Ei ne niin nopeasti kaupaksi mene

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Fordhomo, 18.9.2003.

  1. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    En tiedä onko ajat sitten muuttuneet, mutta takavuosina pohjoisessa asuessani tilailin Keltaisen Pörssin ilmoitusten perusteella paljon käytettyjä LP:itä ja ikinä en joutunut pettymään. En tiedä uskaltaisinko tehdä moista kauppaa nykyään.

    Nykyäänkin kauppa on käynyt hyvin autojen& moottoripyörien käytettyjen osien suhteen. Jenkkiauto-osaliikkeiden ja parin brittipyöräpuljun kanssa on välillä ollut raskaastikin ongelmia. Varmasti osasyynä sujuvaan kaupankäyntiin on ollut se, että yleensä olen tuntenut myyjän ainakin jotenkin.

    Minunkin mielestäni myyjän tai vaihtoehtoisesti työtään myyvän on sanottava joku lähtöhinta. Kaikestahan voi sitten aina neuvotella.
     
  2. Voi sanoa että mulla ei ole ollut mitään ongelmia oikeastaa koskaan osien tai autojen muunnin suhteen, kun lukee noita juttui niin tuntuu että myyjien pitäisi kattoo peiliin, kun ei itse viiti tehdä kaupan edistämiseksi mitään, yksikään paketti ei ole ikinä jäänyt postiin tai huoltoon, kuvien otto ja lumesta kaivaminen on vähintä mitä voi tehdä kaupan edistämiseksi, ja tietyt ihmiset vain osaa myydä ja toiset ei osaa. Yleensä ne on niitä kiukuttelijoita, ainahan kaikesta pitää saada hintaa pois sehän on luonnollista! VAi?
     
  3. Timmo

    Timmo 1st gear

    No tuo nyt on kumma jos kaupittelee jotain raatoa hangesta eikä viiti edes lapioida sitä sieltä.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyvinhän nuo kaikki on aina mennyt kaupaks lähinnä KePö:n tai näiden foorumeiden kautta. Kun sekä ostaa että myy järkevillä ylihinnoittelemattomilla hinnoilla niin kauppahan käy puolin ja toisin ja molemmat on tyytyväisiä. Itekkin tulee touhuiltua näiden autonpaskojen ja moottoripyörien kanssa ihan vaan harrastelijana mut esimerkiks viime vuoden aikana vaihtui taas koko kalusto eli vuos sitten oli 3 autoa ja yks pyörä, no niin on nytkin mut ykskään ei oo taaskaan enää sama. Eroon noista kaikista ei siis kylläkään pääse vaan jos yhtä oot myymässä niin kaks uutta on jo mielessä, mut sehän ei oo kait näiden myyntikanavien vika :lol:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-09-19 17:33 ]</font>
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    ..Nimenomaan. Itse en todellakaan viitsisi lähteä tuhannen kilometrin päähän ajelemaan vain todetakseni, että sen "vain kesällä ajetun, sokean naisen saaressa omistaman" auton tilalle onkin joku vihreä pikku-ukko käynyt edellisenä iltana vaihtamassa läpimädän raadon missä kone ei pyöri ja lasit on pistetty paskaksi kymmenen vuotta sitten tien varressa, kun auto makasi siellä ojassa pari kuukautta kolarin jälkeen!

    Kyllähän sen kuvan otto saattaa sen minuutin kestää ja kuvan lähetys postilla toisen mokoman. Jos itsellä ei ole kameraa, niin viimeistään naapurilla varmasti on.
     
  6. JALLUKOLA

    JALLUKOLA 1st gear

  7. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    No joo, siis kyllä minä sen ymmärrän että AUTOSTA halutaan kuvia, mutta että kaiken mailman osista, mistä yleensä ostajakin tietää miltä se näyttää.
    Tuttava piirissäni on tasan 1 henkilö, jolla on edes lähipiirissä digikamera.
    Jollei mene tavarat kaupaksi niin ei sitten, mutta eniten ottaa päähän sellaiset kusipäät jotka lyö kaupat varmaksi lukkoon vaikka puhelimessa, ja sitten seuraa syvä hiljaisuus. Pitäis hieman ajatella ensin.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pistäkää kokeilee Huutonetin klassikkoauto- osastoa. Sieltä näkee myyjän palautteistakin miten aikaisemmat kaupat ovat sujuneet ja ilmoitukseen voi liittää kuvan halutessaan. Ennenkaikkea saa ilmoituksen heti kehiin. Olen saanut joistakin kohteista tuplasti tai jopa enemmän mitä olisin kehdannut pyytää lehti-ilmoituksessa.. :smile: mutta ei sentään kaikki kohteet kaupaksi mene. Se osasto on vähän sillisalaattia - siellä sais olla klassikkoautoille varaosat, kirjallisuus yms. ja kokonaiset autot eri osastoissa.
     
  9. Jentzy

    Jentzy 1st gear

    No on tätä kautta sentään muutama osa ja autokin tullut myytyä, kunhan vaan muistaa aina välillä käydä nostamassa viestin ketussa ylemmäksi.

    Mikäli auto myydään tarjousten perusteella, niin kai myyjä voisi laittaa näkyviin esim. pohjahinnan millä auto lähtee ja pyytää siltä pohjalta sitten tarjouksia. Antaisi edes jonkun suunnan auton hinnalle eikä tarvitsisi ketään suututtaa liian alhaisella tarjouksella. Huutokauppaa ilman huutokauppaa.

    Ja jos mahdollinen ostaja ei sitten vehkeestä kiinnostukaan, voisi hän edes siitä ilmoittaa. Ei tarvitsisi myyjänkään odotella ja ihmetellä, että ostaako se vai eikö osta. Sama juttu osien kanssa. Ensin kysellään ja tingitään ja sitten ei äijästä mitään kuulukaan.
     
  10. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Kyllä se myynti-ilmoitus pompsahtaa ylöspäin ihan itsestäänkin kun kyselyjä tulee. Järkevästi hinnoiteltu tavara löytää aina ostajansa. Tällä foorumilla ilmoitus kohdistuu tosiaan juuri oikeaan kohderyhmään.
     
  11. 67

    67 1st gear

    nii,no.jos mä nyt satun jostain pyytämään esim 100egee?ni oishan se ihan kiva jos mahdollinen ostaja?tarjois siit vaik 50egee,ni vois sitten vaik alkaa neuvottelut?
    ,tai sit numeroit kysellään ja lupaillaan soittaa.ja ihmiset joiden kanssa OLEN kauppaa tehnyt(tätä kautta),on kaikki toiminut,kiitos teille.eipä silti kaikenlaista olen koettanut ostellakin,ilmoituksin,mut ei kai kellään sit niit romuja ole.
     

Kerro tästä muillekin!