Valvoline Max Life ATF Dexron 3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jordan, 9.12.2007.

  1. Jordan

    Jordan Gearhead

    Valvoline Max Life ATF Dexron 3. Eli tollaset laitettiin isäukon Crysler Sebring,iin. VM 03 ja 2.7le.

    Mikä menikään vikaan kun öljynvaihdon jälkeen --> ajaessa loota vaihtaa neloselta kolmoselle --> nykäisee :eek:

    Kun on se ns puolautomaattisysteemi, autostick mikälie niin tätä ei esiinny... Nyt paikallinen "guru" sanoi että väärät öljyt...

    Kuitenkin auton ohjekirja yms haynesit sanoo että öljy on sopivaa ja purkki väitti myös että sopii kyseiseen vehkeeseen...

    No, huomenna öljyt uusiksi ja katsotaan, mutta onko kellään käynyt samaa? Mistä lie johtunut?

    Eka kerta omalla (tai suvussa) kohalla kun Valvolinen kanssa jotain ongelmia...

    Jori
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Allpar.comin sivuilta:

    Dexron is not a universal fluid. Chrysler four-speed automatics only use ATF+3 (ATF+4 for newer vehicles), regardless of what the dipstick or owner's manual says. To quote Mopar Magazine, “ATF+4 is the right fluid for Chrysler automatic transmissions built since 2001.”

    Täällä lisää.
     
  3. lincci

    lincci Gearhead

    Kyllä se on ihan oikea öljy sinne.Purkin takanahan lukee että se täyttää myöskin chryslerin +3 ja +4 vaatimukset.
     
  4. PK

    PK 1st gear

    Olisi kannattanut lukea esim ccof foorumilta viestejä samoin kuin taitaa olla täällä od:llä myös varoituksia että ei kannata laittaa kuin moparin omaa +4 öljyä. Poikkeuksetta kaikki kokeilijat ovat valittaneet samoja ongelmia. Se chrysler kun on tarkka öljystään.

    Juuri viime maanantaina vaihdatin sebringiin Tampereen autokeskuksella lootaöljyt ja suodattimen sekä jarrunesteet.
    Tästä hommasta vaihteiston osalle lankesi 274 euroa, joka ei mielestäni paha kun sillä saa toimivan vaihteiston. Lisäksi tuohon vaihtoon kuuluu vaihdon jälkeen vaihteiston "sopeuttaminen" testerillä ettei esiinny nykimistä ennen kuin vaihteisto sopeutuu jouduttuaan käynnistymään öljynvaihdon jälkeen osa kanavista tyhjinä.

    Tätä viimeistä sopeuttamista olen ihmetellyt, mutta ilmeisesti joitakin paineantureita tms. ketuttaa kun ei heti ole painetta ja antavat tietsikalle hätäsignaaleja. Jotkut sanoo ettei tarvii, mutta eipä tuosta lisälaskutustakaan mene.
    Taitaa sisältyä öljynvaihdon hintaan, kun on kiinteä veloitus.

    Valvolinea minäkin olen käyttänyt muissa merkeissä. Tuo chrysler kun tuli taloon niin onneksi lueskelin eri keskustelupalstoja ja bongasin nuo murheet käytettäessä muita kuin moparin +4 öljyjä.

    Tosin voihan olla että tuo laatikko oppii ja sopeutuu kun sillä ajaa pari päivää. Tällaisesta ei kukaan ole kirjoitellut, että onko testannut. Tahtoo nuo automaattilaatikolla tehtävät testit olemaan sen verran kalliita, että taidan jättää suosiolla autotehtaiden tehtäväksi.

    Kerro helpottiko vaiva kun öljyt vaihtui mopariin.
     
  5. Jordan

    Jordan Gearhead

    Autolla ajettu vaihdon jälkeen noin 400km ja ei sopeutunut. Tänään mennyt laatikon pesuun sekä öljyjen vaihtoon.

    Ja olisi tosiaan pitänyt vissiinkin katsoa ennen kun katuu :lol:

    Tulipahan taas kokeiltua että ei ne kaikki ihan sekaisin käykkään, vaikka purkkien lupaukset ja laatuluokat muuten täyttyisikin...

    Jori
     
  6. VRC

    VRC 1st gear

    Itsellä ihan samantapaisia kokemuksia ZF:n laatikkojen kanssa, "alkuperäiset" eli laatikon suunnitteluhetkellä saatavilla olleet Dexron II -tyyppiset öljyt toimivat, mutta uudemman sukupolven öljyt eivät, luki purkin kyljessä sitten mitä hyvänsä yhteensopivuudesta.
     
  7. Jordan

    Jordan Gearhead

    Noni, öljyt vaihdettu ja totutettu mut ongelma on ja pysyy... :mad:

    KAtsotaa nyt parin päivän päästä mitä muuta tulee eteen...
     
  8. Jordan

    Jordan Gearhead

    Nyt toiset vastaavat ögelit ukon toimesta lootassa eikä siis toimi. Huomenna moparin ostoon ja sitten lisää vinkkejä että älkää hyvät ihmiset laittako sinne mitään muuta?
    Jos alkaa tomimimaan niin ei tosissaan MITÄÄN MUUTA!!!
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Silloin kun toi toosa keksittiin -86 tai -87? niin ei ollut muuta ööliä kuin DII vielä olemassa ja loota ei ole juuri muuttunut vain nimitys. Suurin syy öljyjen vaatimusten muuttumiseen on ite kone ja auto, koska tehot ja painot on noussut. Sen takia on kehitetty kitkaominaisuuksiltaan parempaa ööliä, sisukalut on siis kohtalaisen samat ja levyjen kokoa ei ole kasvatettu eikä määrää lisätty.
    Suurin pannu jossa on toi loota kiinni on vissiin 3.8 kun alkuaikoina kone oli joku pieni nelkku 2 tai 2.3??

    Toi Valvolinen DIII ei täytä moparin nykyvaatimuksia, mutta emännän 3.3 koneisessa hoijakkerissa on lisäaineistettua DII mehua ja se toimii kuin junan vessan kansi.
    Toki lootaan kannattaa laittaa sitä mehua kuin tehdas suosittelee, mutta loota toimii kyllä vanhallakin kamalla vaikkei sitten ehkä kestä kauan joka on taas suhteellinen käsite :odroll: .

    Zetäffät toimii ihan hyvin DII/III mehuilla ja kaikki DIII mehut täyttää DII vaatimukset. Ja nykykatalookeissa siihen suositellaan DIII mehua vaikkei sitäkään ollut olemassa kun ite loota on ilmestynyt.
     

Kerro tästä muillekin!