Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Kait sitä ilkee tähänkin topickkiin nyt sit kirjottaa kun sain vihdoin ton subutexin leimattua , ja kyllä 454 :ssa on äänikin ihan kohdallaan ,itse en välitä nosta dieselivehkeistä , herrasmiehet kun ei nyt vaan hehkuta :rotfl:
    Ja täällä itärajalla kun bensaa saa 65s litra , niin miksei sitä ajele sit kunnon moottorilla , mitä enemmän kuluttaa , sitä enemmän säästää :eek: :wc:
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    65 s /litra

    Entäs jos panevat rajan kiinni...niin sit pian maksaa 2 € litra :poff: Silloin säästää vaan kun auto on tallissa. :rotfl:
     
  3. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Mistäs Kane tilasit noi vilkut ja paljonko tulee noin kustantamaan, pitäis itsekkin vähän "tuunata" tota pirssiä.
     
  4. meze

    meze 1st gear

    Re: Subbe Clubi :)

    JEBULIS se oli vähän sellaista sarkasmia :(

    Koti asiat vähän pyllyllään täällä ja hermot kireellä :mad:
    Ei mittään henkilökohtaista..............
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    Re: Subbe Clubi :)

     
  6. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Sorry !

    Sorry meze ja muutkin ! :oops:

    Ei ollut tarkoitettu vinoiluksi...vaan ihan huulen heittona,jotta saadaan tuo FSD ja sinun alulle panema "meetingi" tälle puolelle näkyviin ja porukkaa mukaan sinne. :oops: :( Sorry tosiaan ...
     
  7. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Helppo on suurlohkomiehen idästä paukuttaa henkseliä joo -prkl! :poff:
    Kyllä vois itsellekin mennä kun on vuodessa tullut n.10000 mailia mittariin.
    Harrasteautossa kun oli solid roller 427 niin sitä rätinää ei voita mikään,
    kyllä tohon uudempaankin ruiskumosaan saa ihan kelpo nappuloita.
    Ehkä tollanen 454 sub täytys rakentaa silleen matalaks ja mustat lasit ympäriinsä,vähän erilailla kuin nykyinen puunhakkaajamalli.
     
  8. hyeena

    hyeena 1st gear

    Varsinaisesti en missaan offi-kerhossa ole, mutta pyrin sotkemaan itseani eraan merkkikerhon rata ja offi tapahtumiin.

    Olen jo aikaisemminkin kertonut tutustumisretkestani offaamaan subbella.
    Eli onnistuin paasemaan turun moottorikerhon offroad radalle juuri ennen sen sulkemista (sijaitsi uuden vankilan turva-alueella).

    Subben kanssa offailuun tuo auton koko haastetta, useimmille meista nama keskustelussa eniten esintyvat GMT400 vehkeet ovat viela arkikayttiksia.

    Jotta subbe menisi oikeasti tuolla maastossa niin sita tarvitsee korottaa, ja kunnolla.
    Suurin ongelma on pitka akselivali suhteessa maavaraan, kiven/kannon/jne ylityksessa syntyy helposti tilanne jossa pohja/astinlaudat ottaa kiinni. Tama ei haittaa niita jotka ovat viittineet laittaa kunnon putket suojaamaan jne, kayttis pelissa harvemmin on..

    Lisaksi kaantymiseen vaadittava tila on suuri, vaikka subbe kaantyykin kokoonsa nahden loistavasti niin se on silti melkoinen mastodontti, ahtaassa paikassa taas kuusikko raapii maalit jos ei ole suojia laitettu.

    Sinansa etenimen maastossa ja mudassa on kiitettavaa vaikka perasta loytyykin pelkka LSD ja eessa ei lukkoa ollenkaan, ilmeisesti kiitos keskitausauspyoraston puutteen.


    Loppu kaneetti, en halua tyrmata offitapahtumaa missaan nimessa, pain vastoin. Odotan innolla etta sellainen saadaan aikaiseksi.
    Mutta, offailu maaston valinta vaatii huolellisuutta (jos kayttopeli-vaen halutaan osallistuvan).
    Subbe on pitka, levea ja korkea. Painaakin pirusti. Ja on hemmetin kallis korjata kun hajoaa.
    Reitti ei saa olla liian kapea, mutakuoppien luona pitaa olla tilaa isolle vetoavustukselle, isommat kivet jne. korkean rikkomisriskin paikat pitaa pystya kiertamaan.
    Tama on kieltamatta melkoinen haaste. Mutta eikohan me tamakin selviteta :)
     
  9. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    Moi!

    Tuosta offaamisesta heräsi tuo mielen pohjalla kytenyt ajatus alustan suojaamisesta. Onhan tuo tosiaan aika haavottuvainen jo huonommalla "metsäautotielläkin" ,varsinkin jos ei ole korotusta yhtään.

    Eli kysymys kuuluukin onko kellään tehty tai tekeillä suojarakenteita tuonne alustaan ja jos niin millaisia :eek:

    Omastani on Sakemanni eli auton ensimmäinen omistaja "hukannut" ne alkuperäiset muoviset... peltiset ??? pölysuojat... eli en ole edes sellaisia koskaan nähnyt. Ei muuten varmaan moni muukaan :D koska ne taitaa olla suurimmalla osalla poistettuja "jossain" vaiheessa.
    No eihän niistä maantieajossa tarvia ja maastossa niistä ei varmasti hyötyä olisi,mut voisihan sellaiset vahvistaa/rakentaa tai ainakin käyttää lähtökohtana. :odroll:

    Durallista ajattelin itse "taivutella" sinne jotain,mutta ...mutta... miten paljon sitä voi/kannattaa suojata ??? :eek: Mieleen tulee lämmöt/jäähdytys ja pulkkanahan se sitten menee (talvella helpostikin esim. umpihanki mökkitiellä ) tai jää kiinni jos liikaa umpeen laittaa :poff:
     
  10. meze

    meze 1st gear

    Sittenhän voisi olla niin että järjestäisi näille Subbeille sellaisia vaellustyyppisiä reissuja, välillä poikettaisiin vaikeampaan (metsäkone) reitille jossa on hieman haastetta ja samalla saisi mudan lentämään......

