 6.2D pitäis olla verraten vahvaa tekoa turbotukseen ilman mitään muutoksia, sen pitäis kestää joku maltillinen 0,4 bar käyttöiän JUURIKAAN lyhentymättä. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään kehuvan 6,5D konetta kestäväksi tai tehokkaaksi, taloudelliseksi kylläkin (tästä alkaa taas hirvee :argue: ). In short terms: Itte laittaisin hyrrän kylkeen. Ehkä jonain päivänä laitankin... Vinkkinä sanoisin että koita kaivella jostain n. 10t kuormurin käytetty turbo. Niissä on koneet kokoluokkaa 4-9 litraa eikä hinta ehkä huimaa päätä kuten super-viri-megaturbo vauhtikaupasta. Asennus on taivaallisen helppoa: varaa autotalliin 1 turbo ja 2 koria kaljaa, loppu menee kuin itsestään... :poff:
     
  4. mikko69

    mikko69 1st gear

    mutta jos laittaa just jonkun 0.3-0.4 bar ahtoja jollai kuorma-auton turbolla ja käyttää pumpun vaikka mynä dieselissä säädettävänä ei lisää syöttöä kuin vähän niin eikö sillä tavalla mahtaisi ihan hyvä tulla?
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    En sano minäkään, mutta tuntuu ainakin kulkevan 6,5d koneella paremmin kuin 6,2 d:llä...
    Tosin kuluttaakin enemmän, joten eipä ainakaan taloudellisempi ole...

    Eli jos vieläkin enemmän tahtoisi tehoa kuin 6,5d, niin ehkä sitten bensaa polttava moottori olisi sopivin...
    Turbonkin lisäämisestä on se paperisota käytävä viranomaisten kanssa...
     
  6. mikko69

    mikko69 1st gear

    missä hinnoissa muuten pyörii 6.2 diisseli koneet jostai purkaamolta esim? siis pelkkä moottori ilman apulaitteita?
     
  7. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kun alkaa tosiaan turbottamaan autoa niin siinä on muuten sitten hemmetin moinen paperisota,itse olen yhden sellaisen projektin väsännyt ja toista kertaa en siihen ala :mad: (autona silloin yks eurokikkare)
    Itse ainakin olen huomannut kun vaihdoin tuon chevy vanin 6.2dieselin tollaseen 6.5TD suburbaniin niin kyllähän se ainakin mukavemmin kulkee ja eikä polttoaineen kulutuskaan kauheesti noussut,jotain 2-3litraa/100km kaupungissa ja matkassa 1l/100km :odroll:
     
  8. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Osta suosista bensa vani, ei tarvi virittää, kestää ja kerkiää. Jos kulutus pelottaa voin sanoa että eipä siitä dieselistäkään ole kunnolla viritettynä (turbo, pumppu, putkisto yms.) enää paljoa iloa kun kulutus on +20 sadalla. Bensa mallissa (5,7 efi) ainakin mulla, matkassa 12, kaupunki 15, riippuu tietysti kuinka revittää.. :odroll:
    Vanha omistaja väitti ettei mene millään alle 17 :eek: no empä oo saanu sitä millään niin paljoa viemää.
     

Kerro tästä muillekin!