Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

  1. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Muutama poiminta tuosta lainauksesta.
    Ei ole kyse siitä mitä itselläni on ollut vaan nykysuuntauksesta, (on ollut pikkukoppaa ISOlohkolla ja muuta "mukavaa".)
    Tarkoitukseni oli vaan herättää keskustelua aloittaa harrastus amerikkalaisilla autoilla jos hyväksynnän saa nykyään vain numerot täsmää isolohko laitteilla. Rehti kutosvaunu itse kasattuna on mielestäni parempi kuin isolla (laina) rahalla ostettu isolohko härveli.
    "Tuning autoja näkee enemmän liikenteessä....." tämä kuvastaa nykyteinien
    olematonta kykyä olla oma itsensä. Useat teinit joiden kanssa olen tapahtumissa jutellut ovat näitä mielipiteitä tuonut korviini. Eli on helpompi mennä massan mukana ja turaa siipi ja porata pakoputki
    Jo "aikojen alussa" tämä nuorien ihmisten tien vierellä iloitseminen on ollut mukavaa seurattavaa, mutta ei sieltä käsittääkseni ole sitten viime metreiltä tullut uusia harrastajia.
    Sitten noista hymiöistä tai mitä halvattuja ovatkaan, niin ne on mielestäni pikku kakkoseen kuuluvia ei isoon kolmoseen.
    Henkilökohtaisena mielipiteenä on yksinkertaistettuna se että,,,,,,,
    saataisiin mahdollisimman moni teini mukaan tähän juttuun,
    TERVEELLÄ itse kontrollilla. Eli ei se moottorin koko eikä ajokin harvinaisuus vaan maalais järki, kaikki leppäjeepit tai ympärivuotiset käyttö ajokit ei ole harraste autoja
     
  2. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Minun mielestä asia ei ole noin. Ei kukaan tutuista ja tuntemattomistakaan ole kyllä moisia sanonut saatikka antanut ymmärtää kenenkään autosta vaan jokaista on arvostettu siittä että harrastaa Amerikkalaisia, koska harvinaisuuksia ne kaikki on.

    Ja jos nuori haluaa todella harrastaa amerikkalaisia niin tuskin kääntyy kuitenkaan tuning puolelle sen takia että muillakin.
    Itse harrastelin tuningia pienissä määrin koska se nyt vaan meni niin kun kortin sai taskuun, kiire oli saada kosla alle ja ajatuksena oli säästää kesä autoon, joka myöhemmin toteutui. En kuitenkaan kokenut että olisi pitänyt ajaa valtavirrassa, enkä ajatellut jenkki harrastusta minkäänlaisena erilaisuuden osoituksena vaan yksinkertaisesti mieltymyksistä ja tähän harrastukseen sisältyvistä plussista ja KASIN jyrinästä. (tällä en kuitenkaan tarkoita että "pitää olla kasi")

    Mut nämä nyt on meikäläisen mielipiteitä ja nuorille pitäisi keksiä jotain joka kannustaisi harrastamaan amerikkalaisia, jotka tuntuvat olevan katoava luonnonvara. Katoava siinä mielessä että monilla ne lepää tallissa kesät talvet ilman kilometrin lenkkiä.
    Pitäisi päästä kilpailemaan näillä tapahtumilla tälle valtaavalle Tuning hulluudelle.
    Se onkin sitten toinen juttu kuka tämän toteuttaa.
     
  3. jusi99

    jusi99 Gearhead

    [/quote] jokaista on arvostettu siittä että harrastaa Amerikkalaisia, koska harvinaisuuksia ne kaikki on.