    Enempää ei viitti tästä tänne kirjoitella. 8)
     
  11. rkr

    rkr Gearhead

    Mitä kautta olette tilailleet noita suburbaneja?

    Olen tässä kohta puoli vuotta haeskellut 350 vortec koneista 8 paikkaista subua mutta tuntuvat olevan tosi harvassa tässä maassa. Ruotsissa noita on mutta ovat yleensä 1500 sarjaa jota taas ei saa 8 paikkaiseksi kuorkiksi, joten taitaa mennä tilauspuuhiksi rapakon takaa.
     
  12. kane

    kane 1st gear

  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    Re: Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    no kyllä meikäläinen ainakin aika pahaan paikkaan on mennyt vakio suburbanilla,jos vaan pitoja renkaista löytyy eikä jää rungostaan kiinni niin etenee aika hyvin 8) mun autossa on pohjapanssarit etuperälle,moottorin öljypohjalle,vaihteistolle,jakolaatikolle ja tankille,en tiedä onko alkuperäiset vai itsetehdyt mutta näyttäis aikas alkuperäiseltä kun on jotain 7-10mm alumiinia ja pokkaukset ovat nätisti tehty... Ja sen verran olen tuolla joutunut heikkoihin paikkoihin ajelemaan työn takia että niin kauan liikkuu kun lumi/muta menee normi 16"vanteen yläosaan asti
     
  14. meze

    meze 1st gear

    Re: Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    Itse tehdyt tai sit Jenkkilässä niitä tehdään ihan liukuhihnalla tiedä häntä?
    voit HRTP katsoa minun Kuvablogistani siellä on kuvattu hieman alustaa jase on vakio alusta jos mikä........ 8)
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    Paha paikka on todella suhteellinen käsite :odroll: . Ja Subbarilla ei pääse pahaan paikkaan vaikka yrittäis :poff: . Saa sen tietenkin rakennettua että pääsee pikkasen pahempaan mutta ei niillä kannata OFF-ROAD:ia ajaa juuri muutenkuin jotain kärrypolkua. Metsäkoneen urallekkaan ei kannata ainakaan yksin lähteä :rotfl: on meinaan kokemusta :rotfl: .
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    itel taitaa olla noi samat panssarit!oon mä kyl tolla ihan kohtalaises maastos ajanu ja ihan kohtalaisia ojia ylittäny...se meno on kyl tosi paljo renkaistaki kiinni(itellä allterrainit...ei parhaat mahdolliset..saisi olla karkeampi kuvio ja talvella nastat)...koskaan en ole viel niin pahastui jääny kiinni ettenkö olis yksin päässy pois :D
     
  17. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Re: Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    Heips !

    Onnistuisko muutama kuva niistä pohjapanssareista. Näkis vähän miten niitä on sinne laitettu.

    Itselläni ei ole tarkoitus ...eikä tarvetta lähteä rypemään missään Subbella,mut olis kai sinne huonoimpien mökki- sivuteiden varalle vähän suojia rakennettava.

    On tuo jakolaatikko , vaihdelaatikko (etenkin jos sinne alupohjan laittaa suuremmalla tilavuudella ) ja öljypohjakin ( kasvatetaan senkin tilavutta alaspäin ) kuten tuo perämotikkakin,vaikka rautaa onkin ...osumille altis jos kiviä sopivasti reitille osuu. No tuo varsinainen peräosa jotain kestää,mut se banjon peltikuori (tai alu sellainen ) ei kiveen peruuttamisesta tykkä varmaan :-?

    ...Jaa ettäkö miten se onnistuu... Noo tuolla sivuteiden tai pikkupolkujen päässä vaikka marja tai sienireissulla, kun yrittää tota lehmää kääntää,niin kyl se silloin voi onnistua hyvinkin. :poff:
     
  18. HRTP

    HRTP Gearhead

    Re: Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    kyllähän tuosta varmaan jonkinlaiset kuvat sais kun jaksais tuonne auton alle könytä :D on vaan nyt niin p.....nen ettei kehtaa ennen pesua alle ryömiä(katosta alaspäin ei tahdo erottaa edes auton väriä ja kaikki tämä moska pelkästään työmaalta kertynyt pintaan) :oops: :rotfl:
     
  19. meze

    meze 1st gear

    Re: Offaaminen ja alustan suojaus Subbessa ?

    Nii justiinsa onhan se Vittu aika lailla ASENNE kysymys minne mennään ja millä vauhdilla ja kestääkö pokka ja PERSE..... 8)

    Nämä kommentit 12.keskiolut pullon tiimoilta :D
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Tiivisteet tuli,kiitokset Kojolle rehdistä kaupankäynnistä. [​IMG]
    Imuventtiilit kuitenkin on sen näköisiä että on öljy maistunut,pakoventtiileissä ei juuri mitään karstaa.Eli taitais tarvita nuokin ohjurin kumit?Oli ne o-renkaatkin kyllä ihan kivikovat ja murtui heti mutta voiko ne oikein tiivistää mitään,sopiikohan 6.2:sen kumit jos noissa 6.5:ssa ei kerran ole?
     

Kerro tästä muillekin!