Kummallista katsastusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja pl, 30.1.2008.

  1. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Parhainta kun katsastin silloisen suuren valtiollisen (ainoa ja oikea:)katsastuskonttorilla autoani niin sanoivat etupäässä väljää ja kysyessäni niin missä, vastaus : Niin siellä etupäässä ja eikä muuta.
    En tehnyt muuta kuin ihmettelin kanssa aikani ja laitoin jarrut kuntoon ja leimalle.En kanssa tiedä vieläkään että missä väljyys oli :poff:
     
  2. muggo

    muggo 1st gear


    Ja tekniikantuntemus ei riitä siihen että lappuun kirjoittaisi mikä nivel on väljä.
     
  3. valsu67

    valsu67 1st gear

    onpa joskus insinööri pyytänyt katsomaan onko tuossa nivelessä sinusta väljää,kun on itse riuhtonut keulaa...no eipä tietenkään minusta siellä väljää ollu :rotfl:
     
  4. Bonnewille

    Bonnewille 1st gear

    katsastus

    kerrankin katsasteettiin 67 chevyä runko palkki oli jo menetetty ...R.I.P. ja insinööri huomasi sen,joten sanottiin ,että sitä ei voi korjata/hitsata ,koska siinä menee Bensa putki vierestä....
    katsastuamies totesi vaan ,että teillä on homma hanskassa ja hyvä ettete saanu tulipaloa aikaan...
    johtopäätös..leima autoon !
     
  5. matadormix

    matadormix 1st gear

    ostin käyttikseksi opel kadett -90,kun halvalla sai..kuukausi sit katastettu..ihmettelen vaan miten on menny läpi etummaista runkopalkkia ei ollut jäljellä ollenkaan.ihmettelinki ajaessa,että kun vetelee:).takaata oli runkopalkki mutkalla,kun on joskus vedetty peräpäähän kolari..vararengas melkein tipahti maantielle ja katti puuttu kokonaan...no vuosi ajoaikaa 8) :mad:
     
  6. jube

    jube 3rd gear

    Pari viikkoa sitten kävin Blazerilla katsastuksessa,inssi syynäili autoa varmaan puolisen tuntia.Sitten tuli papereiden kanssa ja totesi sen olevan hyvässä kunnossa,mutta lisäsi että kytkinneste on vähän vähissä."Kannattais lisätä ennen kuin imasee ilmaa."

    Mun mielestä aika hyvää palvelua,ei olis onnistunut takavuosina
     
  7. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Harmittaa,ennen käytin itse ajokin katsastuksessa,kun oli Hojotan-riesa...ei tainnu mennä ikinä läpi ekalla.En suuttunu,otin opikseni ja asialinjalla keskustelin katsurin kanssa miks tää ja tää nyt on tällee ja miten tän saa korjata.Nyt emäntä käy katsastamassa pikkarin:läpi meni? jaa-a ei ollu mitää sanomista? ei...mielessäni liikkuu ajatus:kyllä siinä taitaa olla vikoja mut ei turvallisuutta vaarantavia,jos olisin itse ollut paikalla ni ei olis menny ehkä läpi mut olisin tieny ainakin tasan tarkkaan viat ja niihin hyväksytyt korjausmenetelmät.Katsurit kunniaan,nekin on vaan ihan tavallisia ihmisiä!Rento rupattelu katsurin kanssa auton alla on kaikille suotavaa,jopa katsureita inhoaville...uhoaminen ja kiukuttelu ei toimi!
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    viikko sit lauantaina kävin katsastuksessa. takajarruista pomppas, niin ku vähän arvelinkin. ei siinä, ehdin vielä samana päivänä jarrukauppaan ja alkuviikosta sit remonttia.

    torstaina oli sit ainoa päivä ku ehdin viemään uusintaan, kassalla totesin et parin tunnin jono. hiukan harmitti, ku ei ruokatunnilla ollu aikaa jäädä odottelemaan. sovittiin sit et jätän auton leimattavaksi ja lähden takaisin töihin. puhe oli et jättävät paperit ja avaimet autoon lukkojen taa ni haen sen sit illalla kun pääsen töistä.

