Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Devi

    Devi 1st gear

    Omani hain sieltä jo Tiistaina, hoidin tullauksen itse kun en jaksanut enää odotella :)

    (automme siis tulivat samalla kyydillä ja samalta välittäjältä)
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Ovipahvien irrotus...

    Hi!

    Ne on kyllä selaisila muovisilla painonastoilla kiinni,mutta kannatta käyttää sellaista haarukka systeemiä (Biltema tai tarvikeliikkeet). Tai sitten leveä,ohutkärkinen meisselli ,jossa hieman kiettaistuna teippiä,ettei maalipinta kärsi. Ovat nimittäin aika tiukassa ekoilla kerroilla (jos ei ole irrotettu aiemmin). Alakulmasta helpoin alottaa,niin pian pääsee näkemään missä nappulat ovat. Se etureunan ylimmäinen siellä peilin kulmassa aika varovasti otettava...samoin ne avauskahvan ympärillä muoviosat tarkemmin,ettei katkea ne lukkonipsut. Ne on muistaakseni sellaiset luiskat,jossa muovikohouma lukituksena,eli irtoaa ulospäin vetämällä. Sitten kun noi on irti niin hieman nostoa ylöspäin. :poff:
     
  3. Subman

    Subman 1st gear

    Kiitokset neuvoista.

    t. subman
     
  4. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Jenkeistä tuotujen Öljyt...

    Jep !!!

    Noissa tuontivehkeissä on valitettavan usein ne öljyt (paksua)tervaa :-? ja jarrunesteet vaihtokuntoiset. Turbon tilanne kannatta tarkastaa myös mahdollisimman pian. :odroll:
    Ennen öljyn ja suodattimen vaihtoa ei kannata kokeilla "tehoja" yhtään. :soosoo: jottei tule vammaa... No tietenkin jokainen tekee omallaan miten lystää,mutta ... :poff:
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subbeja :)

    Hi !!!

    On se mukavaa kun "veljeskunta" kasvaa :D Ja kuten foorumia lukemalla voi todeta... on näissä välillä omia ...joskin mielestäni kaikkiaan pieniä jippoja... ikäänsä nähden ... joita mahdollisesti käytössä eteen tulee. :) joskus enemmän ... ajan myötä vähemmän,kun on läpikäynyt vehkeen. :poff:
    Ja jos joku nyt ajattelee "parkaista",et kyllä näissä vikoja piisaa,niin täytyy huomioida,että nämä on järeitä ja useimmat vielä 4 WD vehkeitä joten rakenteellisesti hieman eri juttu,kuin jokin henkilö tai paketti kulkine.:rotfl:

    Ja täältähän niihin usein neuvo tai apu löytyy,joten tervetuloa joukkoomme :lol: :poff:
     
  6. hannes

    hannes 1st gear

    Tiputettiinkos tästä "veljeskunnasta" nyt 6,2 subbarit pois, kun tuo otsikko muuttui? :wink:
     
  7. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    perskeles niinpäs olikin :oops: mihinkän jenkkiin mää sen sekotin :odroll:
     
  8. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben Vanhempia veli versioita ;-)

    NO EI TOKKIISA !!! Nuohan on meidän esivanhempia (versioita). 6.5 D (-> 6.5 TD ) on 6.2 D jälkeläisiä :rotfl: :poff:
     
  9. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Kertokaas nyt viisaammat mikäs se ECM oikein on?
     
  10. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    ECM

    Hi!

    ECM ( PCM )

    Se on se varsinainen tietokone boxi eli "aivot" tai auton tekniikan "ohjausäly" siellä hanskalokeron takana :poff:

    Ja sen lukeminen onnistuu sieltä vasemmalta ... ratin alta löytyvästä ... OBD 2 pistokkeen kautta
     
  11. forssi83

    forssi83 3rd gear

    sen verran luotan tohon kun tuttu sen sieltä kävi hakemassa ja sillä yli tuhannen kilsaa ajelikin... nyt tultiin subbarin kanssa kotia oli se komiata kyytiä... kyyl tommonnen kivasti tiellä menee
     
