S10 Blazerin nelivedon kytkentä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Resuperse, 1.1.2008.

  1. Resuperse

    Resuperse Gearhead

    Kertokas mulle, kun olen -91 S10 Blazerin tuore omistaja, enkä tahtoisi autoani rikkoa, että onko nelivedon päälle/pois päältä laitossa mitäään "erikois" kikkailuja? Siis riittääkö se että Vaihde keppi kohdassa N laittaa pikkukepistä haluamansa vetotavan, vai tarviiko esim. takaisin takavedolle laitettaessa peruuttaa, niinkuin pajerossa tai jotain muuta? Itse en saanut tai uskaltanut väkisin yrittää laittaa hidasta nelivetoa päälle kone käynnissä, kun alkoi ratas valittaa. Liekö vika vai ominaisuus....? Sekä nopea että hidas 4veto kyllä toimi ajaessa moitteetta.

    Muuten olen ollu Blazeriin tyytyväinen, mitä nyt "kylmänä" (eli ensimmäiset 30km) röpeltää ja sammuu risteyksiin, mut jos sekin tulpat vaihtamalla korjaantuis... :lol:
     
  2. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    keppiä tulee vetää määrätietoisesti yhtenäisellä liikkeellä L4:lle asti. auto vapaalla tietty. muuta kikkailua ei tarvi tehä.
     
  3. Arse

    Arse 1st gear

    Ei tarvi peruutella kun kytkee takavedolle. Ei s-10:ssa ole "automaattinapalukkoja", jotka peruuttamalla vapautetaan. S-10:n etuperän sisällä on omat juttunsa jotka nelivedolle kytkettäessä kytkee vetoakselin etuperään kiinni. Toisin sanoen etuvetarit pyörii aina kun eturengas pyörii, tosin etuperä+kardaani ei pyöri takavedolla. Ja osin tästä syystä nopean puolen nelivedon voi laittaa päälle/pois päältä vauhdissa. Ja hitaan puolen voi kytkeä päälle vain vaihdekeppi N asennossa. Omat kokemukseni blazerista jossa nelivedon kytkentä napilla, mutta eiköhän vanhempikin malli ole aika samanlaista tekniikkaa.
     
  4. vemu

    vemu 1st gear

    Vanhemman mallin Owner's Manual neuvoo juuri kuten yllä.
     
  5. jus57

    jus57 Gearhead

  6. Resuperse

    Resuperse Gearhead

    Joo... Olishan toi nätti vararenkaan vanne, kun se tossa takana on niin hyvin näkyvillä ja kesärenkaat on samoilla vanteilla... Onkos 50€ ihan törkeän alakanttiin tarjottu?

    Niin ja kiitos kaikille infosta! En olis ilman teitä uskaltanu alkaa sitä 4vetoa vauhdissa survomaan...
     
  7. jus57

    jus57 Gearhead

    vanne

    voiks tarjous olla törkeä? se on hyvä, mut tarjoo 60€ nii tehdään kaupat....
    ja jos kiire niin nopeimmin tavoittaa 0400-658507
     
  8. Kaidzu

    Kaidzu 1st gear

    -

    Hyvä tietää tämäkin. itse olen -93 blazerin rinnalle hankkimassa mahdollisesti -91 blazeria, niin arvelutti tuo kepistä kytkettävä neliveto. Kun nimenomaan pitäisi saada vauhdissa kytkeä päälle/pois.
     

Kerro tästä muillekin!