mikä perä chevyyn?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 6.2, 17.1.2008.

  1. 6.2

    6.2 1st gear

    kyseessä -88 pick-up jossa 10bolt akseli.välitys nyt jotain 3.7? joka on aivan liian tiheä th 400 askin, ja 5.5l volvo dieselin kanssa.moottorista olisi tarkoitus hakea reilusti lisää voimaa paremmalla pumpulla,turbolla.ym.ym.
    tuon perän kestävyys tulee ensimmäisenä mieleen,joten:mitä akselia sinne kannattaisi suunnitella?lukollinen ja jonka kohtuullisella työllä saisi paikalleen.leveys.ym.?
    vinkkejä kaivataan, en haulla aivan suoraa vastausta löytäny..
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi välitys kerro juuri mitään ennenkuin tietää mitkä baarumit on alla. Miksi muuten pitää olla 400 lodju?? Ja ei tota peppua saa ihan helpolla rikki vaikka onkin vulvan pannu :odroll: .
     
  3. vemu

    vemu 1st gear

    GM 12bolt truck ? Noita saa edukkaasti, löytyy varmaan (lähes) bolt-on versiona. Sisuskaluja ja välityksiä laaja kirjo. Kaipa tuo tehoakin kestää hieman.
     
  4. 6.2

    6.2 1st gear

    nelisatanen siinä vaan sattuu olemaan,vahvistettu ja man.koneistolla.tuntuu aika hyvältä se loota,joten en sitä nyt halua alkaa vaihtamaan.on hajonnut perä jo aikaisemminkin ja tehot luultavasti (toivottavasti)kaksinkertaistuu vakiosta.kulkee nyt arviolta 120-130kmh eikä siitä määräänsä enempää voi kierroksiakaan ottaa.missä mallissa tuo 12bolt on?ss?tai jossain uudemmassa?
     
  5. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Jos sinne akselin vaihtaa, niin 14-pulttinen. Ei tuo 12-bolt ole kuin hieman vahvempi kymppiin verrattuna.
     
  6. 6.2

    6.2 1st gear

    nyt se sitten hajosi :poff: tuli romut kannen läpi pihalle :eek: kai tuo 14-bolt pitää sinne etsiä.missä malleissa olisi mahd.harva välitys,ei ainakaan tiuhempi kuin tuo edellinen 3.7.ehkä jossain bensa suburbanissa?bussi vanissa? aksilaa saa tarjota jos joltain löytyy.
     
  7. OL

    OL Gearhead

    miksi 14bolt ?? yleensä ne on tiuhoilla välityksillä. FORD 9" tai vastaava 9"
    niitä saa varmasti helpoimmin periä/ osia,ja jos harvaa välitystä/lukkoa haetaan.
     
  8. 6.2

    6.2 1st gear

    tuossa olisi tarjolla 14bolt täydellinen aksila bensa subbarista..vielä autossa paikallaan,joten saisin kaikki tarvittavat osat siitä.en näistä tidä oikeen mitään,joten sentakia kyselenkin mikä sinne kannattaisi laittaa.kestävä pitäisi olla,ja suht helpolla pitäisi vielä saada sopimaan.lukko pitää myös olla.
     
  9. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ne 14 pulttiset on tiuhoilla välityksillä, eikä vissiin saa edes kovin harvaa. 12 pulttinen välitysten suhteen helpompi. tai fordin ysituumainen, jos ei aiheuta näppyjä :lol: näin se valikoima vaan on, minkälainen pannu toi oikeen on, toi volvo?
     
  10. JanneB

    JanneB Gearhead

Kerro tästä muillekin!