TM-testi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja puutarhatonttu, 19.11.2007.

  1. puutarhatonttu

    puutarhatonttu 1st gear

    Jos joku haluaa tilata/lukea ajan patinaa ja TM testin dollarihymyistä v.1971/nro.12 sen saa TM arkistosta hintaa 3e :wink:
    Koeajossa :dodge coronet,ford LTD,buick electra ja plymouth fury !
    tässä linkki:
    http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/lehtiarkisto


    Dodge aspen ollut koeajossa samaisessa lehdessä 1979/nro.7
    Jos jotain kiinnostaa sen ajan testit :D
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    Ei muuten oo Aspenin koeajo tuossa, vaan 19/78, näin ulkoa muistelen... Challenger 14/70, Coronetin ne koeajoivat 1966, Fairlanen (Galaxie) 1961, Mercuryn 1962 ym. Mustangin ja Chevellen 1965, T-Birdin 63. Monissa numeroissa ne ihmettelee "yleensä jenkeissä on huono ajettavuus ja jarrut huonot, mutta nyt koeajamassamme xx:ssä on kyllä lähes parhaat mittaamamme hidastuvuudet" ym.
     
  3. xp

    xp Gearhead

    Niin, sehän oli siinä 61 Fairlanen koeajossa, kun saavutettiin maaginen yli 1G hidastuvuus (Myönnettiin kyllä että korin kallistuminen vääristi mittarilukemaa).
    66 barracudakin testattiin joskus. Ja itse asiassa sama BE-3 kilpinen yksilö testattiin TM:ssä, VM:ssä ja Tuulilasissa, ja esiintyi vielä jossain mainoskuvissakin.
     
  4. hla

    hla Gearhead

    OT, mutta tosta BE-3:sta tuli melko pian BGG-1 eli se Granrothin Monte Carlo yksilö, jolla Enqvist on nyttemmin osallistunut Monte Carlo Historiciin
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    ...jolloin se koeajettiin toistamiseenkin TM:ssä ja Mobilistikin kirjoitti siitä pitkä stoorit. Eritätin kiinnostavia juttuja kuitenkin lukea, kun auto oli kuitenkin todella läpikäyty ja tehokaskin ja toimittajat tiesivät mistä kirjoittivat. TM ajeli Dartinkin 1973 19-numerossaan ja samassa oli juttua Polarasta otsikoituna tyyliin "Ei mikään naisen kenkä". Meinasivat, että näyttää 53 numeron saappaalta, johon sopii 38 jalka tms...
     
  6. Polara-73

    Polara-73 Gearhead

    Toi 53 numeron saapas on mulla tallissa projektina, valmistuu joskus
    hamassa tulevaisuudessa.
     

Kerro tästä muillekin!