    Itse harrastelin tuningia . En kuitenkaan kokenut että olisi pitänyt ajaa valtavirrassa, enkä ajatellut jenkki harrastusta minkäänlaisena erilaisuuden osoituksena vaan yksinkertaisesti mieltymyksistä ja tähän harrastukseen sisältyvistä plussista ja KASIN jyrinästä. (tällä en kuitenkaan tarkoita että "pitää olla kasi")

    Mut nämä nyt on meikäläisen mielipiteitä ja nuorille pitäisi keksiä jotain joka kannustaisi harrastamaan amerikkalaisia, jotka tuntuvat olevan katoava luonnonvara. Katoava siinä mielessä että monilla ne lepää tallissa kesät talvet ilman kilometrin lenkkiä.
    Pitäisi päästä kilpailemaan näillä tapahtumilla tälle valtaavalle Tuning hulluudelle.
    Se onkin sitten toinen juttu kuka tämän toteuttaa.[/quote]



    Siinä kohtaan kun joku haluaa hankkia "arvostusta" siitä että harrastaa jenkkejä, jopo on rotkossa pahasti.
    Tän homman "juju" on siinä et se tulee sydämmestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Suurin osa noista losseista ei todellakaan ole mitään harvinaisuuksia, paitsi täällä pohjolan perukoilla. Eikä sen pidäkään olla mikään kriteeri onko harvinainen vai ei, vaan OMAT mieltymykset. Noi "KASIN JYRINÄ" jutut on
    aika noloja kommentteja.

    Tapahtuma kommenttiisi MINUN näkemys on se että, TODELLA harva jenkki harrastaja (tai kukaan muukaan) menee mihinkään uretaanipuskuri maunojen "tapahtumaan", mut nää spoileri klounit tunkee ESIM. stadiin joka kuun eka perjantai kun niiden "tapahtumassa" ei käy kukaan ns. ulkopuolinen.
    Tämä on tarkoituksellista provosointia tuuning hepuille.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    OHHOH! onpas täällä käyty kiivasta keskustelua aiheesta! :eek:

    nyt on pakko itsekkin ottaa kantaa koska tuntuu että te vanhemmat harrastajat puhutte itseni kaltaisista nuorista harrastajista (ikää 16 vuotta, hallussa camino vm79 ja caprice stw vm87)

    kun minä ainakin olen mielestäni varsin "hyvä esimerkki" nuoresta harrastajasta. meinaan vaan että noita molempia autoja on tullut laitettua ja caminoa varsinkin perinpohjin ja kaikki on tullut tehtyä ja kustannettua itse, omilla kesätyörahoilla ja sit on toisinaan kituutettu perse auki niin ettei ole koulussa kahvia kyennyt ostamaan :lol:

    mutta asiaan siis... eli kannanottoni aiheeseen että miksei meitä nuoria näy noissa tapahtumissa on esimerkiksi se, että omaa korttia ei ole ja niimpä kyytipuoli on hakusassa. lisäksi myös ne pääsymaksut ja muut vastaavat verottavat ainakin omalla kohdalla vierailuja :-?

    ja sitten se pääsyy on itsellä ainakin se ettei ole aikaa kun kaikki aika menee tallissa omaa rassia rakentaen! nytten tälläkin hetkellä tilanne on sellainen että olen viikot toisella paikkakunnalla opiskeluiden takia ja viikonloput menee n. 10 tuntista päivää tallissa tehden, niin eipä siinä jää aikaa "huristella" tuolla cruisingeissa ja muissa vastaavissa...

    mutta tuo väite että vanhat parrat muka "halveksisivat" pienikoneisia tai vähän uudempia rakkineita on mielestäni perätön! tai ainakaan omalle kohdalle ei ole moista sattunut vaan yleensä se on enempi kannustusta mitä vanhemmilta harrastajilta tulee esim. muodossa "On se hienoa, että on nuori sälli valinnu ameriikalaisen auton harrastuksen kohteeksi ennemmin kuin tuuuning-kikottimen" joten ainakaan itse en syyttelisi vanhempia harrastajia kyllä ainakaan nuorempia kohtaan väärin asennoitumisesta!
     
  5. signet

    signet Gearhead

    Jees hieno asenne! Itsekin muistan vielä ajan kun menin ekaa darttia ostamaan fillarilla,kun ei ikää ollu vielä edes mopolla ajamiseen.Aika korttia odottaessa kuluu nopeesti jos on vaan jotain tekemistä koko ajan.Kuin huomaamatta nyt on ikää kolkytviis.Ulkonäöstä ja kunnosta vois luulla et viisviis;ei vuodet kulu ne kuluttaa :rotfl: Ite tosiaan alotin ekan Ramblerin kimpussa kolmetoistavuotiaana et siitä se lähtee,jos ei osata niin opetellaan.Kesätyöpaikka paikallisella autopurkaamolla opetti paljon.
     
