Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead


    Ohhoh! :eek:

    Onpas muuten hienoja piiiitkäkattoja tuolla.... 8)
     
  2. Stout

    Stout 3rd gear

    Tuollaisella varustuksella noita '62 Bel Air farmareita tuskin on tehty viittä kpl enempää. Se nyt olisi vielä puuttunut, että farmari olisi ollut lightweight varustuksella eli alumiinipuskureilla ja keulapelleillä, kun toisilla sitä tuuria on löytää tuollaisia aarrekätköjä. Itseasiassa tuo on pitkään aikaan yksi mielenkiitoisimmista keskusteluista tuolla Chevytalkissa.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Juu ja sanovat tuolla että noita alumiinikeula-manuaali-wedgejä on tehty 21kpl...
    Nuo kaksi survivor-rodia ovat tietysti asia erikseen... Hambin mukaan AV8 pääsi jo Hot Rod's "Barn find & Survivor" article (Nov. '07)


    Olis hauskaa pitää tuollainen 409-manuaalifarkku päältä päin tuossa kuosissa... :lol:
     
  4. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    ni eikös tuolla joku kommentoinut että jos tuon farmarin menee restauroimaan niin se ei ole enää alkuperäinen :lol: tuntuu vaa kuvien persuteella tuoki wedge ja farkku et ei oo noi kyljet ees kovin happamat ? vai tuntuuko se vain että kun suomesta löytää 20v seisoneen auton ni se ei näytä noin ryhdikkäältä :rotfl: näkyyhän tossa yhdessä kuvassa kun farkkua nostetaan lavalle. keula eka ilmaan ja sen nosto lavalle ja sitten vasta perspuoli. luulisi että runkokin jo antaisi periksi tuollaisten nostojen ansiosta kun noinkin kauan seissyt.
     
  5. Tero Halsvaha

    Tero Halsvaha Gearhead

    Kaverillani on Paraisilla -70 Impala. Musta 4d tolppa ja sininen sisustus. Kun saatiin auto liikennöitävään kuntoon, se rekisteröitiin vanhalla tunnuksella. Kilviksi tuli HBS-6. Lieneekö tuttu kenellekään?
     
  6. kj

    kj 2nd gear

    Tietääkö/muistaako kukaan tuliko tästä enää autoa?
    -70/-80luvun taitteessa eräs Nastolalainen (en muista nimeä)
    rakensi uudelleen neliovisen hopea/mustan 4d sedan -66 Impalan 8) ...
    Häneltä se meni toiselle Nastolalaiselle joka myi sen Lahteen???
    Uusi omistaja ei kerennyt Impalasta kauaa nauttimaan kun se
    meni kesällä Panosannalla (Pistohiekalla) romuksi...
    Elettiin muistaakseni vuotta -86???
    Korjattiinko se vai loppuiko elonkaari?
     
  7. impalt66ja67

    impalt66ja67 1st gear

    Mites se ny silleen...?
     
  8. Polara-73

    Polara-73 Gearhead

  9. tb60

    tb60 3rd gear

    Koojiin kyselemää Impalaa en muista silloin havainneeni, mutta Kuivannonkylän veljeksillä oli 80-luvun alussa Impala 4D HT -65. Muistaakseni sininen ja valkea katto. Konepuolesta ei mitään muistikuvaa.
    Kyllä ne sitä HT:tä jaksoi hokea, kun me ajeltiin Arzin Bel Air -65 4D Tolpalla.
     
  10. Mr J

    Mr J Gearhead

  11. Impala76

    Impala76 Gearhead

    ot kylläkin mutta varmaan tästä topicista tavoittaa oikeat harrastajat.. eli onko jollain ylimääräisenä/myytävänä 65-70 fullsize farmari letukkaa??? projekti, ajokuntoinen, rullaava leimattu, ei sinänsä väliä, mitä olisi mahdollisesti tarjolla?
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tulipa mieleen eräs 64-Chevy, jota kävin kymmenisen vuotta sitten katsomassa Turussa. Tekniikkana suora kuutonen, perä ylhäällä, alla Wofracet, pinnassa vanha punainen flake ja sisusta punaista plyyshiä ja neliovitolppa tietysti! Siinä oli nostalgiaa kerrakseen, mutta jäi kuitenkin ostamatta. Olis hauskaa nähdä autosta joku vanha kuva ja vaikka kuulla onko vielä hengissä ja missä kunnossa!
     
  13. impalt66ja67

    impalt66ja67 1st gear

    Tuolla kuvissa seisoo vesitornin juurella tämän TXX 729:n vieressä
    NJA 66, kulkeekos se vielä koskissa?
    Muistakko koskista noita 67 vuoden letukoita?
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Jotenkin rekkari tuntuisi tutulta, voi olla samanlainen eri autokin. Nykyolintilasta ei mitään hajua.

    Mutta ettei tuo vaan olis sama joka oli espoossa 91-95 aikaan, vahvasti roddattuna, perä korkealla yms. tosin sitä silloin palauteltiin alkuperäisemmäksi...
    sittemmin auto varastettiin, laittoivat pakin vauhdissa päälle ja päätyikö lopulta ojaan. Lintta tuli kuitenkin oikein vakuutusyhtiön kunnostamana takaisin liikenteeseen ja vaihtoi omistajaa.
     