    yllätys oli melkoinen ku menin hakemaan autoa. siinä se nökötti tavallisen epäryhdikkäänä, mut avaimista eikä papereista ei näkyny jälkeäkään. ei ollu mitään dokumenttia edes ensimmäisestä yrityksestä. ihan kiva yllätys, ei oikein sit arvannu lähteä ajelemaan ku ei ollu varma et onko siinä leimaa vai ei. poliisille soitin ja kysyin et mitäs nyt tehdään, tarkisti tietokannasta et katsastamatonhan se on. mut ei sit pystyny sanomaan et olisko kuitenkin leima tullut ja tieto siitä vasta matkalla. naureskeli vaan et aika hyvää asiakaspalvelua satuin saamaan. sit naureskeli lisää ja varoitteli ajamasta ku lähtee kilvet ku nyt tietävät kattoa sen auton perään.. ja lisäs vielä et saan sakotkin. :poff: :poff:

    muistelin sit et käyttiskin on leimattu samalla konttorilla, eiku katsomaan ni löytyhän ne paperit ja niistä insinöörin nimi. numerotiedustelu yhdisti ystävällisesti tän kaverin lankanumeroon. kohteliaasti esittelin itseni ja tiedustelin et olisko hetki aikaa ja blaa blaa blaa. selvis et soitin heti ensimmäisellä yrittämällä oikealle kaverille, ja se et hän on siinä konttorissa vain silloin tällöin tuuraamassa. mietittiin sit sellaisia kavereita jotka siellä on oikeasti töissä, ja sit soitin sellaiselle.. joka toki oli just vapaapäivää viettämässä eikä tienny asiasta mitään. lopulta sit, ties monenko numerotiedustelupuhelun jälkeen, sain kiinni miehen joka asiasta tiesi. totes ylpeän oloisena ihan itse vieneensä paperit ja avaimet toimistoon kun ensin oli paiskannu oven lukkoon. :eek:

    ei siihen toki leimaakaan ollu saanu, takajarrut olivat ihan ok vaikken ollutkaan ollut varma et sainko säädettyä ne kohdilleen. etujarruista se oli keksiny vuodon. jos olisin ilkeä, ni voisin ajatella et kai sen sinne saa kehitettyä ku tarpeeks polkee.. mut kait mie sen itse onnistuin rikkomaan.

    ja onneks oli vara-avaimet autoon, melko **tusti työkaluja kyydissä ja ainakin miun omasta mielestä ne ovat aika kalliita. enkä mie kyl haluais autoni muutakaan ilkivaltaa kohtaavan. kotipihassa lienee turvallisempaa.

    onneks ei ole enää mikään kiire sen auton kanssa, pääsiäinen ja suunniteltu kevätretki menivät jo ohi suun. on sit aikaa korjailla vielä vähän lisää, ja viedä ihan henkilökohtaisesti toiseen jälkitarkastukseen.

    kaiken kaikkiaan, kummallista katsastusta.
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ei kyl pelkkää huonoa, myös paljon hyvää sanottavaa tän katsastuksen tiimoilta.

    ensimmäisellä kerralla etujarrujen voimat olivat tasaiset 2,8 molemmilla puolilla. takajarruista löytyi ne heitot. takajarrut sain sit kuin sainkin aisoihin, ja jälkitarkastuksessa ne todettiin ainakin kelvollisiksi. etujarrujen voimat olivat edelleen jälkitarkastuksessakin tasaiset, molemmin puolin 3,0..

    ajatella et katsastusmies ensin ystävällisyyttään säilytti miun auton avaimia ja papereita aivan pyyteettömästi konttorilla poissa varkaiden ja muiden asiattomien henkilöiden ulottuvilta koko pääsiäisen pyhät. ja lisäks sai etujarrut entistäkin paremmiksi. ja löysi niistä etujarruista sit vielä sen nestevuodonkin. itseltäni olis erittäin todennäköisesti jääny huomaamatta.
     