  6. Terosu

    Terosu 1st gear

    Paskapuhetta.
     
  7. Ahis

    Ahis Gearhead

    Porissa tuuninkiheput on oikeen pyytänyt jenkkiporukoita osallistumaan heidän kuukausikokoontumiseen, jotta saataisiin harrasteautojen koko kirjo näkymään. Ja tietty siellä sit on käyty näyttäytymässä, eihän siellä oloaan kotoisaksi tuntenut mutta kyllä noita romuja kiersi porukka katsomassa eikä huonoa kommenttia ainakaan uskallettu meille sanoa :rotfl:

    Tuolla kuviakin:
    http://miisu.1g.fi/kuvat/puerco/karhu-c ... -toukokuu/

    Mun mielestä on ajan hukkaa alkaa toisia harrastajia provoomaan/arvostelemaan oli sitten tuningporukkaa, nuoria harrastajia (itse alle 30v.), lankkukylkisakkia, kutosvalluhemuleita tai ylipäänsä autoista kiinnostuneita...
     
  8. onre

    onre 3rd gear

    Sanopa saatana muuta.

    Tiedän pari teiniä jopa tältä jumalanhylkäämältä oikoradan varren kylältä, jotka laittaa vanhaa amerikkalaista henkilöautoa ajoon. Siis reippaasti itseään vanhempaa.

    Herrajjumala että vitutti kun yritin saada ihmiset joskus tajuamaan esim. näinkin typerää asiaa, että tuoreehkoa (n. 20v vanhaa) autoakin voi harrastaa, korjailla ja pitää iskussa niin että kyse on autoharrastuksesta.

    Siks viidennekseen, mikä tää on tää ongelma että etenkin mun ikäinen ei-enää-kakskyt-eikä-vielä-kolkyt-osasto on niin saatanan ahdasmielistä sen suhteen mikä on "OK" ja mikä ei? Samaa pas... krhm, korkealuokkaista ajoneuvokalustoa se on kaikki. Ja jos ny ihan alkulähteille mennään, ni eikös roddaus oo suorituskyvyn parantamista ja kustomointi ulkonäön muokkausta? Jos tästä lähtee liikkeelle ni tapauskohtaisesti tää tuning tarkoittaa kumpaa tahansa. Turha siitä on ainakaan tähän ketjuun vääntää.

    Mielestäni tää on niin, että helvetin jees, että joku edes jotain jaksaa tehdä. Itellä projektit on seisseet jo hyvän aikaa, kattoo ny jos ens kevääks sais edes jotain ajoon. Autoharrastaminen, joka on myös tän foorumin teema, on autoharrastamista. Eli harrastetaan autoja. Siis niin, että sen kummemmin katsomatta siihen että missä tehty ja minkä ikäinen se värkki on, sitä jollain tapaa parannetaan, huononnetaan tai muuten tehdään mieleisemmäksi, vaikka sitten kulutusosia vaihtaen että härveli pysyy kehissä - onhan se mieleistä. Kunhan vaan ruuvataan. Se on oikein.
     
  9. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Itekki sotkin polokupyörällä ala-asteen päättäjäisistä ensimmäistä (ok, toista. eka oli purkaamolta ostettu 150mk maksanut Saab 96) omaa autoani ostamaan. Tämäpä olikin sentään ajokunnossa ja nipussa. Kyseessähän oli niinkin eksoottinen laite kun Kupla :D

    Höpöhöpö että aika kulus nopeesti. Itellä ainaki poltteli koko ajan. Piti aina yön pimeydessä hakea auto alle ja käydä ruisailemassa. Pikkukylä eikä poliiseja ;) :D Ei vaan, kyllä se sitten yllättävän nopeeta meni se aika.
     
  10. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    No niin kun tää meni jo näin Ot:si niin vuodatanpa minäkin.
    Entiedä kuulunko enään nuoriin harrastelija alkuihin kun ensi vuonna tulee 30 täyteen ja jenkkejä harrastanut 10 vuotta.

