chevy astron yskivä motori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kapusta, 10.1.2008.

  1. kapusta

    kapusta 1st gear

    niin tässa alkoi astron 4.3 efi ampuun kaasariin auto käy kylmänä hyvin mut ku lämpenee ni ei kestä nopeeta kaasun polkaisua vaan alkaa yskiin kaasariin yskiminen on pahempaa ajossa ku tyhjäkäynnillä.jakajan vaihdoin kun sieltä oli se sakaralevy halki mutta ei muuttunut miksikään,kansi, pyörijä, johdot ja tulpat ok p-suodatin vaihdettu.eli oisko kellään kokemusta vastaavasta viasta
     
  2. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Palaako "Check engine" -valo? Oletko katsonut vikakoodit?

    Täältä ohjeet: www.handen.us
     
  3. kapusta

    kapusta 1st gear

    astro

    joo katoin vikakoodit se herjas egr-venttiiliä mut se on korjattu,eikä sen jälkeen ole uusia ilmaanunut.sytkän olen säätänyt.vika on vastaava kun ois alipainesäädin pois pelistä ettei se niinku vetäis ennakkoja mut tässähän ennakot hoitaa boksi, niinkun tuntuu hoitavan kaiken muunkin
     
  4. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Kuulostaa siltä että käy todella laihalla jos putsariin yskii (kaasariahan siinä ei ole jos on kerran EFI).

    Jos olet eliminoinut mahdolliset imuvuodot (läppärungon ja imusarjan välistä kuulemma usein vuoto) niin kokeile nypätä lämpöanturin (CTS) piuha siitä termarin kupeesta irti. Käykö yhtään paremmin? Itselläni oli vanissa päinvastaista ongelmaa eli kävi todella rikkaalla - lämpöanturi oli viallinen mutta ei antanut kuitenkaan vikakoodia. Antoi ilmeisesti koko ajan ECM:lle liian kylmää tietoa.

    Kun anturin piuhan otti irti meni ECM siltä osin vikasietotilaan ja moottori kävi ihan kohtuullisesti. CTS ei ole kallis osa ja joku sanoi että tuppaa menemään aika ajoin rikki.
     
  5. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Jakopää voi olla loppu.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Onko tämä vika yhtäkkiä alkanut.

    Mulla alkoi Astro yskimään kansiremontin jälkeen ja juuri lämpöisenä, kylmänä toimi hyvin.
     
  7. WTF

    WTF Gearhead

  8. kapusta

    kapusta 1st gear

    astro

    vika on alkanut pikkuhiljaa paheneen ja paheneen, sytkä on säädetty nollaan ennakko piuha irti niinkuin kuuluu
     
  9. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ota siitä lämpöanturista piuha irti...jos toimii ni uutta anturia kiinni ja piuha takas kiinni.
     
  10. kapusta

    kapusta 1st gear

    astro

    no nyt on cts katottu ei muutosta, purin ja putsasin myös tbi.n ei imuvuotoja eikä mitään huomiotavaa sieläkään. mitähän seuraavaksi kokeilis ei viittis hakata uutta osaa vaan summamutikassa.hyviä ideoita kuunnellaan edelleen
     
  11. audiq

    audiq Gearhead

    Niin siis mulla alkoi yskimään Astro kansiremontin jälkeen.
    Remontin yhteydessä korjattiin myös alipainevuodot, joita oli edellinen omistaja jo "paikkaillut".
    Tämä sama ääliö oli käynyt ropaamassa kaasuläpän perussäätöä, kun alipainevuotojen takia auto kävi liian kovaa joutokäyntiä.
    Jotenkin se TBI sekosi, kun ei saanutkaan enää lisäilmaa niistä rikkinäisistä alipaineletkuista.
    Auto toimi kylmänä normaalisti, mutta lämmettyään alkoi yskimään kaasariin. Myös joutokäynti notkahteli välillä.

    Säädettiin sitten IAC irti joutokäynti perussäätöönsä ja sillä loppui aivastelut ja rykimiset täysin.
    Meillä jäi TPS anturi tarkistamatta, mutta luultavasti myös sen säädöt kannattaa tarkistaa, varsinkin jos joutokäynnin perussäätö ei ole kohdillaan.
    Ohjeet siihen joutokäynnin perussäätöön löytyi haulla foorumilta.
     
