seosmittari ja lambda(t) ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vezku, 14.2.2008.

  1. vezku

    vezku 1st gear

    pähkäilin tuossa jos kokeilis seosmittarin kanssa säätöjä tuunata sitten kun saa moottorin kiinni autoon ja kun auto on dart v8 nii tarviiko molempiin putkiin lambdan vai riittääkö vaan toiseen? itelläni on käsitys et molempiin pitäs saaha kun eihän tiiä jos vaik toisella puolella onkin jotai häikkää.
     
  2. Tarvitset kaksi seosmittaria, tai monikanavaisen seosmittaussysteemin käytännössä jos meinaat molemmista putkista mitata. Alkuun pääsee yhdelläkin, jos pytyt saa edes hehtaarilleen saman soosin.

    Laajakaistamittaria suosittelen...
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Parempihan se olis,jos olis lambda kummassakin putkessa ja sit vaikka kabiiniin sellainen katkaisija jolla saat valita kumpaa puolta tarkkailet milloinkin!
     
  4. vemu

    vemu 1st gear

    Ainakin Innovaten LC-1 laajakaistassa näyttää olevan mahdollisuus ketjuttaa useampia LC-1:siä, jolloin ulos saa yhtäaikaisesti kaikkien datan digitalisena. Jokaisessa LC-1:ssä on lisäksi kaksi ohjelmoitavaa analogista lähtöä mittareita tai ECM:ää varten.

    Meinasin tehdä Sport Comp A/F mittaria varten vertailupiirin joka näyttää kahdesta signaalista sen joka on enemmän pielessä säädetystä optimista.
    Tämä mittari ja kytkentä tulee kuitenkin ainoastaan vain "informatiiviseen" käyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!