    Ostin tuossa joku aika sitten käyttö vessan(audi a8 ) kun en jaksanut enään ajella vanhoilla ropposilla, auton vanha omistaja on laittanut autoon isommat vanteet, tummat ikkunat ja madallussarjan ja kun jenkki miehet tulee vastaan niin naureskelee ja hyvä ettei keskisormea näytä.
    Joka puolella on leimattu thyyning mieheks vaikka autossa ei ole järkyn kokoisia tapönttöjä,lintulautaa tms. kliseitä.
    Jotenkin ihmiset kokee tollasen auton uhkana tms. sillä kaikkien käytös ja asenteet on heti muuttunut, aikasemmin olen ajanut vanhoilla ruosteisella paskoilla mm. kleinbus ja volvo ja silloin oli kyllä kaikilla ihan eri asenne, eli pitääkö ajaa arki ajot hirveellä lintalla (vaikka oliskin euro) että saa ns. hyväksynnän.
    Mutta taas toisaalta silloin kun hommas ton dartin niin tuli sellasta kommentia että ostit sitten amerikan mossen ja noita on joka paikka väärällään eikä noilla mitään tee :eek:

    Itse en ole ikinä käynyt ns.euro cruisingeissa(enkä mene) mutta tutut kovasti kehuvat että siellä on kyllä hyvä meininki kun on käsittääkseni fuel girls,kuuluttajat, kivan näköisiä pirkkoja,valoja,musiikkia, tavara myyjiä,palkitaan autoja ja bileet aina, kun taas jenkki cruisingeja jos kattoo ns. vieraan silmin niin vanhat 50 luvulle juuttuneet karvanaamaset patut :) juo brenkkua ja höpöttelee keskenään ja kuuntelee Olavi Virtaa :poff: .
    Niin kyllä vois kuvitella että tonne esim kauppatorille on vähän huono jonkun nassikan/teinin tulla kyselee että mikäs kone sulla tossa on ja mitenköhän pääsis hommaan sisään, siihen kun otetaan pari autollista oikeen känni örveltäjiä jotka huutelee hävyttömyyksiä ohikulkijoille niin saattaa olla että ei kersalle hirveen hyvä maku hommasta jää ja suunta vaihtuu.
    Tottahan on myös se että jenkki cruising on nykyään enemmän ns. koko perheen tapahtuma.
    Kumminkaan tuolla jenkki cruisingeissa ei tapahdu oikeastaan mitään joten ei sellanen paljo anna ulko puoliselle vaikka hienoja autoja oliskin pullollaan, muutakun tietysti voi katella autot läpi missä menee noin tunti ja mitäs sitten? no sitten ne varmaan lähtee sinne euro cruisingeihin bilettämään ja kattelee :pinup: .

    Sen verran pitää myöntää että tuolla thyyning puolella on kyllä hyvin tuo promo puoli hallussa(halus tai ei), päin vastoin kun meillä jenkki puolella, kumminkin tuolla on varmaan musat sun muut kohdallaan nyky nassikan mielestä.

    Tulihan vuodatettua,tästä ei sitten mitään palkovihanneksia sieraimiin tai ainakin jätätte mullekin niitä herneitä :poff:
     
  11. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    itse oon nyt harrastellu kymmenkunta vuotta jenkkejä...ensimmäisen laitoin 15 vuotiaana sen jälkeen niitä on ollu kolmisenkymmentä erilaisia siipiä,pikku ja isokorisia paskoja ja vähän parempiaki...täytyy tunnustaa et viihdyn nykyisin enemmän ikäisteni tuuninki harrastajien kans...niillä on ainaki paremmat bileet :pinup: ...nykyään jenkkitapahtumissa puol porukkaa on ihan lärvit ja puol porukkaa kattoo et vittu ku nuoki on ihan lärvit...viimevuosina on jääny aikapaljon tapahtumia käymättä,parikymppisenä tuli käytyä aina helsingin ja tampereen näyttelyt ja isoimmat tapahtumat läpi nykyään hyvä jos ouluun vappuna tulee lähettyä...vanhuus iskee :Dnuorempia jenkki harrastajia on tääläpäin aika vähän tuuninki vie se on muotia kai...
     
