Millä Amerikan autolla aloitit harrastuksesi? mitä suosittel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja MIKI, 24.1.2004.

  1. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead

    Cadillac Coupe De Ville '61
     
  2. F250

    F250 Gearhead

    ':oops:' El camino 79 ':oops:'(jotkut väittää että ainut auto mitä mulla on ollut) ,vaihtui vajaan vuoden jälkeen Fordiin.
     
  3. boozehead

    boozehead Gearhead

    vuonna-84,mercury meteor 2d tolppa 6 ja manuaali..chevyä ja moparia sen jälkeen...,eh ny mennää talvi voortilla ja kesällä moparia
     
  4. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Eka oli Ford Thunderbird 3.8 V6 joka vaihtui sitten Chevrolet Sportside 5.7 V8 :)
     
  5. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

    Vuosi 1983 huhtikuussa tuli haettua Bre-Vir Autosta kohtuukuntoinen 1973-mallinen (siis vain 10 v. vanha eli aivan tuliterä :eek: ) Ford LTD Brougham 4D Pillared HT, 429 cid + C6 + 9" lukolla. Sen kanssa vierähtikin 5 vuotta, ja oli aika upeassa kunnossa kun sen myin pois...
    Pirkkalassa tuo nykyään majailee lievänä projektina, useamman vuoden ollut katsastamatta. Olen yrittänyt ostaa sitä poiskin vaan ei ole myytävänä!

    LTD:n jälkeen on vuosien mittaan omistuksessa ollut 19 Fordia, 2 Mercurya, 1 Rambler, 1 Chevy, 1 Olds, 7 Dodgea, 3 Chrysleria ja 6 Plymouthia.

    Allaolevasta listasta voi päätellä mikä on mun mielestä paras tuotemerkki... :wink:
    Ja GM:läisiä en mielelläni pihaani huoli. 8)
    Ja tästähän seuraa taas :argue:

    :lol: :lol: :lol:
     
  6. PioneerVolvo

    PioneerVolvo 1st gear

    Re: millä amerikan autolla aloitit harrastuksen

    Jep, sama autohan se. muistaakseni mittarissa oli ostohetkellä jotain 12 000 mailia ja kun multa lähti niin mittariin oli kertynyt vajaa 60 000 mailia.
     
  7. PioneerVolvo

    PioneerVolvo 1st gear

    Re: millä amerikan autolla aloitit harrastuksen

    auton omistaa yksityinen, en enää muista nimeä. kun möin plyman hänellä oli varmaan ainakin yli 20 jenkkiä, osa omassa tallissa, osa museoissa. kysyin eräässä tapahtumassa ostaa Plymaa takas ja hän sanoi ettei se koskaan tule myyntiin. harmi, siitä olis tehny kivan käyttökustomin; kattoa alas, siipien alle moldata '59 Chevyn takavalot, perään mattolaituri vararenkaan kera, upotettua antennia, hakuvaloa, matalaa jousitusta ym jippoa...
     
  8. Minä ostin ensimmäisen jenkkini vuonna-86, 6-vuotta "vanhan" :eek: ElCaminon. Ei mennyt aikaakaan kuin noin vuosi niin nokka/nostinvikaisen veekutosen tilalle vaihdettiin kasi jos toinen :rotfl: Viimeisin kombinaatio oli 400cid pikkulohko. Vääntöö oli kuin pienessä kylässä. 8) Tämä auto mulla oli aika pitkään, 9-vuotta ympärivuotisessa käytössä. Paras auto mulla ehkä ikinä, tosin aikahan kultaa muistot...jne. :rotfl:

    Tässä tuli kirjoittaessa muuten mieleen että ostin tämän auton silloin koska auto joka nyt mulla tallissa seisoo (-61 Imperial), ei haluttu myydä. :rotfl: Eiks ookkin outoa?
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Mulla hiukan samoin kuin yllä,mut vuosi oli -92 tai päätös tehtiin jo -91 kun auto saapui pihaamme melkoisen raatona ensimmäisen kerran,sen jälkeen mulla on ollut kaikkiaan 5kpl Caminoita ja nyt on ´71 Musse työn alla,mut tuo ensimmäinen Camino on yhä tallella!