  12. persus

    persus 3rd gear

    joo kyllä itestä tuntu kans mahtavalta posotella sillä kotia ku kävin ostamas....ja tuntu sillon vakio renkail että se jopa kiihtyyki jotenki...mut ei kyl enää näil isommil :odroll:
     
  13. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    ei voi mitään mutt on pakko,nykinyki :rotfl:
     
  14. HRTP

    HRTP Gearhead

    se on aina se mukava fiilis kun kasin saa pellin alle 8) varsinkin jos vielä sattuu olemaan kunnossa oleva :lol: mutta kyllä tänään taas luottamus autoon kasvoi ja hymy kuskin naamalle kun konttorilla kävin,kerrasta läpi eikä mitään sanomista löytynyt 8)
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Ja sitten kun siihen subukan kyytiin oikein tottuu niin noi "tusina" autot alkaa olla aika karseen tuntusia ja alkaa tietkin tuntua niillä kuoppasemmilta :odroll:
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    ja on kyl turvallisen tuntusta ajella noin pitkän konepellin takaa!on sellain varman olonen tunne että jos kolari tulee ni ei jää ainaka kakkoseks.....jos ei nyt rekan kans aja yhtee :odroll:
     
  17. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Tai dodgen 8)
     
  18. forssi83

    forssi83 3rd gear

    persus, tuun maanantaina hakeen sen verkon sulta.
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Moro, vaikka otsikkoa muutin... kaikki GM Subbet ja lavat on tänne tervetulleita kun siellä tuttu 8 hyrrää pellin alla 8)
    Onhan tässä tuhannen mailia tullut veivattua tälle viikolle 4-tietä edestakasin, 400 mailia vielä jälkiruoaksi sunnuntaina... mukava on Subbella päästellä, 8 vetää mukavasti ja kabiinissakin on mukavan hiljaista... olen tällä 9kk aikana ajellut yli 40tkm, ei kertakaikkiaan mitään murhetta tienpäällä :wink:
    Lisää maileja mittariin...
    t.kane
     
  20. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Lisää Tehoja 6.5 TD:n

    Heips taas!

    Kyllä tuota tilannetta päästään korjaamaan :D Tuossa viikko sitten ilmottivat,että lokakuun loppupuolella tilaamani Vesi/ilma cooleri (välijäähdytin ) systeemiin Subbeen sopiva jäähdytin osa (joka tulee sinne puskurin alle ) on nyt saatavilla. Tilasin heti pari malliksi ja ovat matkalla jo. Kun ne tulevat niin pääsen kokeilemaan miten tuon systeemin helpoimmin saa asennettu. Noihin 94-95 johon tuo Svenssonien "teholastu" on saatavilla tämä "välijäähdytin" systeemi antaa helposti nuo lisätehot. :wink: Meidän jolla on tuo ECM (PCM , ECU ) boxi täytyy hankkia tuo SSDieselin boxi tai sitten saada jotenkin muuten nostettua vähän noita ahtoja :eek: Mulla on selvittelyn alla se,miten toi homma saataisiin hoidettua näissä -96 tai uudemmissa :odroll:

    Tuo tehokaavio menee suurin piirtein siten,että nykyisessä tilanteessa näissä, jokainen aste ahtolämmöissä yli 40 tietää 1 Hv menetystä tai toisinpäin ... välijäähdyttimen asennuksen jälkeen ...jokainen aste joka saadaan pudotettua ahtolämpöjä coolerilla eli välijäähdyttimellä tietää yhtä pollea (= - 1 aste = +1 Hv ) lisää käytettäväksi. Eli samasta käytettävästä polttoainemäärästä saadaan lisää tehoja. Siihen sitten päälle nuo normaalit Dieselin tehotemput (enemmän ahtoa, #9 resistori , Mariner suuttimet, K&N putsari ja väljempi pakopuoli jne.) niin johan pitäisi alkaa tilanne parantua eli pollet potkia !!! :rotfl: Lisäksi noiden ahtolämpöjen pudottaminen parantaa koneen lämpötaloutta ja sehän merkitsee vähemmän rasitusta kansille ja muulle systeemille. :lol:

    Tuon vesi / ilma setin ( itse asennettavana ) hinta pitäisi jäädä kohtuullisen sopivaksi,mutta palataan siihen,kun tiedän miten tuo homma kannattaa tehdä. :wink: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!