Tuolla naapurisivustolla hieno kuljetin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja O.J., 13.2.2008.

  1. nixu85

    nixu85 1st gear

    nyt harmittaa etten pysyny aikoinaan koulussa hereillä :rotfl: tajuais ees jotai noista ulkomaansivustoista :odroll: :poff:
     
  2. nixu85

    nixu85 1st gear

    toivottavasti otti eikä vain aikonut :odroll: pitää soittaa loppuviikolla uudelleen jossei mitää kuulu. ei kannata ainakaa kovin kauaa odottaa ettei ne jo selvitetyt asiat pääsee hukkumaan / unohtumaan :odroll:
     
  3. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Juu tottakai, mutta jos kyseisiä vehkeitä löytyy yleisellä eurooppalaisella hyväksynnällä muista euroopan maista uutena, niin täkäläisten lakien, asetusten ja niiden tulkintojen tulee sallia niiden käyttöönotto myös täällä kotosuomessa, muuten kyseiset lait ja asetukset toimivat kaupan esteenä :wink: .

    Kun tuosta on ensin saatu selvyys, niin sitten voikin jo ruveta vanhoja vehkeitä muuttamaan tarkoitukseen sopiviksi :poff:
     
  4. nixu85

    nixu85 1st gear

    osaisko joku löytää jostain noita hyväksyttyjä vetolaitteistoja? mulla ei kielipää riitä.. lontoo sujuu jotenkuten mut ennoo perillä tämän aiheen sanastosta :oops: yritin ehotella kuopion motonetille että alkas tuoda suomeen myyntiin noita mut ei ne innostunu asiasta :odroll: :poff: menettivät varmasti hyvät rahat ja asiakkaat :rotfl:
     
  5. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Naapurista löytyy, EU-tyyppihyväksynnällä, 29000kruunua asennettuna.
    http://www.gooseneck.se/gooseneck.html
     
  6. nixu85

    nixu85 1st gear

    loistavaa :D paljokos se on eu-rahaks muutettuna? jos itte muistan oikein niin se ois noin 2700€? ja varmaan halvemmalla lähettäsivät :odroll: kuuluukohan tohon mukaan se kärrynpuoleinen härveli? kun autoon ei tarvi olla hyväksytty kun toi tappi mikäli se akelta löysi oikeat tiedot.
    eli ton likkuhärvelin sais periaatteessa tehä ite..
     
  7. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Kyllä ne molemmat palikat tarvitsee EU-hyväksynnän.

    Autoon voi tietenkin tapin asentaa, mutta kun siihen alkaa kärryä tekemään, niin kärryn vetopäälle vaaditaan myös hyväksyntä.
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Millainen se vastakappale tuohon on...? :eek: kun toimii siis juuri päinvastaisesti, kuin rekkavetureissa...eli tappi on autossa ja jonkinlainen "kita" ja kiinnityslaitteisto vaunussa...? ja karryssä on ilmeisesti jonkinlainen ´pukki alaspäin, johon tuo tappi tulee, koska lava asettaa n.50cm vaatimuksen itsessään ennen vaunun "pohjaa"...
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Tuossa gooseneck sivuilla näkyy se vastakappale
     
  10. O.J.

    O.J. 3rd gear

  11. nixu85

    nixu85 1st gear

    tietysti pitää olla molemmat hyväksytty, tarkoitin siis tuota tapin jalustan nivelsysteemiä jonka tekisin ite niin tarttis ostaa vaan toi tapintynkä 8) osaakos joku suomentaa paljonko se kärryn kitahommeli maksaa ja minkälaiset jarruhyväksynnät siinä on? pitää olla saman hyväksyntäpiirin merkinnät kun akseleissa / jarruissakin.
     
  12. julang

    julang 1st gear

    vaunu

    Olen itse selvitellyt noita samoja juttuja ja kiva että muutkin on samoilla ajatuksilla :D Eli oli tarkoitus tuoda USA:sta 40 jalan asuntovaunu ja laittaa se Dodge Ram 3500 perään. http://www.dodge.harjutie15.com/copperm ... um=51.html

    Ongelmana on tosiaan tuo koukun tai kiinnityksen tyyppihyväksyntä ja nuo jarrut.

    Vaan jos jollakin ideoita laitakaa ihmeessä!
    Voin auttaa ainakin että on hyvät yhteydet tyyppihyväksyntälaitokseen Itävallassa.
     
  13. duramax03

    duramax03 1st gear

    Kuvat ei oikein aukene mutta varmaan puhut goosenecistä, laita vaan infoa jos jossain päin suomea saat hyväksyttyä järjelliseen hintaan, se on varmaan lisäksi sähköjarruilla. Kyselin aikanaan parilta konttorilta mahdollisuutta jenkkikärryn leimaamiseen mutta kohtuu haastava ja vaikea urakka on edessä ( ekalta konttorilta ilmoitettiin, että älä vaan tänne sellaista tuo). Muistaakseni akselit pitää olla E ja tietty valot ja vaunun sähkölaitteet myös kärryn rahti on aika kallis koska sellainen ei mahdu konttiin.
     
  14. julang

    julang 1st gear

    joo toimii kunnolla vain firefoxilla :) Kyllä juuri gooseneck olisi tarkoitus kilvittää, mutta se ei aivan yksinkertainen juttu ole.
    Tuossa hiukan alkua toisella osiolla: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=
    Suurin ongelma on tuo vetolaite jonka pitää täyttää 94/20/ETY tai E- 55 vaatimukset.
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    olen yhen "teli"transitin matkailu käytössä nähny ja yhen "teli" ducaton.....fiatti tietysten helppo tehdä "telinä" kun kerta on etuveto..........kuitu kopan muoto oli suht (sama?)samanlainen eli valmistaja oli varmaankin sama......oikos ollu Kabe tai L.M.C(looordmysterländ)...... väritys ainakin moinen mitänoissa käytetään :wc:

    kaverin pihalla olis 3:me 127:iskaa fiiua......pitäiskös ottaa laikka kone käyttöön :rotfl: tulis ainakin erikoinen
     
  16. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Niin, ja jos OIKEIN paljon kaljaa varaat työn kunniaksi, tee siitä fiiusta TRIPPELI... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Ei varmasti tule toista vastaan. :eek:
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    niiiin.....sit sais mahtumaan JOPA kolme koria oltta takahutlaariin......vai menikö liiotteluks.....kolme laatikkoo olis realistisempi :rotfl:

    .....mut pää asia "semmost ei olis kellään"
     

Kerro tästä muillekin!