    Ensimmäinen jenkki jolla ajoin oli ´66 Fairlane 289:llä ja rattimanuaalilla,seuraava oli Duster ja sitten tuo em.Camino,sen jälkeen niitä onkin ollut alla joko omistuksessa tai muuten vaan ajossa melkein laskematon määrä :D
     
  10. CoolKustom

    CoolKustom 3rd gear

    Vuonna -87 tuli hankittua Plymo Signet 2d ht vm -65 360 kasilla ja
    manuaalilla.
    Hauska laite. :lol:
     
  11. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Noihin samoihin aikoihin tuli siellä kolmostien kupeessa käytyä AUTOJA kuolaamassa,tosin faijan kyydissä kun korttia ei vielä ollut.Totesi ukkokin vaan että onpas vanhoilla autoilla hintaa!!!
    Paljos muuten maksoit ekasta foordistasi silloin? Se mun eka stepside tais maksaa(pyynti) 58000MK ja se oli 7 vuotta vanha,siis vuonna 88.
     
  12. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    Vuonna -86,ensimmäinen oma Mercury Montclair 1960 4D toloppa,tallin perällä vieläkin,odottaa uutta tulemista.Sitä ennen kimpassa 1965 4D Galaxie,oiskohan ollu -84 tai -85.
     
  13. Novelle

    Novelle 1st gear

    Galaxie 4D 1965.................ja melko tuore tapaus/hairahdus :lol:
     
  14. human62

    human62 1st gear

    Tästähän seuraa huomio : -81 ostamani Impala -66 Bre Vir autosta ja on vieläkin mulla...eli ostitko sittenkin väärän merkin kun olet noin monta kertaa vaihtanut. Kerralla kunnon Biili, eikä tarvi enää vaihtaa. :rotfl: :rotfl: :rotfl: maksoi muutes osamaksulla 8500 mk
     
  15. PikkuPaja

    PikkuPaja Gearhead

    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img227575.jpg
    tossa on yks Powerista otettu,ei kovin hyvä kuva...pitääkin alkaa tonkimaan valokuva albumeita.
     
  16. oldsCF 13

    oldsCF 13 1st gear

    -98 Ostin ekalla pankkilainalla -78 Olds Delta 88:sin. Muistaakseni maksoin siitä 8500mk. Laatikko Siitä meni heti (tai siis se jo oli rikki ostettaessa) kun sain sen vaihdettua laukes mottori.. Vaihdoin ja hetken päästä myin jo pois. Mitä sitä enään pitämään kun oli kunnossa....
    Sitä seurasi Opel Kadett B Coupe -69 2.2i + 5v se oli hieno ja hauska auto...
     
  17. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

    Hintalapussa seisoi 31500 mk, vaihdossa meni -73 Taunus :D , välirahaa en enää muista, olisko ollut kahdenkympin hujakoilla...
     
  18. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Aika kohtuuhinta! Muistelen että käytiin sitten raggarinalkuina kattelemassa "squarebirdiä" jolla hintaa n.100donaa,se oli siihen aikaan melko järisyttävää - mut ei kai se mitään auttanut - kalliilla romuilla jatketaan edelleen!
     
  19. julang

    julang 1st gear

    Dodge Ram

    Aloittelin vuonna 2006 ja Dodge Ram 3500 1999

    Ja kortin sain kuitenkin 1980 luvulla...
     
  20. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

    Joo ei toi hinta nyt tunnu kovalta, mutta kyllä se 30 donaa silloin 20-vuotiaana oli olevinaan hirvee raha. Jotain 2dHT:ta silloin(kin) olis tietty tehnyt mieli, mutta niiden hinnat oli aivan pilvissä, varsinkin liikkeessä. Ja kun oli pakko osarilla ostaa, niin ei oikein voinut yksityisten kanssa kauppaa tehdä. :-?

    LTD:n ostaessani myynnissä oli myös (ja velipoika muisteli että sitä alunperin oikeestaan lähdettiin katsomaankin) yönsininen -71 Satellite 4D 318 cid öba 22 tmk, ei paha silloin eikä nyt, mutta se oli varattu. Joten selkeä budjetinylitys tapahtui ja isolohko-voorttilla reissusta palattiin... 8)
     

Kerro tästä muillekin!