  10. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Käytin oman huussin katsastuksessa viime viikolla ja seurasin koko toimituksen vieressä kysellen 'tyhmiä'. Pyysin katsomaan puslat, nivelet, iskarit, jouset, jarrut ja kaiken alustasta oikein täikamman kanssa, kun kesällä tulee radallakin käytyä. Ja muutenkin alustan/ajettavuuteen vaikuttavat asiat pitää olla mun mielestä tiptop-kunnossa ihan normiajossakin. Katsuri teki työtä käskettyä ja vastaili kysymyksiini asiallisesti, mutta ei löytänyt mitään vikaa. Päästötkin olivat todella reilusti alle rajojen. Kyselin lopuksi paperiin printatuista lukemista kutakuinkin kaiken, että ymmärtäisin, mitä siinä rekkarissa oikein seisoo, kun ei ole kovin pitkää auton omistushistoriaa kertynyt. Lasketin vielä varmuuden vuoksi käsijarrun pitoprosentinkin verrattuna käyttöjarruihin, että sekin on rajoissa :rotfl:
     
  11. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    hehhehhee, käytin coupe nynnyä leimalla perjantaina, pomppasi, ja ihan syistäkin mutta:
    Edellisen katsastuslapun mukaan oikea takaiskunvaimennin oli niin huono että oli siitäkin pompannut. Sama iskari on edelleen paikallaan... iskari onkin yllättäen paras niistä neljästä, 81% :rotfl: kumpaakohan nyt uskoa :lol:
     
  12. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    oiskohan rengaspaineet ollu liian korkeat kun pompannut
     
  13. tabs

    tabs Gearhead

    Kävin sitte Vania(6,2D) leimaamassa ja ottivat savutukset konttorilla...
    Kun oli 7-8 kertaa katsuri polkassu kierrokset tappiin, niin oli pakko
    mennä kysymään paljonko meinaa huudattaa??? :mad:

    Kysyin siltä paljonkos annoit kierroksia? Vastasi nokun tää meidän mikrofoni ei oiken toimi näiden kasi koneiden kanssa, mutta kyllä se läpi
    meni (K=0,92)
    kurkin sen kädessä olevaa lappua, siihen oli merkattu kynällä 4000rpm???
    Totesin vain että kun tuo laatikko ei oikein tykkää tuollaisesta, kaveri vastas vaan juu eihän se ole hyvä...
    Tuli taas vaan mieleen tän homman koko järkevyys...

    Muuten annan toimenpiteille arvosanan hyvä, ei rutissu turhasta vaan sano asiasta.
     
  14. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Niinno, en nyt sitte tiiä mitä aiempi omistaja on ajatellu jos oli vaan yhteen renkaaseen laittanu paljo ilmaa? muut iskarit oli aiemmassa lapussa hyviä..?

    PS. Sunny on leimattu, ostakkee ostakkee :rotfl:
     
  15. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Käytin Caminon leimalla 8)

    Joo, voitte uskoa syynättiinkö! :mad:

    kahden katsurin voimin jo hallin ovella myhäiltiin ja naureskeltiin. Hieman vuorokeskustelua:

    Katsastusäijjä:-----
    Minä: terve vaan

    K: räpeltää Pro-maticcia
    M: koitan hieman opastaa
    K: tuhinaa

    Ajetaan halliin

    Tuijotetaan hieman umpioita, mutta vittu niistäkin löyty e-merkintä.

    K :räpeltää maskin kohdalla ja kysyy mites tää aukee
    M: täältä mistä yleensäkin ja vedän konepellin auki

    K: tutkii, kyylää, hemputtelee akkua, tuijottaa bensaputsaria jonka päällä regu ja painemittari-> Onks täs ilokaasulaitteisto?
    M: ei, ihan on bensaa vaan
    K: vainiijahha

    Selvästi jo vituttaa kun jarrutkin on tasan, jopa käkkäri. 3% heitto.

    Ajaa nosturille ja nappaa rengasraudan mukaansa auton alle

    K. -------
    katselee aikansa ja pistää raudan hiljaa pois, vituttaa kun kaikki on uutta alla eikä parane alkaa väänteleen maalattuja tukivarsia.
    Tuijottaa lampun kanssa rengaskokoja.

    K:----------

    Loppukatsastus->

    K: --------------------!!!!!

    K: ajakko tonne ulos niin teen paperit.
    M: OK!

    No, äijä ei sitten löytänyt mitään teknistä syytä hylkäämiseen mutta - olen ilmeisesti ainoa jolla on Cowl Induction joka peittää liikaa näkökenttää, ainakin kun näkee vastaantulevia autoja missä moinen on konepellillä ja leima paperissa. Ja ei riittänyt että olis maininnu vaan piti k..rpämäisyyttään kirjottaa otteeseen korjauskehotus. :argue:

    Onkohan tämä katastussedän omaa tulkintaa vai onko asia muka oikeasti noin, voiko siitä valittaa??
     

Kerro tästä muillekin!