  15. camino72

    camino72 3rd gear

    Oli tuttu 1960 Impala uusimmassa V8:ssa. Auto ostettiin Fresnosta Kalifornian kuumasta Central Valleysta elokuussa 1990. Näimme auton sattumalta kaupungin teollisuusalueella tallin ovella ja menimme katsomaan sitä. Konttorista tuli meksikolainen kaveri ja kyseli, olemmeko ne norjalaiset, jotka olivat hänelle soittaneet. Hänellä oli ollut auto myytävänä paikallisessa lehdessä, mutta emme olleet siitä tietoisia.

    Pidimme silloin majaamme Stocktonissa, joka oli siihen aikaan väkilukuun suhteutettuna USA:n väkivaltaisin kaupunki. Downtown olikin aika villin näköistä seutua. Stocktonin teollisuusalueella asusteli kaveri nimeltä Filppula, joka oli suomalaista sukua. Kaverin talossa oli maalattia ja piha oli täynnä perittyjä autoja, ehkä vajaa 100 kpl. Siellä oli muutamia mielenkiintoisia autoja, mutta olisi ollut kauhean työn takana saada sieltä autoja ulos. Ilmeisesti seuraavana kesänä Bremer (ehkä) oli ostanut 53 avo-Oldsin (ja varmaan jotain muutakin), joka myöhemmin näkyi kotimaisissa näyttelyissä entisoitynä.

    Impalaan palataksemme pyysimme saada auton koeajoon ja päätimme ostaa varsin siistikuntoisen auton, jonka alusta oli kunnossa ja tekniikkana oli ainakin kaverin mukaan peruskorjattu 350 + TH350. Lokasuojat oli hänen mukaansa vaihdettu Biscaynesta. Listanreiät lokasuojassa oli peitetty, kun auto oli maalattu. Jutussa mainittiin auton olleen alunperin vaaleansininen, mutta ostettaessa se oli kyllä vaaleanvihreä. Auton hinta oli $3000 josta kaveri ei tinkinyt ja kauppa oli tehty noin 30 minuutissa, koska arvelimme, että norjalaiset ostavat sen joka tapauksessa. Siihen aikaan suomalaiset käsittääkseni ostivat niitä $500-1000 autoja Kaliforniasta, koska niitäkin oli hyvin tarjolla. Eikä olisi ollut mitään järkeä ostaa samaan rahaan Floridan pommeja (ja niitäkin tuotiin Suomeen varsin paljon), jotka yleensä olivat ruosteisia joka paikasta.

    Ajoimme autolla elokuun aikana 2500-3000 mailia. Kävimme mm. Renossa Hot August Nightsissa ja auto toimi ilman pienintäkään ongelmaa, vaikka ilman lämpötila oli kyseisenä aikana päivisin 38-43 C, ja illan viileydessä vain 35 C. Ainoa ongelma oli ettei aina viitsinyt pitää päivällä ikkunoita auki, kun sieltä puhalsi niin kuumaa ilmaa.

    Auto ajettiin sitten myöhemmin marraskuussa pakkasessa (vuonna 1990 oli siis jo marraskuussa pakkaskelit) Helsingin Länsisatamasta Vaasaan taas ilman mitään ongelmia (pakkasnestettä kyllä lisättiin satamassa).
     
  16. v-v

    v-v Gearhead

    Uuden kasin Impala on kyllä tyylikäs!Ensimmäinen juttu minkä luin lehdestä (mistäköhän johtuu :odroll: ?) Kirjotteleeko nykyinen omistaja OD:llä?
     
  17. KaTi

    KaTi 1st gear

    Mikäs tää 65 bel air on autojaan(LFA-22) myös hollolassa
    siis onks sillä oikeesti joku historia?[/quote][/quote]

    Selailin sivuja "hieman" kauemmaksi ja huomasin jotta LFA-22 bel air oli kiinnostanut historiansa puolesta. Tarkkaa menneisyyttä en siitä tiedä, Tohmajärveltä (jossa auto on viettänyt melkoisen ajan, useampaan kertaan kiertänyt samoilla omistajilla) se matkasi Hollolaan. Kuultujen juttujen perusteella aika riehakasta on ollut tämän auton meno. Nykypäivää se viettää minun seuranani Joensuussa.

    Niin ja voinen varmaan tähän samaan lisätä jotta jos joltain löytyisi mittaristoa tai mittariston osia kyseiseen letukkaan niin minulle voisi sellaista tarjota. Ovat jääneet jollekin reissulle reippahalle edellisillä omistajilla.
     
  18. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Mahtaiskos kellään olla tietoa tuosta meitin BelAirin maallisesta vaelluksesta? Rekkari on nykyään NYX-25. Ja kuvia löytyy tuolta: http://kuvablogi.com/blog/7307/1/
     
  19. kj

    kj 2nd gear

    Onko aikaisempia rekkareita tiedossa?
     
  20. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Ei ole, kun edellinen omistaja oli ostanu kilvettömänä ja laittanu uudestaan kilpiin pari vuotta sitten. Ilmeisesti tuo tunnus on ollu ainakin jossain vaiheessa ennenkin tuossa autossa, koska uudetkin kilvet on mustat.. Värikerroksia on useampia järjestyksessä alimmasta nykyiseen: Vaaleansininen metalli, sininen/turkoosi metalli, tummanpunainen metalli ja nykyään matta pinkki mustilla scallopeilla. Tekniikka on vaihtunut jossain vaiheessa alkuperäsestä kutosesta ja manuaalista 350+th350 kokonaisuuteen. Konepelti ja takaluukun kansi on vaihdettu impalasta. Alkuperäsestä suomiautosta kysymys.
     

Kerro tästä muillekin!