Ahdin HUMMER H2:seen, mitkä ovat käytännön erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jameri, 27.10.2007.

  1. jameri

    jameri 3rd gear

    Moi
    Hiukan lisävääntöä tarvittaisiin ja ajattelin että ahto olisi se kivuttomin ratkaisu, olisiko käytännön kokemusta vastaavista projekteista, kuinka asia onnistuu katsatuksen osalta ja mitä käytännön eroa on eri tekniikoilla, lisävääntö olisi ensisijainen tavoite.

    Näistä on paljon mutua normaalikäytössä ja ei oikein tiedä miten tämä oikesti menee ,olisiko vastaavista kokemusta ihan normikäytön saralta, auto on päivittäisessä normaalikäytössä.

    Olisiko suositella jotakin ammattilaista etelä-Suomesta kenen puoleen voisi kääntyä.


    Magna Charger RADIX Intercooled Supercharger System for 2003 Hummer H2 w/ 6.0L
    http://www.superchargersonline.com/prod ... -12-60-011


    Vortech Supercharger Kit with Aftercooler for 2003 H2 Hummer 6.0L
    http://www.superchargersonline.com/prod ... L218-070SQ

    Whipple Supercharger Kit for 2003-2006 Hummer H2
    http://www.superchargersonline.com/prod ... WK-100108B
     
  2. J.J

    J.J Gearhead

    Katsastukseen pitäisi riittää ahdinpaketin mukana tulevat päästötodistukset +dynopaperi jonka mukaan teho ei noussut liikaa, tosin autosi on varmaan rekisteröity kuorma-autoksi, en tiedä mitä se vaikuttaa verrattuna henkilöautoon... Noita ahdettuja hummereita on Tampereella ainakin 2kpl ja kai nekin katsastettu on. Väännön kannalta toi magnacharger on varmaan parempi vaihtoehto verrattuna vortechiin/prochargeriin, magnassa paremmat alavääntö-ominaisuudet.
     
  3. jameri

    jameri 3rd gear

    Jostain syystä näyttää siltä että tosiaankin Magna on se ahdin joka on jokaisella jostain syystä, mikähän tässä on ? tuohon dynohommaan ei kuulemma löydy dynoa jossa Hummerin dynottaisi mutta se ei liene esteenä.
     
  4. rt68

    rt68 1st gear

    Miksei siihen dynoa löydy?
     
  5. jameri

    jameri 3rd gear

    Ei kuulemma mahdu :-?
     
  6. Eppu

    Eppu 1st gear

    Joissakin raskaan kaluston dieselpajoissa on dynot kuorma-autoille, sinne luulis mahtuvan
     
  7. jameri

    jameri 3rd gear

    Jos tiedät taikka kuulet missä olisi 4-veto dyno kuorma-automitoilla niin sinne olisi mukava suunnistaa.
     
  8. Eppu

    Eppu 1st gear

    Ne on kyllä 2-veto dynoja
     
  9. SporttiJanne

    SporttiJanne 3rd gear

    Hummer dynolle

    Hummer H2 käsittääkseni sopii dynollemme. (Maksimi akseliväli 3500mm ja leveys 2180mm dynollamme).
    Dynon speksit:
    http://www.dyno.com.au/dyno/controller/ ... D450DSPage

    Valikoimissamme myös Procharger ahdinsarjat, joita löytyy myös Hummeriin. Välijäähdyttimellä varustetut sarjat, hinnat alkaen reilu 5000,-e. Tehoa tulee alkaen +55-60%.

    Tarkemmat lisätiedot:
    www.sporttiauto.com
     
  10. J.J

    J.J Gearhead

    Re: Hummer dynolle

    Mitäs maksaa Procharger ahdinsarjat teillä C5 Corvetteen?
     
  11. SporttiJanne

    SporttiJanne 3rd gear

    Re: Hummer dynolle

    Ahdinsarjojen hinta- ja muut tiedot seuraavan linkin luettelosta:
    http://www.procharger.com/pdf/appGuide.pdf

    (Käytännössä veroton taalahinta luettelossa on nykykurssilla hiukan alle sama euroina verollisena Suomeen toimitettuna).
    Eli C5 Vetteen alkaen noin 6400,-e.

    Tarkemmat lisätiedot sivuiltamme löytyvin yhteystiedoin.
     
  12. jameri

    jameri 3rd gear

    Re: Hummer dynolle

    Sääli ettei Teillä ole mekaanisia ahtimia mutta jahka ahdin on keulilla otan yhteyttä
     
  13. -vellu

    -vellu Gearhead

    Re: Hummer dynolle

    Täh? Tuo Procharger on mekaaninen ahdin.

    2003-05 Hummer H2 6.0
    Description HP Gain Intercooler
    7-8 psi w/ P-1SC 55-60% 2 Core
    10-11 psi w/ D-1SC 70-75% 2 Core

    [​IMG]
     
  14. jameri

    jameri 3rd gear

    hups :oops: tutkitaanpa tarkemmin asiaa

    Olisiko linkkiä jossa näkee kaavio vertailuna väännöt ja hevoset vert originaali, komiat prosentit löytyy muttei vastaavia kuin vaikkapa Magna ja Whipple kaaviot.

    Näkisi hiukan paremmin kuinka ja missä kohtaa mitäkin on tarjolla :lol:
     
  15. mb7050

    mb7050 1st gear

    Henkilökohtaisia kokemuksia on tuosta prochargerista pikaveneissä ja ko. laite tuottaa hyvin paineita vasta huomattavasti korkeammalla kierrosalueella kuin. nämä muut kompressorit enkä ehkä sitä hummeriin ainakaan itse suosittelisi, urheiluautoon se toki sopii.
     
  16. W1N

    W1N 1st gear

    lisää tietoa

    Moi!

    Tästä aiheesta joku haluaa vielä tietää lisää, niin laittakaa viestiä. Itsellä on ollut H2 jo 1½ vuotta ja tuunattu viimeisen päälle (ahdin, PCM, pakosarjat, tuplatuuletin, putkisto, vaihteisto!, jarrut, ilmanotto sekä ahtimessa selvästi pienempi hihnapyörä). Tehoja löytyy noin 600hp (tämä mitattu kiihtyvyysanturilla).

    Katsastuksen kanssa ongelmia kyllä riittämiin, mutta asiaa selvitellään parhaillaan. Nyrkkisääntönä on ollut, että ahdinta ei olla noteerattu katsastuksessa, mutta mulle tietysti kävi niin, että nuori jamppa sen huomas ja siihen kosahti koko juttu. Lähes kaikissa H2:ssa Suomessa on ahdin.

    Muita ahtimia ei kannata käyttää kuin Magna!!! Mutta jos ei ole ahdinta tällä hetkellä kannattaa tarkkaan miettiä ottaako sen, sillä muitakin keinoja on, jotka kyllä voivat olla paljon parempia loppupeleissä ja teholukemat ovat kyllä vertailukelpoisia. Tämä siis H2:ssa.

    Mut, laittakaa viestiä jos kiinnostaa lisätiedot ja kuulla lisää aiheesta.
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: lisää tietoa


    heh.. muita kuin magmaa ei kannata käyttää :rotfl:
    nyt on hyvä kertoa pätevät perusteet moiselle väittämälle :)
     

Kerro tästä muillekin!