Tunnista auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja mikko., 3.1.2008.

  1. mikko.

    mikko. 1st gear

  2. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Joku saksalainen, veikkaisin Benz 1910-luvun puolivälin kieppeiltä.
     
  3. mikko.

    mikko. 1st gear

    Tämä aiemmin googlettamani Benzi näyttää kyllä nokaltaan samalta, mutta se ei ihan riitä. Tarkempaa tietoa kaivattaisiin.

    [​IMG]
     
  4. Acer65

    Acer65 Gearhead

    Oisko Adler 192? .....

    [​IMG]
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Komee magnum- kuoharipullo (?) astinlaudalla ?? Vai mikä maitotonkka lie?

    Vielä isonpi on näköjään estänyt liikennöinnin. Alkoholi oli ongelma liikenteessä jo tuolloin?

    Tai sitten joku on photoshopannut.. :poff:
     
  6. mikko.

    mikko. 1st gear

    Kiitos tuo meni jo melko lähelle. Joitain selkeitä eroja näkyy heti, esim. lokasuojat ja vararengaskin on eri paikassa. Mutta oiskohan toi näyttämäsi kuva vain uudempi malli autosta tms?
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vihje.. Tuolloin valmistaja laatuautoissa teki vain alustan. Kori tilattiin koritehtaalta. Eli eipä tuon ikäisissä kalliissa autoissa oli yleensä kahta samanlaista. Ei vaikka olisi sama vuosimalla ja koritehdas.. Omistaja/tilaaja kun teki ne viimeiset valinnat, mitä koriin pistettiin..

    Erikseen sitten taas ovat T-hoppa yms. jota paukutettiin sarjatuotantona 1913 alkaen.

    Adler, Benz, Daimler tai juuri mikään saksalaisauto ei ollut noihin aikoihin vielä liukuhihnapeli. Pitkään 30-luvulle myös udestaan korittaminen oli mahdollista. Siis uuden auton tilaamisen sijasta kone ja runko rempattiin ja koritehdas paukutti uuden korin vanhalle rungolle. Tuli halvemmaksi kuin kokonaan uusi ja naapureille sama määrä kateutta..
     
  8. mikko.

    mikko. 1st gear

    Tuotapa en tullutkaan ajatelleeksi. Auto lienee siis siitä 20 luvun alkupuoliskolta tai 10 lopulta. Kiitos.
     
  9. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    olisko?

    Olisko Metalurgicue tai miten se kirjoitetaan?Kun olen tollasen jäähdyttäjän nähnyt missä luki jotenkin noin.Ehkä belgialainen auto.
     
  10. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Kovin näyttää tuo korin takaosa ja kyljen vekki tuulilasista taaksepäin samanlaisilta.
     
  11. debner

    debner Gearhead

    Kyllä vain, takaosassa ei ole juuri muuta eroa kuin toisessa matka-arkku kiinnitettynä ja toisessa ei. Myös konepellin sivuritilät näyttää samalta.
    Kantikkaat lokarit saatta olla vaikka turkulaisten omatekemät jonkun vaurion jälkeen yms.
     
  12. Olisko noi eri vuosimallia kuitenkin ? Kori kyllä näyttää samalta mutta loksut ja rungon etupään muoto ovat erillaisia... No sama merkki luultavasti kuitenkin.
     

Kerro tästä muillekin!