GM Automaatit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja esko, 15.10.2003.

  1. esko

    esko 1st gear

    Moi. Usein ollut kavereiden kanssa keskustelua mikä on Gm laatikoista kestävin ja mikä taas "huonoin". Kertokaa mielipiteitä /kokemuksia asiasta. Varmaan kaikki käsittivät, että kyse on automaatti laatikoista.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Pelleiletkö??

    Tästähän on täälläkin jauhettu, joku kelpuuttaa vain TH400:sen laatikoksi ja toiselle TH200R4 on ihan state-of-the-art-loota.

    Riippuu käytöstä ja autosta. "Oikein" käytettynä kaikki nuo kestää vaikka isältä pojalle.

    Jos laitat astroon marineveeåttamoottorin ja rupeat sudittelemaan, niin sun TH700R4 hyytyy jo ihan viikoissa, eikä kilometrejä kerry.

    Sitten taas voit laittaa capriceen TH200R4:n tilalle TH 400-lootan kestävyyden toivossa ja saat auton, joka lähtee kuin lehmä makuulta ja juo kuin kilpuri.

    Yleensä nelivaihteisissa on lyhyemmät ykköset, joten lähtee valoista auto vilkkaammin, sitten taas kuminpolttoon kannataa prepata kolmivaihteinen.

    Tutki seuraavaa linkkiä, mitä ne on syönyt:

    http://www.aceomatic.com/catalog/automa ... g.asp?n=gm
     
  3. tomimk

    tomimk 1st gear

    (Oma käsitykseni)

    Koskee ajoa jossa takapyörät kulkevat n.10% enemmän kilometrejä kuin etupyörät

    th350 on pommivarma loota n.350 heppaan asti jos siellä on asiamukainen siftkit

    th200r4 heikkoja kohtia on 2. staattorin akselista menee poorit. Se täytyy vaihtaa karkaistuun kisaosaan. Yksi planeettapyörästön kuori on myös pehmeätä, siitä menee kanssa poorit. Tätäkin saa karkaistuna kisaosana. Sitten vaan hyvä siftkit ja pommivarma loota. (Tätä käytetään kuulemma paljon kisoissa taalainmaalla koska on kevyempi eikä loorassa ole muita tyyppivikoja)

    TH400 helvetin varma ja hyvä loota. Kestää hyvällä siftkitillä kaiken ja painaa paljon.

    TH700 Loorassa on paljon pieniä ongelmia. En erittele niitä tässä mutta uudemmissa monet on korjattu. Taitava lootaammattilainen osaa virittää tästä kestävän ja toimivan mutta keskivertokorjaajalla ei varmasti onnistu. Olen onnistunut kolmannella kerralla itse tosi ammattilaisen neuvoilla ja parhailla osilla saamaan kestävän looran aikaan.
     
  4. 63impala

    63impala 1st gear

    Ja "voimaluistaja" kestää, mutta tarvii voimaa...
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    ..."voimaluistaja" ...

    Powergliden mä unohdin "asiantuntijalausunnostani". Sillä kun kiihdyttää, niin ei voi tyriä kuin yhden vaihdon.

    Miksi loikkarilaatikot on ylipäätään keksitty? :grin:
     
  6. esko

    esko 1st gear

    Juu. Kiitokset mielipiteistä. Asia kiinnostaa juuri nyt siitä syystä, kun olen katsellut talviautoksi Carice STW:tä/vastaavaa. Näitä tutkiessani olen kuullu "mielenkiintoisia" selityksiä miksi juuri TH 200 tai juuri TH 400.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän th 200 4r kestä normaalikäytössä aivan tarpeeksi, ja 200C myös. Jaksaakohan pikkuinen vakiokone edes pyörittää TH400:sta?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä th400 toimii hyvin vakio 305 perässä capricessa, olen ollut kyydissäkin
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä th400 toimii hyvin vakio 305 perässä capricessa, olen ollut kyydissäkin
     
  10. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    ja mikä parasta nämä pystytään myös korjaamaan erittäin kohtuullisilla kustannuksilla!.
     

Kerro tästä muillekin!