  12. Terosu

    Terosu 1st gear

    Tuo on tasan täysin tuttua, mun mielestä on tosi hieno harrastemuoto pitää joku 'normiauto' käyttisjenkki mahdollisimman hyvässä kunnossa, jotta se säilyy. Moni vaan ei tunnu käsittävän että nää mitkä nykysin on normaaleja käyttispaskoja on tulevaisuudessa samalla viivalla niiden kanssa, jotka tällä hetkellä ovat pääosin harrasteautoja.

    Paskapuheella meinasin lähinnä sitä että aina jotkut vanhemmat herrat löytää nuristavaa 'nykynuorisosta' vaikka pääpiirtein meininki on ihan samanlaista kun jo joskus 50-luvulla, mukaanlukien patujen nurinan. Tälläsen käsityksen oon ainakin itte saanu ku isäukon kanssa jutellu.
     
  13. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Eihän sillä ole suurta väliä mitä harrastaa .euroopassa on valmistettu ensimäiseksi auto ,miksei niitä voi harrastaa.Olen neuvonut täällä Savossa varmaankin kymmeniä kavereita tekemään lasikuituosia ja muotteja pääasiassa tuninki vehkeisiin ,vaikka itse en niistä erikoisesti ole kiinnostunut.Nehän muistuttavat jollakin tapaa näitä 50-luvulla valmistettuja ykköskappaleita-sanottiinko niitä konsepti autoiksi-.Näitä valmistivat myös opiskelijat ,heidän luomuksissaan oli helmoissa hieman haineviä muistuttavia ulokkeita ja siiven tynkiä,jotka näyttäisivät nykyisin huvittavilta koska ne olivat sitä jo silloin,vaikkakin pidän siipiautoista.Nämä tuninki vehkeet ovat aivan samalla taavalla aikansa lapsia,joissa voi kuka tahansa toteuttaa omaa luovuuttaan.Eräällä todella taitavalla kaverilla on mielestäni aika siisti japsi tuunattu eikä siinä ole juuri mitään moittimista.Kaikki hilut on riisuttu ja tehty vain puskurit ja koneoeitto kuttaperkasta.Ainahan se piristää mieltä kun liikenteessä on siistejä pelejä vaikka polkupyöriä,sekin säväyttää.Onhan tuossa naapurissa 12 vuotias kaveri,joka rakentaa Honda Monkeytä.Teki peilikuvan ellipsinmuotoisesta sivukopasta,voin vain sanoa ettei siihen laatuun pysty parikymppisistä puoletkaan.Näyttää siltä että vois vetää pintamaalin suoraan ilman hiontamaalia,mutta onhan siihen tartuntamaali laitettava.Siitä tehdään vielä muotti on se niin hyvä malli.Kannustakaa tällaisia kavereita hyvillä neuvoilla ja vinkeiiä ettei heidän tarvitse toistaa jo tehtyjä virheitä.Tämä kaveri tulee saamaan ilmaiseksi molemmat sivukopat juuri siksi ettei tuollaista työtä usein näe tehtävän tuossa iässä.
     
  14. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    En tiedä onko jo joku todennut tämän tässä ketjussa mutta vaatii kyllä aikamoista rohkeutta parikymppiseltä ostaa vanha jenkki ja laitella sellaista kuntoon, kun valtaosa ikätovereista harrastaa kuitenkin toisen tyyppisiä laitteita. Tuning on siitä hyvä laji että siinä saa toteuttaa itseään aika vapaasti, nuoruuden into ja villi mielikuvitus on siinä vaan eduksi!

    Jenkkipuolellahan suositaan rakentelussa nykyään lähinnä kovin alkuperäistä ilmettä, korkeintaa pientä madallusta ja rengas & tekniikkamuutoksia "sallitaan". Mihinkäs siinä sitten purat sitä vimmattua rakenteluvirtaa? Lattiapeltien alkuperäistyylisten pokkausten tavoitteluun mätähommien yhteydessä?

