Jenkkirekka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Scottsdale1980, 7.10.2006.

  1. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    ai saakeli ku o komee tuo kenwotrhi ^^ :lol: kelpais kuskailla rojekteja 8)
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    miks toi vetopöytä on peitetty tommosella lavaviritelmällä, rahtihommiin toi kuuluu :lol:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pssttt... B.B. Chevy... kato tarkkaan...
    vänkä vehje toi Zandmannin peli... vaan kun tulee aito rekka viereen voi tulla orpo olo...
     
  5. Johnny Motör

    Johnny Motör 1st gear

    Kuulemma pitäisi olla -86 tai vanhempi niin helpottaa kilpiin saamista huomattavasti. Vissiin vaarallisempia nuo uudemmat... :odroll:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja millään 86lla romulla et saa duunin duunia toimeksiantajat vaativat kohta ISO90XX standardeissaan että logistiikassakin käytetään Euro5 määreet täyttäviä pelejä...
    Kyllähän se lelusta käy mutta jenkkirekka täyttäen suomen lainsäädännön on vähän kuin mieheltä vietäisiin pallit.
    Ansiotyössä kun kärry on suunnilleen lyhyempi kuin veturi.
    ei ei kyllä haaveet jenkistä suomessa saa unohtaa..
    Ruotsissa sentään onnistuu kun siellä modulimittaisena voi ajaa puolikkaallakin.
    Ajan myötä nämäkin säädökset muuttu väkisinkin jenkkiystävällisempiin suuntiin koska muuten ei esim alalla työntekijöitä saada ellei mukavuusaspektit oteta pikkuhiljaa huomioon levätessäkin.
     
  7. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ja jos on 86- vanhempaa, ei ahista toi nopeudenrajoittelija liikoja menohaluja, maksaahan se senkin laitto jotain + piirturi + jne....

    onko noissa kääntymispykälissä eroja vuosittain sitä en tiedä. mutta ammattimiehen käsissä melkein kaikki mahtuu kyllä kääntymään finlandiassa...
     
  8. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jotta kääntymisellä meinailin tota kenworth k100 tai vastaavaa, nokkavehkeillä voi ajella sitten vaikka kotipihassa :lol:
    mutta joku tylppänokka vois olla vielä jotenkin työkäyttöön soveltuva??
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Pienoismalli :lol:
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä mä nykytolppamäärillä ja nollatoleranssitolpilla HALUAN sen rajoittimen..nyt ihan varmuuden vuoksi ajelen tasan 80 GPSn mukaan koska parin viime viikon aikana on välähtänyt pari kertaa huomaamattomuuden takia kun risteysalueella VT8lla putoo 60iin rajoitukset ja itse "paahtanut" noin 83 läpi...mutta mitä muuta Porilaisilta (poliiseilta) voi odottaa koska on ainut kohta koko VTlla jossa moisia rajoituksia on.

    Ei ole vuosimallirajoja kääntyvyydessä suomessa "aina" ne on tuota ollut.
    Kyllä mä voin näyttää paikkoja jossa todellakin jenkkkirekalla ei käännellä...
    Jurvassa viime viikolla pelonsekaisin tuntein kääntyilin yhden sahan pihaan ja onneksi oli lunta sen verran että en nähnyt ojan syvyyttä josta kärry oikaisi...

    Saa jenkkirekan ajoon suomessa esim ilman makuuhyttiä ajamaan merikontteja tai sitten jotain lasikärryä mutta ei paljoa muuta eli kannattavuus on kuralla ja homman mielekkyys kun ei voi tarpeen tullen oikaista jäseniään.
    Sitäpaitsi tollanen K100 on ihan helvetin ahdas nykyeurojen rinnalla jopa Aerodynena.
    Runkopalkit on jenkirekassa leveämmällä kun eurooissa joten siitä syystä kääntyvyys on mitä on, toinen on tylpässä etupään ylityksen lyhyys.
     
  11. forssi83

    forssi83 3rd gear

    ite vetäsin tossa tiistaina lattomeren risteyksessä siihen 60km/h risteyksessä omissa ajatuksissani 81km/h ja välähti niin nätisti, siinä kohassa kamera välähtää 65km/h nopeudella..
     
  12. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mutta olishan se k100 siltikin tyhjää parempi, kompromissi. lattiassahan noissa on aika iso kyhmy vissiin. voihan siihenkin rakentaa b-junan 25 metrisenä (???) ja 60 tonnin painoilla. homman järkevyys katoaa vaan siihenkin kun noita tilauksesta aletaan tekemään. mutta ajatuksella on kiva leikkiä...
     
  13. Johnny Motör

    Johnny Motör 1st gear

  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No kato per... minuu huijattiin :poff:
    Vilkasin tota linkitettyä autoa silloin vaan kiireessä enkä heti huomannutkaan mistä siinä oikeesti oli kyse :rotfl:
    Mut toihan olis tosiaan kiva ja käteväkin pikkunen ihan vaan harrastekäyttöön :wink:
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ei kai se Jussi miulle paljoo suutu, jos mie vähän mainostan: http://www.siliconeexpress.blogspot.com/ Hieno on ja yhä hienommaksi tuloo... 8)
     
  17. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

  18. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Komeita pelejä, tuli luettu lähes jokainen postaus ajan kuluksi :D
    Jos joskus rahtariksi alan niin kyllä olisi poekaa saada tuollainen jenkki rekka työautoksi ei sitä ennenkään ole käytännöllisyyttä ensimmäiseksi ajateltu :poff:
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo on harvinaisen totta...sillä harvoin käytännöllinen ja järkevä kulkevat käsikädessä hienon,massasta erottuvan tai muuten makean laitteen kanssa...siksi suosinkin vain jälkimmäisiä ja koitan välttää kaikkea mikä on järkevää,taloudellista ja käytännöllistä 8)
     
  20. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    asenne kohdillaan :wink:
     

Kerro tästä muillekin!