  12. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Mulla on vähän samoja oireita fleetsidessa, eli kone käy kylmänä mutta lämpimänä yskii ja nykii. Kahlasin nuo aiemmat viestiketjut läpi ja joku oli saanu kyseiset oireet loppumaan lambda-anturin vaihdolla. Täytynee kokeilla sitä noin ensi alkuun, kun ei edes kallis osa ole.
     
  13. kapusta

    kapusta 1st gear

    astro

    tänään vaihdoin lamdan eikä oikein vieläkään loppunu toi yskiminen senverran muutosta tuli et kun kone on lämmin ja ajaa lukko kakkosella ni voi painaa kaasun täysinpohjaan ei yski vaan lähtee kiihtyyn normaalisti ,mutta d:llä taas kun tekee saman esim 30km/h alkaa välittömästi se saatanan poksautttelu tbi.in,sit taas paikallan käydessä kun polkaisee ni toimii normaalisti eli tottelee kaasua heti.eli mistä moinen kuorma päällä poksuttelu johtuu.
     
  14. kapusta

    kapusta 1st gear

    nii unohtu mainita et nollasin taas vikamuistin eikä tullu uusia koodeja
     
  15. audiq

    audiq Gearhead

    Re: astro

    Tarkistitko jo sen joutokäynnin perussäädön?
     
  16. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Ettei vain katti ole tukossa.Mulla samat oireet capricen kanssa jossa on sama ruisku kun sulla eli paukku vedättäessä.mutta ei parkissa.Vaidon katin ,loppui paukuttelu.
     
  17. kapusta

    kapusta 1st gear

    en kerenny kattoon vielä, koitan huomena ihmetellä lisää.siihen kattiin mä en jaksa uskoo,ei se ottais kierroksia kunnolla ollenkaan ja se puhisis ekasta liitoksesta,putkenpäästä tulee kyl täyttä hönkää, mut katotaan sekin varmuuden vuoksi huomena
     
  18. kapusta

    kapusta 1st gear

    laitakko suoran linkin iac ja tps säätöön ei tunnu osuvan toi iac siliin tps löyty handen:lta. :odroll:
     
  19. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Joskus tulee bensapumpullekkin kilsat täyteen ja sen tuottama paine ei enää riitä ruiskulle. Se olis aika loogine vika.
    Jollakin tapaa se liittyy jokatapauksessa polttoaineen saantiin. Liian matala b.paine tai imee ilmaa jostakin.
    Eliminoi kaikki ilmavuodot nyppimälla kaikki alipaine apulaitteet irti ja tulppaamalla tarkasti kaikki letkut. Siis tarkoitan lähinnä jarrutehostinta ja mahdollisia alipainetoimisia ilmanvaihtosysteemejä + EGR ja kampikammion huohotus. Jos joku niistä komponenteistä vuotaa, vaikkakin letku olis ehjä, kone saa liikaa ilmaa. Saat testattua autoa ilman niitä laitteitakin, kunhan jarrutat kahdella jalalla.

    Jos ei vikaa löydy, laita hetkellisesti bensan tuloletkun väliin joku tilapäinen painemittari jolla saat tsekattua millasella paineella kone saa bensaa.

    Ja tiedoksi, uudet lambdatkaan ei välttämättä ole ehjiä. Niitä uutenakin paskana olleita on sattunu lähipiirin tyypeille.
     
  20. audiq

    audiq Gearhead

    Mulla oli se ohje A4:lla tallissa, mutta katon, jos se lappu löytyisi.

    Perjaatteessa sä näet sen säätötarpeen siitä, että onko läppärungossa tulppa vielä säätöruuville paikoillaan.
    Jos tulppaa ei ole nyppästy irti, niin hyvin todennäköisesti perussäätö on kohdillaan. Sitten vaan tarkistaa TPS-anturin säädöt, niin eiköhän se puoli ole eliminoitu.

    Mutta yritän silti etsiä huomenna sen paperin.
     

Kerro tästä muillekin!