    Okei rodi- ja kustomipuolella mielikuvitusta voi käyttää varmasti vapaammin, mutta kun aihiot maksaa 10 000 ekeä ja valmiit yli 20 000 niin ei niihin oikein ole varaa norminuorisolla, edes rankasti velaksi jos joku hullu rahaa tyrkyttäisikin. Samalla rahallahan saa aika menevää ja toimivaa tuninglaitosta.

    Näin kirjoittaessani voin todeta olleeni loppujen lopuksi aika erikoinen 22-vuotias ostaessani rähjän Ford F-100 vm.55 vuonna 1993! Onneksi vastaavia kahjoja kuitenkin löytyy vielä nykynuoristakin... -KK-
     
  15. zouni87

    zouni87 1st gear

    jep jep.. ite oon 20v ja omistanu jenkin 2vuotta. Ei taija nuo jenkit vaan enää kiinnostaa nykynuorisoo kun tää tuuninki on nii hauskkoo :poff: Mulla ei oo montaa kaveria jotka harrastas jenkkejä (1). Ja nimenomaan omalla työllä hankittuja, itekkii oon joka v.t.n rottelon jonka oon ostanu nii ihan ITE maksanu, ei oo mitn pappa betalar -autoja. Kaikista eniten potuttaa nuo elvistelijät jotka ISIn maksamalla autolla kurvaa parkiin elvistelemmään. Siinä vaan aina hiljaa mielessään miettii että juupajuu näin ne toiset :rotfl:
     
  16. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    siinäpä yksi nuori harrastaja, pikkuveljeni Ville 18vee(kuva viime kesältä/eli velipoika on tämä pakkopaitainen). Annoin vanhan "Betty" darttini sille kun poika täytti 17.

    Edelleen löytyy dartti, samasta linkistä löytyy myös "tuoreampia" kuvia, kun Betty sai uuden maalin päällensä.

    Nyt veli on ostamassa ´70 dussea itselleen. Ja tämäkin poika oli ennen Bettyä vannoutunut tuning-hondamies :rotfl:
    http://kuvablogi.com/nayta/607879/
     
  17. WTF

    WTF Gearhead

  18. Boogie

    Boogie 1st gear

    No niinpä se taitaa olla.
    Olen meinaan itse 22 ja omistan Pickupin vuosimallia 55, mutta merkki on vaan chevrolet.
    Eikä kyllä kukaan mun ei jenkkiharrastaja kavereista ymmärrä.
     
  19. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    autotouhuja

    moro sama juttu täällä. mä oon ostanu eka jenkin ku olin viälä 17v. ja se oli dodge dart seneca 2d ht. sen kans laittelin hiljalleen kuntoon ja ajelin sillä aikani. kunnes kyllästyin ja myin pois. mutta asiaan monesti oon huomannu että kun kysytään neuvoa. ja kun sitä rupee antaan niin eipä enää kuunellakkaan sitä mitä kysyttiin. kyl mä ainakin tykkään jelpata nuorempia harrastajia ainoo vaan että kun niitä ei oikeen oo. itte oon 31v mut jos menee avaan suun ni ketään ei sit kuitenka kiinosta. täällä od, llä on tullut hyviä neuvoja ja kauppojakin. mä kuuntelen itte korvat höröllä jos joku on keksiny jonkun hyvän idean ja toimii. :pinup:
     
  20. nikke92

    nikke92 1st gear

    Itte oon 15v. rahaa säästössä jenkkiin ja koko kaveripiiri ja vähän muutkin tietää, että olen heidän kanssaan eri mieltä autoista, yksi ainoo ikäiseni kaveri mulla on, joka tykkää jenkeistä, mutta myös tuningista. Kyllä joka päivä tulee jotain kommenttia automaustani :argue: , mutta ahkeruus ja maltti palkitaan, eikö :-? En varsinaisesti kiellä tuningia, tunnen jonkinlaista pientä hyvää myös niitäkin kohtaan, itseasiassa harva auto josta en pitäisi yhtään. En rupee morkkaamaan tuning-autoja(ainakaan suuressa määrin :lol: ), onhan sekin harrastus :rotfl: ( :wc: )
     

Kerro tästä muillekin!