Blazerin HD jouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja blazoffer, 21.9.2003.

  1. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    -79 Blazerissani on optiolistan mukaan etupäässä HD jouset iskareineen+kallistuksenvakaaja.

    Ajettavuus ei ole ihan parhaimmasta päästä:
    pomppii kuin jänis kiimassa ja ulosjoustoa ei ole nimeksikään - renkaat "hyppää" ilmaan töyssyn yli kovaa ajettaessa eli liikevara ei yllä montun pohjalle.

    Mikä avuksi?

    Tietenkin voisin uusia koko etupään alustapaketin, mutta oisko mistään ensiapua.

    Esim.
    1 lehti pois pakasta (tulee liian löysäksi? / ei kestä?)
    Vakio iskarit riittävällä pituudella?

    Ajan kuitenkin pääsääntöisesti maantieajoa, mutta aikaajoin joutuu metsäänkin menemään. :wink:



    _________________
    WHATEVER

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: just for fun 2003-09-21 21:23 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: just for fun 2003-09-21 21:24 ]</font>
     
  2. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Montako lehteä?
    Pickupissa on 6 ja käytös kuvatunlaista, blazeris 3 ja huomattavasti pehmeempi..
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ehkä muutaman lehden voisi poistaa ja pistää ilmapalkeet akselille, joilla voisi kompensoida lehtiä tarpeen mukaan. Tollaiset palkeet kun eivät maksa kuin muutaman 100 € kun oikeasta paikasta tilaa..
     
  4. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    3 lehteä edessä ja 6 takana.

    Optiolistassa lukee:

    "option no. F60 H.D. FRT. SPRINGS &"- sitten on tila loppunut eli käsittääkseni siinä pitäisi vielä lukea iskarit (siis amerikaksi).
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Eli vakiona blazeris on yksi lehti + norra. Jos HD:ssä on kolme lehteä ja norra, yhden voi huoletta tiputtaa pois..
    Onko alkuperäiset iskarit?
    Mulla loppu ulosjoustovara iskareista kun lisättiin lehti ja taottiin ( korotus 4")..
     
  6. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Ulkopuolisesta kunnosta ja mittarilukemasta (73tml - 4:nä omistajana tuntien kaksi edellistä - edesmenneitä "erakkojuoppoja" - pitäisi jopa pitää kutinsa) päätellen pamput ovat alkuperäiset.
    Jotenkin vaan tuntuu siltä ettei jokin natsaa siellä keulassa, oiskohan noita lehtiä taottu joskus, kun ulosjoustoa vaan ei ole vai onko se kuitenkin niiden nurinperin olevien lehtien ominaisuus?
     
  7. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mulla oli jouset nurinpäin koska ne oli niin maan perusteellisen loppu..(=kuoleentuneet) Eli epäilisin että pakat kaipaa ahjoa ja lekaa..
    Paljonko on pakkojen ja pohjaanlyönti- kumien välissä tilaa?
     
  8. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Norran ja pohjauskumien väli on about 40mm.
    Auto seiosoo kyllä aivan ryhdikkäästi suorana, ei perä roiku tahi ole keula ilmassa ym.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: just for fun 2003-10-04 19:06 ]</font>
     
  9. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Onko keula alempana kuin perä?
    Vertaa etu- ja takapohjaanlyöntikumien välistä eroa, 40 mm edessä kuulostaa aika pieneltä..
     
  10. blazer

    blazer 1st gear

    taitaa olla jouset lopussa.onko korotuspaloja ja tupla iskunvaimentajat eli neljät edessä? itsellä oli 30mm väli pohjaanlyönti kumiin matkaa (oli 75mm korotuspalat)ja taonnan jälkeen yli 100mm(ilman korotuspaloja).ajettavuus oli ihan prseestä ja kova kuin kivi,taonnan jälkeen parani huomattavasti mut jäykkä se on vieläkin.
     
  11. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    ...ja takana n.80mm.Ei paloja.

    Auto on tosiaan ihan ryhdissään noin kauempaa katsoen.

    Tosiaan pakat ovat siis
    edessä: norra+lehti+paksu ja lyhyt lehti
    takana: norra+4 lehteä+ paksu ja lyhyt lehti
    Iskareita 1 per kulma

    Kävin eilen Hyrylän autohelvetissä katsomassa pelejä ja siellä oli -90 Blazer 350efi+man. Edessä norra+lehti nurinperin nekin ja tuplaiskarit. Takana siinä oli norra+4lehteä.
    Auton asento vaikutti noin silmämääräisesti samankaltaiselta kuin omassani.
    Takalamppu päreinä, ruosteessa(!!!) sieltä sun täältä, kolhuja, kojetaulu halki (yllätys), mittarilukema 190tkm eli yleisrähjäsessä ja kauheassa kunnossa.
    Hintakin VAIN 5900€!!! Huhhuh. Noin ihan vertailun vuoksi mitä liike tuommoisesta pyytää.

    Omani on vm.-79 350+TH350, optiona vain tiltti ja tihku. Vakiokone, josta saasteheepelit poistettu, jatkuva 4-veto, uudet kumit alkup.optiovanteilla, ylimaalaus n.6 vuotta sitten, takuukilometrit 75tml. Kaikki pelaa - no tota etupään alustamieltymystä lukuunottamatta - ruosteet löytyvät keskitetysti oik. etulokkarista. Auto vaihtoi omistajaa tonnilla.

    Vertailupeleillä on ikäeroa 11 vuotta ja varustelutasokin on ääripäistä mutta kyllä toi liikkeen peli työnsi pois luotaan jo pelkällä olemuksellaan.

    No toi oli vaan mun mielipide.

    Makunsa kullakin sanoi Musti kun muniaan nuoli :grin:


    _________________
    WHATEVER

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: just for fun 2003-10-06 16:19 ]</font>
     
  12. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Heitä se paksu ja lyhyt lehti mäkeen niin ajo-omituisuudet voipi muuttua..
     
  13. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Noniin.
    Pitäisi vain olla luottamatta omaan muist...mikäse nyt taas... ai niin muistiin.

    Edessä (jouduin tarkistamaan) norra+2lehteä - ei siis sitä lyhyttä ja paksua, kuten takana.
     

Kerro tästä muillekin!